Gå til innhold
Rune Engebø

...forberedelser for vinteren.

Recommended Posts

Rune Engebø    0
Rune Engebø

...vet det er litt tidlig men...

I vår la jeg to lag CG Jet Sear og Pete's wax på A4'en min. Tenkte å gjenta dette før vinteren setter inn men lurer litt på hvilke forberedelser jeg da må gjøre. Må f.eks. gammel sealer fjernes og i såfall hvordan gjør jeg det, avfetting? Evt. kan jeg bare vaske bilen med Meg' NextGen, claye litt og legge på ny sealer?

Og hva gjør egentlig en sealer som ikke en god voks klarer alene. Blir ikke helt klok på det....

Alle input mottas med takk.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Hadde kjørt en lakkrens først, for å være sikker på at all gammal morro er borte og ny får best mulig heft. Alternativt en skikkelig sterk avfetting, av type ren surfex eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rune Engebø    0
Rune Engebø

Takk for svar.

har CG Grim Reaper (eller hva den heter) - er denne 'sterk' nok? Alternativt, noen anbefalinger på lakkrens?

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

GrimeReaper i sterk blanding (1:2 / 1:3) burde ta knekken på det meste. Surfex HD 1:5 tar også mye.

Vil også tro at en sterk blanding med NXT såpa tar det som er igjen av Petes og 109 også. En clay-runde etterpå og gammel LSP er borte.

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine / Ketil    257
Scandic Shine / Ketil

Jetseal + voks er en knall combo i alle fall!. Skal ha god beskyttelse igjennom hele vinteren.

Om du har en lakkrens, så ville jeg gått over bilen med det først, for å få en helt ren flate for lakkforseglingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Hmm... kanskje skal jeg kjøre 50/50 med 109 + petes53 mot Concorso / Shield? Mangler 109 her, men detter det ned en dråpe i esken til B eller T i løpet av helgen så kan den dråpen sikkert få et godt og trygt hjem hos meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig