JoCCe

Beskyttelse til vinterlagret bil

Heisann.

Tenkte jeg kunne spørre her hva dere ville valgt når det kommer til voks valget på min bil.

Blir satt inn i varm garasje hvor den får stå resten av vinteren når det kommer snø ute, håper det blir en stund til da :P

Bilen er en F-150 svt som må korigeres (atter engang) før vinteren, men det er bare kos.

Valget står da i:

Chemical Guys 5050 Limited Series Concourse Paste Wax

Chemical Guys pete's 53

Collinite 915, 476, 845

Har enda ikke prøvd collinite, da jeg ikke har fått de enda, men sett og lest litt om de, så fant ut de var værdt en test.

Har også tilgang på litt dyrere "high end" vokser, swisswax, zymöl osv, som "virtual" her inne har.

IMG_0379.jpg

IMG_0450.jpg

Joachim

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite. Definitivt. Holdbare saker det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal den stå innendørs uten å være utsatt for vær og vind, så har holdbahet lite å si :) velg den du liker best og føler at gir deg best resultat du :) vare ut vinteren uansett så lenge den står innendørs vettu.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken av collinite da?

Liker glansen best i cg 5050, men våtheten i pete's 53, så har endt opp med 2 lag voks til nå. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal den stå innendørs uten å være utsatt for vær og vind, så har holdbahet lite å si :) velg den du liker best og føler at gir deg best resultat du :) vare ut vinteren uansett så lenge den står innendørs vettu.

Greit nok at den skal stå innendørs, og ikke utsettes for vær og vind, men etter min mening så syns jeg det er kjekt at det holder når bilen kommer ut av garasjen og jeg da. Har collininte 845 på cab'en min og er knallfornøyd med den iaff. Holdt siden februar, fortsatt god sheeting på den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What he said.....

du har ingen elementer som tærer på voksen - burde ikke være noe behov for ekstra noe som helst.... bortsett fra occationally dustoff

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Cadillacen kjørte jeg på med to lag CG JetSeal før jeg kjørte den inn i garasjen og la over trekket, funka knall i fjor, så satsa på det samme i år.. Buicken derimot sto ubeskytta, så der hadde støvet satt seg mye bedre, så regner med at det kommer litt på det samme så lenge du har noe som beskytter mot at støv får sette seg skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekk?? Trodde de fleste på dette forumet var vaksinert mot slike ting som ligger å gnisser på lakken...

Endret av omrognan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett trekket til Evo'n til Truls? Ikke sånn flagrende plastikk-trekk, men mer som en kondom i mykt tøy som varsomt legger seg rundt bilen som en beskyttende kokong. Koster litt, men er sikkert verdt det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det minste sandkorn under trekke kombinert med åpen garasjeport og et vindpust, så kan skaden være et faktum...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekk?? Trodde de fleste på dette forumet var vaksinert mot slike ting som ligger å gnisser på lakken...

Trekket på bilen ligger i ro, da gnisser det ikke, og alle nede i verkstedet hos oss vet at man ikke skal røre lakken min :)

Det minste sandkorn under trekke kombinert med åpen garasjeport og et vindpust, så kan skaden være et faktum...

Her snakker vi selvfølgelig om ett meget mykt trekk og en hundre prosent ren bil.

Før vinterlagring er det alltid en prosedyre som må følges..

* Vask

* Clay

* Lett korrigering av swirls som har kommet

* Vertua Bond

* 2x Jetseal

* Kjør bilen til verkstedet

* Vask bilen på nytt for å fjerne eventuellt støv som kan ha kommet på turen

* Sett bilen i ett hjørne i verkstedet der hverken folk eller vind igjennom porten når

* Legg over ett nyvasket og støvfritt mykt trekk som ikke riper

* Wolla, bilen er ripefri og klar til å få fjernet JetSeal og lagt Insignis når våren kommer :D

Endret av Popp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive