Gå til innhold

Scholl pads som ikke tåler vask


Kleiv

Recommended Posts

Nå er vi tre stykker her som har fått padene fra Scholl ødelagt etter vask. To av dem har gått i første vasken mens en har hold noen få. Ingen andre pads fra andre produsenter slipper bakplaten slik de gjør. Alt utstyret er vasket sammen på 90 grader.

Flere som har samme erfaring? Alt vårt er kjøpt på SS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Nå er vi tre stykker her som har fått padene fra Scholl ødelagt etter vask. To av dem har gått i første vasken mens en har hold noen få. Ingen andre pads fra andre produsenter slipper bakplaten slik de gjør. Alt utstyret er vasket sammen på 90 grader.

Flere som har samme erfaring? Alt vårt er kjøpt på SS.

på 90 grader blir de ødelagt med en gang. Må ha pad vasker eller vaske for hånd, da holder de.Prøvde med superlim på en løs kant en dag, og det holdt ikke.Ble helt hard og løsna(knakk) på samme punktet igjen.Jeg skal bruke sikaflex i fremtiden, for uansett hvor dårlige de er så er 2 av sholl padene veldig viktig for meg. :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scholl pads skal IKKE vasker i maskin på mer enn 30 grader. Snakket med Ketil i etterkant av dette, da for å høre om de ikke skulle tåle dette, fikk da til svar om at de ikke tålte maskinvask over 30 grader.

Sure penger..

Men kanskje en idè om å skrive dette i produktanmeldelsen om ikke det er blitt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

jeg mener de helst ikke bør i vaskemaskin i det hele tatt. om det ikke er pad vasker tilgjengelig så ha dem i en stor skål med zalovann og trykk med mange ganger.så skift vann og gjør det uten zalo 5 ganger.Om det er brukt børste etter bruk da, så er de 80% rene, noe som er bra nok for de fleste.Kan komme litt støv av de ved bruk igjen, men det gjør ingen skade.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener de helst ikke bør i vaskemaskin i det hele tatt. om det ikke er pad vasker tilgjengelig så ha dem i en stor skål med zalovann og trykk med mange ganger.så skift vann og gjør det uten zalo 5 ganger.Om det er brukt børste etter bruk da, så er de 80% rene, noe som er bra nok for de fleste.Kan komme litt støv av de ved bruk igjen, men det gjør ingen skade.

+1

:thumbup:

Snappyclean, latexhansker og en balje gjør også susen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket mine 3M pad for første gangen i dag. Jeg hadde de i en brødpose siden jeg bruke de på lørdagen/søndagen slik at de ikke skulle tørke.

Så helte jeg lunket vann og zalo oppi posen sammen med pads, klemte litt forsiktig slik at de skulle trekke til seg vannet samt blande litt såpe.

Venta så 30-45 minutter før jeg tok de ut og skylte i lunket vann dem samtidig som jeg klemte ut såpe og vann fra dem. Ser regne ut, kanskje litt rester på den jeg brukte SV CF med.

Gjør det noe at det er igjen litt rest eller må jeg få bort alt før neste gang jeg skal bruke dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 grader er vell litt mye og vaske pads på. Men jeg har samme erfaring angående Scholl pads, selv på vask med betydelig lavere temperatur. Uber padsa mine derimot, de er evig varende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke lenge siden jeg fikk pad-vaskeren så nå får jeg vel ta den i bruk litt oftere. Har aldri hatt problemer med ødelagt utstyr på 90 grader tidligere, men ser ut til at jeg får kjøre ned tempen litt fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sort pad som gikk opp i liminga når jeg hadde den i vannbad, ikke varmere enn at jeg klarte og ha hendene nedi og kna på padsene.. gikk ifra dem noen min for og ordne noe, og når jeg kom tilbake var liminga på den sorte gådd opp <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...