opas

Noen som kan litt om rustbeskyttelse?

Hallaien godt folk!

Jeg har kjøpt en føstegangsbil til min datter som jeg tenkte å ta en skikkelig runde på.

Bilen er en knallrød 2001 Skoda Fabia 1,4 kombi gått litt over 90000km.

Tenkte selvfølgelig å ta noen bilder under behandlingen siden dette er min første behandling av en brukt bil , interiøret ser meget bra ut så der blir det en lett jobb.

Lakken har tydelige vaskestriper og endel steinsprang , i tillegg er det en liten bulk som jeg er usikker på om jeg skal gjøre noe med selv nå.

Jeg kommer nok tilbake med litt spørsmål om hva jeg skal bruke på lakken om det jeg har av produkter ikke tar nok.

Det jeg i første omgang tenker litt på er om jeg skal ta en runde på understellet også , jeg kjenner at b.l.a hjulbuene ikke har fått den stell som de bør.

Der er ingen rust men kjenner at det ikke er mye beskyttelse igjen under der.

Er det noen som vet en fremgangsmåte for å få på litt ekstra beskyttelse slike steder?

Kan jeg f.eks bare rense stedene godt , la det tørke godt og påføre Tectyl med en pensel?

Håper noen har tips :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville brukt spraytectyl først, da den er tynnere og trenger inn bedre, et par dager etter ville jeg lagt på med pensel, den er tykk og beskytter bedre igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Tynnstoff" uansett om det heter Tectyl, Mercasol eller annet er hulromsbeskyttelse, og tåler veldig lite. Denne er beregnet på nettopp hulrom og plateskjøter, og trenger ned imellom skjøter osv. For å beskytte denne legger du "tykkstoff" utenpå. Uansett, så gjør dette seg mest med kompressor og sprøyte, og er i grunn et forferdelig griseri å holde på med. Er veldig viktig at det er helt rent og tørt før man begynner. Så med mindre man har alt utstyr og mye pågangsmot mener jeg det er best å sette bort jobben til noen som kan det, og har fasilitetene i orden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Takk for tipsene , må se hvor mye jeg skal gjøre ut av det. Tenkte å ta en liten bulk og prøve meg på den også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive