Mutter

Menzerna finishing

I mangel av en god 'sistestegs polish' har jeg tenkt å prøve noe nytt og bestilte Menzerna Final Polish II. Tror den heter PO 87MC (?). Men så begynte jeg å lure på om 85 RD er et bedre valg ? Og så fins det også en 85 RE 5. Hadde blitt glad hvis noen kunne forklare litt om hva som er forskjellen mellom disse tre og hvilke erfaringer dere har, siden Menzerna som sagt er nytt for meg. Skal brukes på ny bil (med DA), hvor jeg håper korrigeringsbehovet er minimalt. Uansett har jeg grovere skyts dersom det blir nødvendig... <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bra erfaring med 85 re 5 på roterende og Scohll orange pad. Syns den avslutter med en nydelig glans og finnish Ska vist ha litt mer cut enn 85 rd men avslutte like bra Kunne godt tenkt meg å høre andre sine erfaringer med disse produktene jeg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Menzerna Final Finish PO 85 RE 5, som siste steg i poleringen.

Kjempe fornøyd med denne. :)

Den fungerer utmerket med DA også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den Cotte! God erfaring her også,skal teste med DA snart :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar....høres bra ut for 85 RE 5 :) Har du noen spesiell teknikk med DA, Cotte ?

Ingen som bruker eller har prøvd FP II ? Vel, har tenkt å teste uansett. Fant ihvertfall ut at det er en anelse mere cut i FP II :

Menzerna Polishing Compounds

Menzerna Compund Chart

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar....høres bra ut for 85 RE 5 :) Har du noen spesiell teknikk med DA, Cotte ?

Ingen som bruker eller har prøvd FP II ? Vel, har tenkt å teste uansett. Fant ihvertfall ut at det er en anelse mere cut i FP II :

Menzerna Polishing Compounds

Menzerna Compund Chart

Jeg har aldrig prøvd FP II.

Men når det gjelder 85 RE5 med DA maskin så blir egentlig ingen ting helt feil. ;)

Jeg bruker den med blå uber pute, men svart finnish pute er også gull. Ornage Scholl eller grønn uber fungerer også.

Jeg primer/metter paden med polish, dette gjøres ved å legge en X med produkt på padden.

Så sprer jeg produktet på panelet jeg skal jobbe på, deretter starter jeg maskinen på laveste hastighet, kjører ett par runder på lav hastighet. Så øker jeg omdreiningene på maskinen, jeg bruker hastighet 4-5 på Flex DA. Dette er nest høyeste hastighet.

Det er nesten umulig å kjøre tørt med en fin pad.

Så tørker jeg panelet med MF og nyter resultatet.:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte en forespørsel til PolishedBliss i England angående dette og fikk følgende svar :

The Menzerna range can be a little confusing due to the product naming system.

There is very little difference between 85RE and FPII. They are very similar and offer similar cut - 85RE offers a tiny bit more gloss but doesn't break down quite so easily. Both are excellent as finishing polishes. FPII is now out of production. The FPII will be ideal for a finish polish on the Focus.

Yes, PO85RE and RD are all but identical: there is such a tiny difference between them there's no point in stocking both.

tenkte bare jeg ville oppdatere tråden da det kanskje kan være av interesse for flere... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive