Gå til innhold
Hans Olav

Fjerning av hologrammer

Recommended Posts

Hans Olav    3
Hans Olav

Jeg vet jeg spør om noe som er blitt spurt om en million ganger. Men jeg vil vite hva som kan ta hologramer i forhold til det JEG har av utstyr. Det kan jo hende jeg skal polere en bil og får hologrammer.

Av polish har jeg meg #105 og 205 som kombo. Hvis jeg skulle få hologrammer av dette, hva kan jeg gjøre for å få de bort? Er det noe mer jeg må kjøpe?

Må jeg kjøpe DA maskin?

Hva kan fjerne evt hologrammer jeg kunne fått av denne komboen?

Prøvde å søke litt men fant ikke svar på akkurat mitt spm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Høyst sannsynlig så vil du få hologrammer av #105, og da må du jobbe med #205 for å få det vekk. Avhengig av lakken så holder det som regel med #205 på en medium cut pad (polish pad) - er det mer myk og "ækkel" lakk så er det på med #205 og myk finish pad. Eller (hvis det er Honda S2000....) så må du trikse og mikse med press, pass, pad og mengde produkt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Okei. Så det er i grunn for fint å bruke #205 på finishing pad på f eks BMW eller Audi? Bør heller gå for polish pad?

Spør litt grundig her nå i tilfelle jeg skulle oppleve dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Det som er det fine med #105 og #205 er at produktene kan kjøres på mange forskjellige måter, relatert til lakktype og hva du ønsker å oppnå. #205 på finish-pute vil gi en meget bra finish, men er kanskje ikke "hard" nok til å ta hologrammer / kjørespor på meget hard tyskerlakk. Da må du prøve med polish pad (f.eks. den gule fra MG i stedet for sort)

#105 på gul MG pute vil muligens ikke ta nok på hard lakk, mens #105 på burgunder (cut) pad vil ta mye mer, men etterlate hologrammer. Tommelfinger-regelen er "start alltid med minst aggressiv kombo og jobb deg oppover på "skalaen"".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

ting blir ofte litt enklere med DA når det kommer til finishing er nå min lille erfaring..

edit: Kjøp deg noen sampleflasker av f.eks Scholl og Menzerna, pluss noen padder fra über og scholl, så er du bedre dekket for eventuelle problemer.

Endret av East

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig