Gå til innhold
Mizuno

Oljeflekk på alcantara

Recommended Posts

Mizuno    6
Mizuno

Nå er jeg i en knipe her. En av ungene har klart å lage noen flekker på alcantaraskinn. Blank sykkelolje. For ordens skyld så er det på godstolen min og heldigvis ikke i bilen. Mulig denne skulle ligget i off-topic, men det er jo litt "interiør" relatert.

Noen tips til hvordan få fjernet dette?

Har Swissvax leather cleaner, Surfex HD, MG Green Clean for hånden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 475
Brynjar

Da er det bare å prøve seg frem:

SV leather cleaner evt GC blandet i 1:4. Spray på -> la virke litt -> gå over med børste -> gjenta prosessen -> tørk av -> inspiser = dårlig resultat.

GC 1:1 -> ellers som over.

Pass også på at du ikke "ødelegger/fjerner" for mye fibrer og at du ikke ender opp med en tynnslitt flekk på området. Vurder også å gå over med en nuppefjerner etterpå for å "jevne" ut området.

FØR du går i gang på selvede flekken så tester du kombinasjonen på en liten usynlig flekk slik man alltid bør gjøre på stoff/alcantara osv. På bilstoler er det vanlig, eller jeg pleier i alle fall å dra seteryggen helt bak og teste mellom rygg- /sitteputen for å se om rengjøringen ødelegger farge, stoff osv:-)

Ellers, lykke til med flekken...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mizuno    6
Mizuno

Da er det bare å prøve seg frem:

SV leather cleaner evt GC blandet i 1:4. Spray på -> la virke litt -> gå over med børste -> gjenta prosessen -> tørk av -> inspiser = dårlig resultat.

GC 1:1 -> ellers som over.

Pass også på at du ikke "ødelegger/fjerner" for mye fibrer og at du ikke ender opp med en tynnslitt flekk på området. Vurder også å gå over med en nuppefjerner etterpå for å "jevne" ut området.

FØR du går i gang på selvede flekken så tester du kombinasjonen på en liten usynlig flekk slik man alltid bør gjøre på stoff/alcantara osv. På bilstoler er det vanlig, eller jeg pleier i alle fall å dra seteryggen helt bak og teste mellom rygg- /sitteputen for å se om rengjøringen ødelegger farge, stoff osv:-)

Ellers, lykke til med flekken...

Takk for tipset. Går i gang med en gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mizuno    6
Mizuno

Case closed etter 45 minutter. Flekken ble borte med GC 1:4 som foreslått :) Tusen takk for hjelpen, Brynjar.

Hva som nesten er enda mer positivt er all goodwill'en jeg fikk fra kona. Hun synes "de derre bilgreiene" tar opp halve kjelleren, men nå var det plutselig veldig nyttig :D

Må vel ta resten av stolen nå da.... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Case closed etter 45 minutter. Flekken ble borte med GC 1:4 som foreslått :) Tusen takk for hjelpen, Brynjar.

Hva som nesten er enda mer positivt er all goodwill'en jeg fikk fra kona. Hun synes "de derre bilgreiene" tar opp halve kjelleren, men nå var det plutselig veldig nyttig :D

Må vel ta resten av stolen nå da.... ;)

hehe, dem godtar det når dem finner ut at det er nyttig til andre bruksområder også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig