Gå til innhold
redline

2007 Toyota Tundra 5.7 L V8

Recommended Posts

redline    23
redline

Siden eieren har dratt til USA på tur så fikk jeg spm om å få denne blank igjen. Bilen har tidligere vært innlevert til en sjappe i Bø (Telemark) som tok 2500,- for vask og polish. Det endte med at lakken nå er helt "død". Det finnes ikke glans i den i det hele tatt, så jeg lurer fælt på hva slags produkter de brukte. Holdt bare èn vask så ble den slik.

Worklog kommer:

post-79-025118400 1284278307_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Også nå som jeg skulle kose meg med en fersk ss til morgenkaffen... Så var det en teaser...slemme deg:) gleder meg til tråd!

Endret av East

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ildhane    41
Ildhane

åååå! tundra, det er mannebil! akkurat passe mange kvadratmeter å kose seg med:) Subscribed.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Gir uttrykket "silkemyk motor" ny mening :D

Har tatt den inni nå i morgentimene, var ikke så veeeldig ille, bare litt støv og søppel her og der.

Endret av redline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Da var arbeidet påbegynt, har rukket å ta den inni uten at jeg fikk med så mye spennende bilder. Har en del fra tidligere jobber på denne så jeg legger ved et par.

Utvendig var den desverre ille tilredt, hva folka i Bø har gjort med den må gudene vite for her er det verken beading, sheeting, glans eller annet. Den er rett og slett FULL av asfalt, mørke striper og en slags lys grå hinne over den ellers så skinnende hvite fargen :/

Utstyr til innvendig arbeid:

- Meguiars mikro fiber towel

- Meguiars Quick Interior detailer

- Meguiars Leather cleaner

- Myk børste

- Nilfisk parquet coupè (konge støvsuger!)

- Meguiars interior detailing brush

La ikke noe plastfornyer på denne siden den har en ganske matt finish originalt, hadde heller ikke noe som ikke ga glans så jeg holdt meg til Megs sin interør spray som jeg forøvrig skal skaffe mer av. De lager absolutt ingen striper eller etterlater rester og er fenomenal!.

Utvendig ser jeg for meg en ganske stor jobb, skal høre med Gunnar B om han er int i å delta på denne siden det blir mye å rekke over.

Prøvde en avfetting og vask utvendig og må si jeg er litt skuffet over Maxi Suds II som ser ut til å ha null effekt på både møkk og annet.

Utstyr til utvendig vask:

- Foma 737

- CG bøtte med Grit Guard

- Meguiars MF mitt

- Meguiars Gold Class shampo

- Prickbort

- Maxi Suds II i foam-cannon

- CG Bug Bugger

- Vikan felgbørste

Legger ved bilder av bilen etter vask. Som dere kan se så sitter møkka skikkelig her.

Oppdaterer tråden når jobben er ferdig :)DSC_0107.jpg

post-79-095236800 1284655650_thumb.jpg

post-79-020061900 1284655660_thumb.jpg

post-79-003554400 1284655665_thumb.jpg

post-79-000995300 1284655671_thumb.jpg

post-79-077213000 1284655677_thumb.jpg

post-79-077763400 1284655684_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

For en gangs skyld litt kult interiør i en Toyota, men så er den vel halvt amerikansk...? Gleder meg til ferdig resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

JAA! :D

Fikk vann i munne hver gang jeg så en slik en i statene i sommer :)

De er rett og slett bare mannebilen over mannebiler, men likevel litt anonym :)

Overasket over hvor snasent det interiøret var, kontra hvor kjedelig de klarte å gjøre den norske Hi-Lux´en.

Gleder meg til resten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

For en gangs skyld litt kult interiør i en Toyota, men så er den vel halvt amerikansk...? Gleder meg til ferdig resultat :)

Glemte å nevne det men dette er den første Tundra som er registrert i norge av denne typen, litt morsomt å ha.

Interiøret er noen hakk over Hi-Lux ja, selv om de har kommet seg fælt på siste modell. Typisk amerikansk hvor det ikke er mangel på noe som helst :) Denne er det også orig. ryggekamera med stor fargeskjerm på headunit som er en Kenwood (usikker på modell as I write) men fikk den som erstatning for den originale spilleren de klarte å ødelegge hos wagen.no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline    23
redline

Utstyr til vask/polish:

- CG bøtte med GritGuard

- Chenile mitt

- Mothers mitt

- Kärcher ht

- Meguiars Gold Class shampo

- CG Bug Bugger

- Meguiars clay

- Riccardo clay

- ONR til claylube

- Flex roterende

- Festool roterende

- Scholl orange pads

- Meguiars gule polishing pads

- Meguiars gule påføringspads

- Scholl S17

- Scholl S30

- Scholl S40

- Scholl kontrollspray

- Pete's LSP

- Wolfgang dekkfornyer

- Black Wow plastfornyer

- Meguiars Metal Polish

- Ruteskum fra ??

- Ymse mikrofiber fra Meguiars, Cookie monster etc.

Bilen ble gjort ferdig og levert sist fredag (24.09). Det ble to stressende kvelder for å rekke over alle kvadratmeterene med paneler :)

Klarte selvsagt å glemme speilrefleksen hjemme så det ble noen crappy bilder med 1.gen Iphone.

Må si den var skitnere i lakken enn jeg kunne forestille meg, men dette kom ikke ordentlig frem før vi begynte å kjøre på med maskin.

Ble gjort noen tester rundt om med Scholl S17 og Scholl orange, dette så ut til å fungere bra så det ble oppskriften for første runde.

Var haugevis av sorte prikker som ikke gikk bort med clay, regner med at det var rester av piggstøv o.l men disse forsvant fort etter noen pass.

Det er ganske vanskelig å oppdage riper på denne skikkelig hvite fargen så noen lamper måtte til og de kunne avsløre rimelig heftige mengder av vaskestriper. Vet at eieren vasker den både i maskin og med en Gardena kost som skal beslaglegges :P Ble enige om å la de groveste ripene være til neste gang og sørget først og fremst for å få den blank og fin. Det er tross alt en arbeidsbil og denne blir brukt til de grader.

Gikk over med S40 på neste runde uten å ta wipedown fra forrige strøk. Var rimelig nøye med å fjerne produktrester hele tiden og har kontrollspray for hånden hele tiden.

Valget av voks for denne bilen falt på Pete's. Den lukter himmelsk og har gitt gode resultater på holdbarhet tidligere i år.

Plastdeler og dekksider fikk Black wow og Wolfgang, rutene et ruteskum jeg fikk på Toyota og bakfangeren en solid runde Meguiars Metal Polish.

Det var alt fra oss denne gang.

post-79-078404500 1286104883_thumb.jpg

post-79-060430800 1286104892_thumb.jpg

post-79-008966200 1286104901_thumb.jpg

post-79-073197000 1286104908_thumb.jpg

post-79-055947700 1286104917_thumb.jpg

post-79-072108700 1286104924_thumb.jpg

post-79-078868600 1286104931_thumb.jpg

post-79-061813000 1286104938_thumb.jpg

Endret av redline

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

En skikkelig Bamse Brakar av en pick up. Utrolig tøff bil! Nydelig hvit, ren og blank ble den også. Dette blir som å detaile en hel leilighet. Cred for jobb utført.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig