Gå til innhold
Tommy

Washpudel vask

Recommended Posts

Tommy    5 766
Tommy

Bestilte noen godsaker fra SV, å deriblant en washpudel, men det sto ingenting i bruksanvisningen om hvordan denne skulle vaskes. Kan jeg vaske den sammen med mine microfiberkluter og MG vaskevotter på 90gr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Vask den alene første og andre gang, gjerne ikke mer enn på 60 grader..

Mine synes jeg ble litt fort "tynne", men brått har jeg vasket de feil? :blink:

EDIT: Glemte å si grunnen til at man bør vaske de alene første gangene.. de loer litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

For guds skyld ikke vask pudlene sammen med MF.......

- ikke spør hvorfor jeg vet det <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Har antakeligvis gjort det samme som Ståle og det er egentlig ikke å anbefale.. :)

Vasker vanligvis MF, vaskehansker og pads hver for seg men tenkte at første vasken kunne den jo få seg en runde sammens med MFène.....ikke så lurt....samme med enkelte ullputer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gulliks    46
gulliks

For guds skyld ikke vask pudlene sammen med MF.......

- ikke spør hvorfor jeg vet det <_<

Vasket den sammen med tørkehåndkledene mine og det gikk overraskende bra. De loet en del, men ikke verre enn at det bare var å riste håndkledene godt etter vask. Uansett tror jeg ikke jeg kommer til gjøre det igjen i tilfelle puddelen får lyst til å gå i oppløsning. Setter det på flakskontoen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Vasket den sammen med tørkehåndkledene mine og det gikk overraskende bra. De loet en del, men ikke verre enn at det bare var å riste håndkledene godt etter vask. Uansett tror jeg ikke jeg kommer til gjøre det igjen i tilfelle puddelen får lyst til å gå i oppløsning. Setter det på flakskontoen :)

Tror kanskje tonen hadde vært en annen om maskinen hadde vært full av fluffy MF :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

40c, finvask + milo er bra det, liker å ta de 10-15 min i trommel her også for å fluffe de opp litt.... og som de andre sier her, ingen MFs sammen med denne.. den første vaska loer den en del, men det er i "the Cotton World" ikke sett på som noe negativt.... samme som med ull det, dyre ulltepper skal loe en del de, viser at de er overmetta med ull og ikke bare brukt minimum :) men ja, det kan være litt irriterende med loing, men det slutter etter et par vask sånn sirkus....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Om denne vaskes på for sterk varme "forsvinner" innmaten og samler restene som en klump nede i et hjørne.. Dvs mer enn 60grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Jeg tilhører nok også de som har vasket denne sammen med andre ting og angret i ettertid. Loer mye selv etter flere gangers vask. Ærlig talt ikke mitt favorittredskap å vaske med heller, men kjekk på krunglete plasser som dørterskler og annet da det er lett å dosere vannmengden ved å klemme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

Jeg tilhører nok også de som har vasket denne sammen med andre ting og angret i ettertid. Loer mye selv etter flere gangers vask. Ærlig talt ikke mitt favorittredskap å vaske med heller, men kjekk på krunglete plasser som dørterskler og annet da det er lett å dosere vannmengden ved å klemme.

OT, men dette er min definitive favoritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig