opas

Da var bilen endelig ankommet Bergen!

46 innlegg i emnet

Endelig var bilen min ankommet Bergen og jeg fikk tatt noen kjappe mobilbilder i dag.

Nå håper jeg forhandleren er kjapp og klarer å levere meg bilen så snart som mulig i uken. :P

bilde-1.jpg

bilde.jpg

bilde-2.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuga er tøff i hvit :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil! :)

Hva har du tenkt å behandle denne med før vinteren?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil :)

Må også si at jeg liker disse veldig mye.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk , det er akkurat som et par dager før julekveld her i huset nå :lol:

Planen nå er en behandling ala Swissvax way.

Jeg har både Shield og Glacier , dessuten har jeg gode erfaringer med Jetseal under Shield fra forrige bilen , men denne gangen skal jeg gå for Cleaner Fluid og Shield som vinterbehandling og revaxing etter 3 måneder.

Så skal jeg bruke Glacier til våren :)

Eneste jeg går og tenker på er at jeg skal ta en Dinitrol undestellsbehandling om tre uker (fikk ikke time før) og lurer på om de kommer til å vaske bilen så sterkt at jeg må behandle bilen på nytt etter understellsbehandlingen.

Noen som har tanker rundt dette ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye tid du har bak rattet i en kuga. Men GLEEEED deg. Har kjørt litt Kuga med 140 hk TDCi automat. Diggeste automatkassa jeg har vært borti. Setene er også utrolig deilig å sitte i. Fattern hadde sin Kuga i NESTEN 5 uker, så kom det en litausk jævel i en liten pysjååååå med under 1mm mønster igjen på dekka.. Rundt en sving på vått føre. RETT inn i fronten på Kuga'n. Så nå er 2011 mod bestilt opp med alt av utstyr (Utenom helskinn). Kommer om 3 mnd.

Taksten på skaden ble BARE litt i overkant av Kr.300.000,- :blink: Den blir sikkert fiksa opp, men fattern får heldigvis helt ny.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye tid du har bak rattet i en kuga. Men GLEEEED deg. Har kjørt litt Kuga med 140 hk TDCi automat. Diggeste automatkassa jeg har vært borti. Setene er også utrolig deilig å sitte i. Fattern hadde sin Kuga i NESTEN 5 uker, så kom det en litausk jævel i en liten pysjååååå med under 1mm mønster igjen på dekka.. Rundt en sving på vått føre. RETT inn i fronten på Kuga'n. Så nå er 2011 mod bestilt opp med alt av utstyr (Utenom helskinn). Kommer om 3 mnd.

Taksten på skaden ble BARE litt i overkant av Kr.300.000,- :blink: Den blir sikkert fiksa opp, men fattern får heldigvis helt ny.

Uff trist med bilen til din far , men det er kjekt med slike superforsikringer som gir ny bil , har slik selv.

Ja jeg gleder meg , men har ikke mer enn en helg bak rattet , prøvde den mot flere konkurrenter deriblandt X1. Totalt sett synes jeg Kugaen var best faktisk. Leste også at Top Gear gav den topp karakter.

Powershift kassen har jeg ikke fått gleden av å prøve og er meget spent på den , men jeg hadde en Passat med DSG for noen år siden og kan ikke glemme den kassen.

Powershift kassen skal visst ikke være like god men det er visst ikke mye forskjell har jeg lest.

Blir morro å prøve...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig forsikring dekker ny bil. Sålenge bilen er under 2 år og verdien kommer over en viss sum av totalsumen av bilen. Mener jeg det er. Men skulle bare mangle! Hadde tapt seg VELDIG i pris hvis den skulle blitt retta opp igjen :(

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig forsikring dekker ny bil. Sålenge bilen er under 2 år og verdien kommer over en viss sum av totalsumen av bilen. Mener jeg det er. Men skulle bare mangle! Hadde tapt seg VELDIG i pris hvis den skulle blitt retta opp igjen :(

Jepp , men der finnes en slik forsikring plus som gir ny bil i stedet for fratrekk av verditap m.m , vet bare jeg betaler mer for en slik forsikring , men kan finne ut mer viss noen er interssert. Står på Gjensidige sine sider under de forskjellige bilforsikringene. Er ikke lenger bare å velge mellom ansvar , delkasko eller kasko :huh:

Her er hva som står i forsikringen:

Totalskadegaranti kan gi deg helt ny bil

Med Bil Pluss får du fabrikkny bil hvis reparasjonskostnaden overstiger 60 % av bilens listepris før den er 3 år, og ikke har kjørt mer enn 60 000 kilometer. Hvis bilen er 3 år eller eldre økes erstatningsbeløpet med 15 % i tillegg til markedsverdien.

Maskinskade - skader på motor og girkasse

Som den eneste av våre bilforsikringer erstatter Bil Pluss skade på motor og girkasse. Maskinskade dekkes frem til bilen er 8 år (og ikke har kjørt mer enn 200 000 kilometer).

Endret av opas
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GRATULERE, og hva skal jeg si annet en kjempekul bil.

Når det gjelder understellsbehandling tror jeg du bare skal vente til det er gjort. Ville ikke begynne å polere på en fersk bil så tidlig uansett.

Ett tips: det er noen hulrom i forkant av framdørene som kan være lurt og maskere før du leverer bilen, så slipper du mye og knotete rengjøring etterpå. På min var det blåst ut dinitrol, sikkert ved sprøyting av forskjermene. Sjekk også om de får sprøytet på så mye som mulig over drivstofftanken også. Vanskelig å komme til der, men med litt oppmerksomhet blir resulteatet så godt som mulig.

Min bil vedlagt :Dpost-1810-091777200 1284458893_thumb.jpg

Takk , det er akkurat som et par dager før julekveld her i huset nå :lol:

Planen nå er en behandling ala Swissvax way.

Jeg har både Shield og Glacier , dessuten har jeg gode erfaringer med Jetseal under Shield fra forrige bilen , men denne gangen skal jeg gå for Cleaner Fluid og Shield som vinterbehandling og revaxing etter 3 måneder.

Så skal jeg bruke Glacier til våren :)

Eneste jeg går og tenker på er at jeg skal ta en Dinitrol undestellsbehandling om tre uker (fikk ikke time før) og lurer på om de kommer til å vaske bilen så sterkt at jeg må behandle bilen på nytt etter understellsbehandlingen.

Noen som har tanker rundt dette ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GRATULERE, og hva skal jeg si annet en kjempekul bil.

Når det gjelder understellsbehandling tror jeg du bare skal vente til det er gjort. Ville ikke begynne å polere på en fersk bil så tidlig uansett.

Ett tips: det er noen hulrom i forkant av framdørene som kan være lurt og maskere før du leverer bilen, så slipper du mye og knotete rengjøring etterpå. På min var det blåst ut dinitrol, sikkert ved sprøyting av forskjermene. Sjekk også om de får sprøytet på så mye som mulig over drivstofftanken også. Vanskelig å komme til der, men med litt oppmerksomhet blir resulteatet så godt som mulig.

Min bil vedlagt :Dpost-1810-091777200 1284458893_thumb.jpg

Takk det samme :) Når du mener hulrom foran dørene , tenker du da på det luftinntaket på forskjemen eller inne i selve døbladene ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny og kjempetøff bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk det samme :) Når du mener hulrom foran dørene , tenker du da på det luftinntaket på forskjemen eller inne i selve døbladene ?

Åpne døren og titt fremover. Du ser hulrommet mellom skjerm og A-stolpe. Ble litt vasking her med avfetting og whitsprit etterpå. Både på selve døren i framkant og på A-stolpen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny og kjempetøff bil :)

Takk :) Fikk vite i dag at de ikke klarer å ha bilen klar til meg før neste tirsdag :mad: At det skal ta 8 arbeidsdager å klargjøre en ny bil fatter ikke jeg , men det er vel bare å smøre seg med en dose ro :angry:

Åpne døren og titt fremover. Du ser hulrommet mellom skjerm og A-stolpe. Ble litt vasking her med avfetting og whitsprit etterpå. Både på selve døren i framkant og på A-stolpen.

Okay , takker for tipset , får ta frem maskeringstapen før behandlingen. Hadde du full behandling eller behandling i bunn ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Fikk vite i dag at de ikke klarer å ha bilen klar til meg før neste tirsdag :mad: At det skal ta 8 arbeidsdager å klargjøre en ny bil fatter ikke jeg , men det er vel bare å smøre seg med en dose ro :angry:

Okay , takker for tipset , får ta frem maskeringstapen før behandlingen. Hadde du full behandling eller behandling i bunn ?

Gratulerer med fet bil :) Kverneland du har kjøpt den hos?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gratulerer med ny bil...veldig stilig ! :fun:

Har hatt en liten prat på mail med PolishedBliss i England i forkant av at min egen Ford ankommer. De mente absolutt at uansett hva annet jeg hadde tenkt å gjøre med lakken, så bør den gåes over med Iron-Cut (nå Iron-X). Nye Forder er oftest overstrødd med bittesmå metallspon, visstnok p.g.a. transport- og lagringsmetodene til Ford. Bare et tips jeg syns det var greit å gi videre... :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gratulerer med ny bil...veldig stilig ! :fun:

Har hatt en liten prat på mail med PolishedBliss i England i forkant av at min egen Ford ankommer. De mente absolutt at uansett hva annet jeg hadde tenkt å gjøre med lakken, så bør den gåes over med Iron-Cut (nå Iron-X). Nye Forder er oftest overstrødd med bittesmå metallspon, visstnok p.g.a. transport- og lagringsmetodene til Ford. Bare et tips jeg syns det var greit å gi videre... :)

Kan skrive under på at noen nye ford har transport støv/partikler i lakken, men det går bort lett med clay :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fet bil :) Kverneland du har kjøpt den hos?

Jepp , Kverneland Bil. Virker veldig hyggelige selv om jeg selvfølgelig er litt ivrig etter å få bilen :)

Ja, gratulerer med ny bil...veldig stilig ! :fun:

Har hatt en liten prat på mail med PolishedBliss i England i forkant av at min egen Ford ankommer. De mente absolutt at uansett hva annet jeg hadde tenkt å gjøre med lakken, så bør den gåes over med Iron-Cut (nå Iron-X). Nye Forder er oftest overstrødd med bittesmå metallspon, visstnok p.g.a. transport- og lagringsmetodene til Ford. Bare et tips jeg syns det var greit å gi videre... :)

Det var et godt tips , det har jeg ikke hørt om og jeg tviler vel på om de som klargjør bilen tenker på dette :unsure:

Men hva er iron-X ? det har jeg faktisk ikke hørt om :huh:

Lurer på om dette gjelder fra alle fabrikkene til Ford eller bare på enkelte...

Kan skrive under på at noen nye ford har transport støv/partikler i lakken, men det går bort lett med clay :)

Hadde først tenkt å la være å claye bilen på gunn av noen rykter om slør som oppstår etter claying , men jeg bør kanskje revurdere det.

Jeg har stående en pakke fra Meguiars som jeg ikke har brukt , tror du den er grei eller bør jeg kjøpe noe bedre?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst grattis med ny bil ! :)

Alle nye biler (avhengig av hvordan de blir transportert fra fabrikk til sluttbruker) kan ha metallspon/ flyverust etc. i lakken nå de ankommer der de skal klargjøres for salg. Det er i hvertfall tilfelle for alt jeg har jobbet med av bilmerker (VW, Audi og Skoda) i gjennom snart 20 år. Altså ikke noe problem som er eksklusivt for Ford ;)

Når det kommer til understellsbehandling forstår jeg ikke poenget med å bruke penger på å "kline til" understell og hulrom med seig ekkel guffe som absolutt ikke er til glede for noen, når bilen skal være beskyttet fra produsent/importør og leveres med garantier..

Kunder som er bilinteresserte, og bruker tid på å holde bilen i stand utseende messig vil neppe oppleve problemer med korrosjon selv om de ikke understellsbehandler sin nye bil. De som driter i bilen, kjøper den kun for å komme seg fra A-B, og sjelden eller aldri vasker/steller lakk osv. vil slite med rust/korrosjon samme hvor mye penger de bruker på understellsbehandling.

Det var nå min mening om understellsbehandling... :P

Lykke til med ny fin bil uansett hva du bestemmer deg for B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst grattis med ny bil ! :)

Alle nye biler (avhengig av hvordan de blir transportert fra fabrikk til sluttbruker) kan ha metallspon/ flyverust etc. i lakken nå de ankommer der de skal klargjøres for salg. Det er i hvertfall tilfelle for alt jeg har jobbet med av bilmerker (VW, Audi og Skoda) i gjennom snart 20 år. Altså ikke noe problem som er eksklusivt for Ford ;)

Når det kommer til understellsbehandling forstår jeg ikke poenget med å bruke penger på å "kline til" understell og hulrom med seig ekkel guffe som absolutt ikke er til glede for noen, når bilen skal være beskyttet fra produsent/importør og leveres med garantier..

Kunder som er bilinteresserte, og bruker tid på å holde bilen i stand utseende messig vil neppe oppleve problemer med korrosjon selv om de ikke understellsbehandler sin nye bil. De som driter i bilen, kjøper den kun for å komme seg fra A-B, og sjelden eller aldri vasker/steller lakk osv. vil slite med rust/korrosjon samme hvor mye penger de bruker på understellsbehandling.

Det var nå min mening om understellsbehandling... :P

Lykke til med ny fin bil uansett hva du bestemmer deg for B)

Hehe takk for det! Nå hadde jeg i utgangspunktet ikke tenkt å understellsbehandle bilen , men siden jeg kjenner dem som driver senteret så får jeg det til gibort pris. De anbefalte også kun behandling i bunn , dvs kun utsatte deler på understellet som stadig får hard medfart på vestlandsveiene. Ellers skal modellen være godt "rustet" mot rust :D slik at full behandling var unødvendig.

Når jeg spurte om denne behandlingen ble lagt over den fra fabrikken svarte de "hvilken behandling fra fabrikk" og begynte å le.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive