thunder

Svisswax Viking

Jeg har nylig kjøpt meg en ny Volvo V70 sort safir metallic. En kompis av meg la lakkforsegling på denne bilen i form av Meguiars #20 da den var ny (ca 1.juli). Hadde tenkt å få han til å gjøre litt korrigering og legge et nytt lag med lakkforsegling nå da høst/vinter nærmer seg (les: salt).

Nå kommer spørsmålet mitt. Kan jeg legge SV Viking voks over denne lakkforseglingen da den har herdet ferdig eller må man gjøre noe før man legger voks (type cleaner fluid e.l.)? Eller passer ikke dette sammen i det hele tatt?

Ikke skyt meg hvis det finnes en post om dette fra før. Har lest mye her på forumet, men ikke blitt helt klok på akkurat dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å legge på det. #20/#21 trenger max 24 timer "herding" før man kan legge på en naturlig voks over. Vask grundig - gjerne litt avfetting også. En full runde med avfetting, vask og clay vil dog ta laget med #20.

edit: må lære meg å lese innlegg litt bedre. Skjønner det slik at du skal få kjørt korrigering også på bilen. Så da er det bare å passe på at #20 har fått herdet (alt fra 6-24 timer) før nytt lag med samme eller noe annet legges på toppen.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt svar!

Så en god vask min 1 døgn etter #20 er lagt på, også er det bare å legge på voks.

Er det best å legge denne voksen med sort SV pad eller for hånd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks for hånd (med app-pad). Man _kan_ legge voks på lav RPM og myyyk finish-pad, men da kommer man ikke til i "kriker og kroker". SV er uansett en fryd å legge på og buffe av for hånd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive