Gå til innhold

...forberedelser for vinteren.

Recommended Posts

Rune Engebø
Skrevet

...vet det er litt tidlig men...

I vår la jeg to lag CG Jet Sear og Pete's wax på A4'en min. Tenkte å gjenta dette før vinteren setter inn men lurer litt på hvilke forberedelser jeg da må gjøre. Må f.eks. gammel sealer fjernes og i såfall hvordan gjør jeg det, avfetting? Evt. kan jeg bare vaske bilen med Meg' NextGen, claye litt og legge på ny sealer?

Og hva gjør egentlig en sealer som ikke en god voks klarer alene. Blir ikke helt klok på det....

Alle input mottas med takk.

mvh

Skrevet

Hadde kjørt en lakkrens først, for å være sikker på at all gammal morro er borte og ny får best mulig heft. Alternativt en skikkelig sterk avfetting, av type ren surfex eller noe.

Rune Engebø
Skrevet

Takk for svar.

har CG Grim Reaper (eller hva den heter) - er denne 'sterk' nok? Alternativt, noen anbefalinger på lakkrens?

mvh

Skrevet (endret)

GrimeReaper i sterk blanding (1:2 / 1:3) burde ta knekken på det meste. Surfex HD 1:5 tar også mye.

Vil også tro at en sterk blanding med NXT såpa tar det som er igjen av Petes og 109 også. En clay-runde etterpå og gammel LSP er borte.

Endret av Essiek
  • Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Jetseal + voks er en knall combo i alle fall!. Skal ha god beskyttelse igjennom hele vinteren.

Om du har en lakkrens, så ville jeg gått over bilen med det først, for å få en helt ren flate for lakkforseglingen.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Skrevet

Hmm... kanskje skal jeg kjøre 50/50 med 109 + petes53 mot Concorso / Shield? Mangler 109 her, men detter det ned en dråpe i esken til B eller T i løpet av helgen så kan den dråpen sikkert få et godt og trygt hjem hos meg :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår