Gå til innhold

Skade på fliser


kabbern

Recommended Posts

Hei

Flytta inn i leilighet i 2009. Der var badet nyoppusset året før av fagfolk. Gulvet i dusjen er mosaikkfliser, Da jeg kjøpte leiligheten sjekka jeg alt grundig. Nå etter å ha bodd her litt over ett år så har flisene fått ca 5-10cm sprekker i seg. samme med fugene rundt flisene! detta kan da umulig være no bra? har overhode ikke greie på fliser. Hva skal en gjøra i dette tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hei

Flytta inn i leilighet i 2009. Der var badet nyoppusset året før av fagfolk. Gulvet i dusjen er mosaikkfliser, Da jeg kjøpte leiligheten sjekka jeg alt grundig. Nå etter å ha bodd her litt over ett år så har flisene fått ca 5-10cm sprekker i seg. samme med fugene rundt flisene! detta kan da umulig være no bra? har overhode ikke greie på fliser. Hva skal en gjøra i dette tilfelle?

legg ut et bilde av gulvet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

hvilken etasje er dette i?

Vet du hvordan underlag det er under flisene?

Tvilsomt at det er flisene som er grunnen.........

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er for gammel,så skal det være membran under flisene og da skal det normalt sett ikke være noe og frykte for videre fuktskade.Heidy har noe som heter "rett i sprekken", skjekk om du kan bruke dette til og tett den med.Fås kjøpt hos din lokale byggevare forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er for gammel,så skal det være membran under flisene og da skal det normalt sett ikke være noe og frykte for videre fuktskade.Heidy har noe som heter "rett i sprekken", skjekk om du kan bruke dette til og tett den med.Fås kjøpt hos din lokale byggevare forhandler.

Skal vell litt til for å få det fint med denne. Tviler på at fargen matcher med fargen på fugene som allerede er der...iallefall om det er slikt over hele gulvet!

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så noe slikt var det fukt under som hadde "løftet" flisene. Det ble dyrt. Ser at fugene er mørke grå et stykke unna der sprekkene er kan dette tyde på fukt under flisene.

Er det langt unna sluket?

Kontakt fagmann. Tror ikke de tar noen penger for å sjekke, husker ikke om jeg betalte for det i vart fall..

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall forsikret meg om at arbeidet er gjort forskriftsmessig!

Vannskelig og si om det er fuktskader som gjør dette..

Greit og finne ut hvem som har utført arbeidet..

Har vært mange gjestearbeidere som har tatt bad her i landet..

Hørermasse skrekkhistorier på jobben,

var blandt annet en som hadde brukt rema1000 poser som membran på et bad... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du sier at du flyttet dit i 2009 så er det vel eierskifteforsikring som er tingen her vil jeg tro.

Står vel noe i permen du fikk med når du kjøpte?

Jeg ville ikke ha gjort noe me det før jeg hadde vist om det blir dekket og at takstmann har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg tror nok dessverre dette er en sak som skjer veldig ofte..

Det blir lagt fliser på påstøp/flytemasse før den er ferdig herdet.. da sprekker det garantert.

Det har vi sett alt for mange ganger.. spesielt om varmekabler blir skrudd på for tidlig.. normalt bør en vente 3-4uker før en setter på varme.

betogn kryper faktisk en del, og bruker bort i mot 12mnd før det er fullherdet....

Jeg ville nok fått det inspisert av en fagman...

Vanskelig å si noe uten å se på det selv..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er underlaget som gjør at det sprekker, Men du trenger ikke være redd for at det skal bli noe vannskade av dette da hverken

fliser eller fuge er vanntette.

Ville nok fått noen til å sjekke dette. Siden det er så kort tid siden det ble pusset opp, er det greit å finne ut om det membran både på gulv å vegger.

Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utførende, om det var ett firma, har ett ansvar her - få tak i de og inviter de på befaring. Det er ikke uvanlig med ettårsbefaring på sånt

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra svar her, dette kan være fra avglømt primer før flis lim, fukt skade, setnings skader pga manglende underdekkning osv......

Ta kontakt med en takst man før du pirker mer i dette selv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...