Hans Olav

Vask av bil innvendig

25 innlegg i emnet

Ja hva mener folk er best til å vaske interiør. Tenker ikke først og fremst på seter. Men dasjbord og midtkonsoll osv. Dette er jo som oftest plast/gummi.

Hvordan er CG Green Clean kontra Autoglym Interior Shampoo og andre merker osv.

Tenkt til å ta skikkelig vask av interiør på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker CG Green clean dersom det er møkkete. Den fungerer bra 1:15.

På min egen bil, som stort sett bare blit litt støvete innvendig, så går jeg over dashbord og all annen plast med kun Scholl Purple 9000.

Den rengjør litt, og gir ett matt og fint utseende på plasten. og ikke minst, så lukter den skikkelig bra! Har blitt et ¨må ha¨produkt for meg.

Nå skal det nevnes at jeg ikke prøvd all verden av produkter, men disse to svikter aldri.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lars Ø

Jeg bruker mild CG greenclean etter intens støvsuging. og tar en runde med Scholl purple, eller Meguiars NXT interior etterpå.

Hvis du går for Scholl purple så vær obs at det står at den skal påføres med en pad - det skal du imidlertid bare gi blaffen i, og heller spraye i en fin MF og påføre. Hvis interiøret er mørkt ville jeg dratt over med en lett fuktet MF(vann) til slutt for å matte ned.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG green clean eller swissvax plastic wash om det er møkk, er det bare støv så fungerer en fuktig el tørr mikrofiber også + en ineriør QDer etterpå så ser et rent og pent ut...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den interiør QD`en som Truls snakker om er viktig også for å fjerne statisk elektrisitet fra overflaten på interiøret så ikke støv fester seg så lett etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mark-V Extreme Cleaner (APC) 1:15-ish, spraye på - tørke med MF. Deretter Poorboys Natural Look. Som nytt igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

interiør QD? Har jeg faktisk ikke hørt om før :) Anbefalinger av produkt?

Eller er Poorboys Natural Look et alternativ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

interiør QD? Har jeg faktisk ikke hørt om før :) Anbefalinger av produkt?

Eller er Poorboys Natural Look et alternativ?

Jeg bruker denne:

p84721z.jpg

God lukt og matt look

Ellers har jeg også Megs interior QD wipes. Veldig fine for en kjapp shine når man står i fergekø og lignende.

Endret av kenset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to er QD's truhaa?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de kan vel kalles det vil jeg tro, for interiøret... mulig litt feil begrep jeg brukte der, men er i samme gate bare de er innvendig, QD`s begrepet er vel ofte forbeholdt utside av bilen vil jeg tro... men raske er det og det blir detaila med de også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Måtte bare spøre iom at det ble kalt QD lengre opp her :)

Men da går CG Green Clean og Scholl i handlekurven her! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt bare en klut til tørke av støv. Autoglym Super sheen. Den får du i 5l dunk. Sprayer bare litt på en 1gangs polerings fille og går over dashbordet med. Denne lukter godt og får en fin og matt dashbord. Denne bruker jeg også til det meste av plastikk. (Ikke på utsiden)

Ellers på seter har jeg brukt Autoglym interior shampo.

Dette har funket gull for meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker MG APC/APC+ 1/10 -etterpå går det oftest i MG #40 eller Quik Interior Detailer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan man bruke for å få mattest mulig overflate? Sliter litt med at sola skinner på det blanke dashbordet og det skapes gjenskinn opp i frontruta.

Bør kanskje også innsiden av frontruta vaskes med noe som kan matte den på noe vis?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl Purple 9000 sammen med microfiber..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har brukt MG Hyper Dressing som avsluttning. blandet 1:4 så passer blir det en veldig matt og fin overflate.

Bruker MG APC for skikkelig møkkete flater, bare støv så bruker jeg en fuktig MF etterfulgt av overstående.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker CG Green clean dersom det er møkkete. Den fungerer bra 1:15.

På min egen bil, som stort sett bare blit litt støvete innvendig, så går jeg over dashbord og all annen plast med kun Scholl Purple 9000.

Den rengjør litt, og gir ett matt og fint utseende på plasten. og ikke minst, så lukter den skikkelig bra! Har blitt et ¨må ha¨produkt for meg.

Nå skal det nevnes at jeg ikke prøvd all verden av produkter, men disse to svikter aldri.

X2 på denne. Nå slapp jeg skrive masse :)

Har prøvd en del annet også men disse er alltid en vinner

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Green Clean er jaggu fine greier, dere. Har gjort et forsøk på å vaske litt interiør, og skal si det var noe å ta tak i der.

DSC00141.jpg

Har sammenlignet CG GC med tidligere nevnte Purlpe 9000, og ved første øyekast syns jeg Purplen gir en noe blankere overflate. Men det virker som om den rengjør bedre/dypere, til tross for at jeg brukte svamp/pad i stedet for MF.

Hvis du går for Scholl purple så vær obs at det står at den skal påføres med en pad - det skal du imidlertid bare gi blaffen i, og heller spraye i en fin MF og påføre. Hvis interiøret er mørkt ville jeg dratt over med en lett fuktet MF(vann) til slutt for å matte ned.

Takk for tipset, Ståle, skal prøves.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har sammenlignet CG GC med tidligere nevnte Purlpe 9000, og ved første øyekast syns jeg Purplen gir en noe blankere overflate. Men det virker som om den rengjør bedre/dypere, til tross for at jeg brukte svamp/pad i stedet for MF.

Jeg ville først vasket med CG GC og mf klut (evt. børste i kriker og kroker) Til siste finishen ville jeg lagt på Purple 9000 med en mf klut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive