Gå til innhold

Ny roterende maskin


paddo

Recommended Posts

har lest rundt om på forumet og nesten bestemt meg for Flex 3403 VRG. Har i dag ein billig maskin fra clas ohlson som må byttes ut fordi den ikkje holder gjevn fart under belastning og da blir varm etter 5-10 minutter med polering, faktisk så varm at den blir umulig å holde!

så har noen en god grunn til å ikke kjøpe Flex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

har lest rundt om på forumet og nesten bestemt meg for Flex 3403 VRG. Har i dag ein billig maskin fra clas ohlson som må byttes ut fordi den ikkje holder gjevn fart under belastning og da blir varm etter 5-10 minutter med polering, faktisk så varm at den blir umulig å holde!

så har noen en god grunn til å ikke kjøpe Flex?

Flexen går også varm, men skal veldig mye til.Har hørt at makita er bedre, men er storfornøyd med flex jeg ihvertfall.Om den går varm så ha den på 3-4000rpm når du ikke bruker den så kjøler den seg fint ned til neste pass.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Flex maskinen oh har brukt den på noen biler nå, jeg er iallefall veldig fornøyd med den. Liten og nett :)

Men eneste minuset er at under kraftig korrigering av hard lakk, kan også denne bli noe varm. Men dette har ikke plaget meg noe veldig.

Vet ikke hvordan de andre er i forhold heller da jeg kun har prøvd denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Makita er vel en av de maskinene som ikke blir overopphetet så lett, Hitachi holder seg også bra.

Metabo og Flex sin roterende holder for de aller, aller fleste av oss de også, men kan bli litt varme.. (men da er det bra kjør du driver med)

Generelt så virker det som om de mindre maskinene blir forter varme en den større...

-Metabo

-Flex

-Hitachi

Er alle tre bra maskiner.. Makita har jeg ikke prøvd annen en bittelitt, så kan ikke utdype noe der..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og anbefalinger:)

ser ut som det blir Flex på meg da, den som eg har no blir overopphetet uansett hva den blir bruk til, selv på laveste hastighet uten press!

gjør ikkje noe at Flex blir litt varm under hard korregering så lenge eg klarer å holde den så er eg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste grunnen jeg kommer på er at den bråker mye...

det gjør clas ohlson maskinen og, så det går nok bra, hvis det blir for gale har eg hørselsvern eg kan bruke.

med mindre noen andre har noe negativt å si om flex blir det nok bestilt en silk på mandag fra scandicshine.

har fra før 3m sin bakplate, men mangler spotpads og bakplate er scholl sine noe å satse på?

også hvordan er scholl sine poleringmidler? har i dag meg 80, 83 og 95, men er ikke helt fornøyd med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke holder direkte på girhuset så er ikke varmen noe problem. Men den blir svært varm ganske fort så jeg henger meg på tips om å kjøre den uten belastning litt mellom passene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makita er vel en av de maskinene som ikke blir overopphetet så lett, Hitachi holder seg også bra.

Metabo og Flex sin roterende holder for de aller, aller fleste av oss de også, men kan bli litt varme.. (men da er det bra kjør du driver med)

Generelt så virker det som om de mindre maskinene blir forter varme en den større...

-Metabo

-Flex

-Hitachi

Er alle tre bra maskiner.. Makita har jeg ikke prøvd annen en bittelitt, så kan ikke utdype noe der..

Kan vel hoppe inn og si at Makita er en utrolig god og lett maskin, eneste grunnen til at jeg solgte den er at jeg liker grepet på flexen bedre enn D-grepet på makitaen.. Men har sett at Metabo har likt grep som flex, og er litt billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja Metabo og Flex har litt samme måte å holde maskinen på, kassa til Metabo er en del større i dim en Flex sin, samt at de har farts regulering bak på maskinen, litt uvant, men fungerer bra det også etterhvert...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og eg som hadde bestemt meg for flex :P

nå står det mellom metabo og flex, metabo er på tilbud hos autobahn bilpleie fram til 15.09 så det er vel ca 400kr billigere en flex.

men er metabo bedre en flex i forhold til varme og støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

n-jay, er litt dødt løp mellom de to egentlig,

Metabo er vel litt stillere en Flex

Flex er mindre å holde i en Metabo

Flex har turtallsregulering lettere plassert

Metabo starter på 700 og stopper på 2200rpm

-noen liker å spre produkter på lavere fart

Flex starter på 1100 og stopper på 3700rpm

-Noen syntes det er litt høyt rpm mht 1100 og spredning av produkt

Husker ikke vekt nå på de, men begge er vel blandt markedets letteste roterende

Uansett hvem du velger så er begge bra...

Det som kan tale i dissfavør mht Metabo er vel fartsreguleringen, og det som kan tale i dissfavør mht Flex er vel lyden på høyt turtall

Tror du må ta elle melle jeg ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk selv fra Biltema sin 2-hodede til Metabo i fjor sommer. Har ikke sett meg tilbake akkurat - men har den to-hodede i bakhånd til mega-klurete lakk (mjuk, sticky som er umulig å få holo-fritt med roterende). Har tilgode å varmkjøre Metabo'n og jeg har presset den _hardt_ flere ganger. Lykke til videre og pass på kanter :)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metabo'n går ikke varm for et godt ord nei.. jeg og Dennis har skrudd hans Metabo i fillebiter etter et lite "uhell" han hadde, og det var lett å se at alle deler var *relativt* overdimensjonert.. kongemaskin, jeg ville ikke hatt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg veldig til den kommer :)

bestilte også endel uber pads både 150mm og spotpads samt scholl bakplate til spotpads, har fra før 3m sin bakplate til di store :)

veldig bra at den ikkje går seg varm under hardt press da eg har ein Audi a6 med ripe sikker klarlakk som må taes før vinteren :)

Endret av paddo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Obimann:

De har den på lager på Bauhaus på Lier. Der har de også Makita så du kan se på begge :)

Edit: qouta feil..

Endret av AndreasLie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obimann:

De har den på lager på Bauhaus på Lier. Der har de også Makita så du kan se på begge :)

Edit: qouta feil..

Bra tips! Jeg liker å klå litt på tingene før jeg kjøper.

Fikk du med deg prisen på maskinene? Var det tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...