Gå til innhold

Poleringsmaskin,tror jeg ?


FreddieAwD

Recommended Posts

Heisann

Satt og så på maskinen vi bruker til å polere ruter med på jobben,den er på størrelse med en slik stor vinkel kutter maskin.

Snur du denne, står det Flex på en plate på baksiden, maskinen har justerbar fart med hjul fra 1-6, vet ikke hvilken hastighet den har..

Men i og med at det står Flex på den, er det en slik roterende man kan bruke til polering av bil, kan bytte padds og slikt på den...

Skal ta noe bilde av den i morgen...

Hadde vært digg å slippe å kjøpe roterende enda :D

Endret av Subie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står Flex på den så er det vel mye trolig det er en poleringsmaskin.

Dog er Flex en enorm levrandør av proff verktøy så det trenger ikke være en ren

poleringsmaskin selv om din beskrivelse antyder dette :)

Om du sjekker modellnr på den (eks VRG 3403 elller lignende nr) så vet vi det sikekrt.

Ang type, det kan være både roterende og DA (eksentrisk).

Om den fungerer helt likt en vinkelsliper er det en roterende. Om den har occilerende

bevegelser, altså svært enkelt sagt går i ovale baner og rister ved bruk er det DA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefaling til pads og plater til den, lett nybegynner (må jo begynne et sted etterhvert med maskin ) :blink:

Subaru Forester White satin pearl metallic lakk, 2009..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefaling til pads og plater til den, lett nybegynner (må jo begynne et sted etterhvert med maskin ) :blink:

Subaru Forester White satin pearl metallic lakk, 2009..

Med M14 gjenging så er det bare å kjøpe seg medium og liten bakplate - gjerne Scholl eller 3M sine. Jeg har medium bakplate fra Scholl og Gloss-IT, og de er meget gode begge to. Liten bakplate har jeg fra Scholl.

Jeg elsker mine små MG 4"-pads, Uber har også meget gode 4" pads (4" = sånn cirka 85-100mm pads, som passer på små bakplater).

Så er det bare å prøve seg fram med 125mm pads - Uber, Scholl og HexLogic skal ha gode puter, samme med Gloss-IT. Jeg kjenner bare til Uber og Scholl rent personlig og kan gå god for de typene ihvertfall (Uber-pads er sjukt holdbare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...