Playmoon

A6 Avant amethystgrau perleffect

Har nå lest og rotet rundt på forumet, og ser at det kanskje ikke er like lurt å hive seg over en full korrigeringsjobb selv.

Bilen er nyinnkjøpt, jeg er tredje eier. Forrige eier hadde nok relativt lite peil på bil, mens første eier ser ut til å ha holdt et rimelig ok service- og vedlikeholdsregime hva gjelder det mekaniske mv. Likevel har nok begge latt slikt som lakk og interiør forfalle i overkant... Det er minimalt med speilbilder og det er nok rimelig å tro at bilen primært har vært i maskin med børster, men jeg tror dette er en lakk som kan poppe skikkelig dersom den får litt hjelp. Fargen er amethystgrau perleffect (LZ4V).

Har noen bilde av status pt. Begge dørene har noen mindre rustflekker, samt en ca 5x5 cm avskalling av lakk på høyre dør. post-2081-085030900 1284210438_thumb.jpg

Forskjermene har også små rustflekker i kanter, samt en liten steinsprut på taket.

post-2081-063525500 1284210589_thumb.jpg

post-2081-093536800 1284210596_thumb.jpg

Spørsmålet blir derfor først om noen også er i stand til å fikse disse, eller om jeg bør få dette utbedret før det gjøres en full korrigeringsrunde.

Dersom det blir nødvendig skal jeg sørge for bedre bilder.

Kunne uansett tenke meg å få noen PM om pris, om så bare på korrigeringsjobben. Jeg befinner meg i Oslo sentrum, men kan selvsagt forflytte meg noe, og så gar være uten bil noen dager så lenge det går kollektivt.

Endret av Playmoon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg alliert meg med et karosseriverksted på de lakkskadene der.

I bilpleieloggen min et eller annet sted kan du se hva jeg gjorde med en saab som hadde omtrent de samme rust/klarlakk problemene.

Det betyr i hovedsak at du må sandblåse, syregrunne og lakkere over igjen.....

Jobben i hjulbuen er ikke noe problem å få bra, men på den døra bør en proff grunne,slipe samt spraye base og klarlakk for deg.

- så kan du heller polere opp igjen der han har sprayet klarlakk for å jevne ut mot eksisterende lakk.

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg alliert meg med et karosseriverksted på de lakkskadene der.

I bilpleieloggen min et eller annet sted kan du se hva jeg gjorde med en saab som hadde omtrent de samme rust/klarlakk problemene.

Det betyr i hovedsak at du må sandblåse, syregrunne og lakkere over igjen.....

Jobben i hjulbuen er ikke noe problem å få bra, men på den døra bør en proff grunne,slipe samt spraye base og klarlakk for deg.

- så kan du heller polere opp igjen der han har sprayet klarlakk for å jevne ut mot eksisterende lakk.

ståle :)

Wow... mann, du har lagt ned mange timer i den garasjen. Virkelig mye bra arbeid. Jeg har allerede innsett at noen med kompetanse må bistå meg med rusten, vi får se hvilket nivå det legges på.

Takk for heads up, i det minste!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive