MortenM

Skolestart

24 innlegg i emnet

Bare en liten påminnelse nå som skolen begynner.

Håper selvfølgelig at alle har inne er oppegående på dette området :unsure:

Link

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre fort i nærheten av skoler er noe jeg aldri gjør...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistet lappen for nøyaktig 1 år siden, da jeg kjørte litt fort i et skoleområde..var selv på vei til første skoledag på BI. Kommer ikke til å holde høy fart i skoleområde igjen, for å si det sånn :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her går det ikke å holde høy fart til skolen pga fotobokser hver 50.ende meter, så det er jo greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt er egentlig ikke moro...

Endret av Ståle
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden er ryddet pga særdeles upassende innhold <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x3

Hva om noen av medlemmene her inne faktisk har eller har hatt barn som har blitt overkjørt av en bil...

Innimellom så er det lov å tenke litt før man skriver, det innlegget der provoserte meg noe jævlig, da datteren min holdt på å bli meid ned av en idiot som ikke fulgte med nå i våres...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x3

Hva om noen av medlemmene her inne faktisk har eller har hatt barn som har blitt overkjørt av en bil...

Innimellom så er det lov å tenke litt før man skriver, det innlegget der provoserte meg noe jævlig, da datteren min holdt på å bli meid ned av en idiot som ikke fulgte med nå i våres...

Har et par kompiser som har omkommet i trafikken... hvis det teller...

Uansett... poster ikke mer i denne tråden jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her går det ikke å holde høy fart til skolen pga fotobokser hver 50.ende meter, så det er jo greit :)

Betyr det at du synes det hadde vært greit å kjøre fort forbi skoler og skolebarn hvis det ikke var fotobokser der ? <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er generelt en god grunn til at det er 30, 40 og 50 soner. (barn) Og de av oss som har barn vet at disse finner på mye rart. Pass farten!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistet lappen for nøyaktig 1 år siden, da jeg kjørte litt fort i et skoleområde..var selv på vei til første skoledag på BI. Kommer ikke til å holde høy fart i skoleområde igjen, for å si det sånn :rolleyes:

Fordi du mista lappen, eller fordi du kan lemleste eller drepe et barn ? :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa jeg ikke skulle skrive mer i denne tråden, men velger alikevel å legge inn mitt siste innlegg:

Jeg beklager virkelig at jeg skrev det jeg skrev. Det mener jeg oppriktig...

For min del er det en selvfølge å kjøre pent spesielt i slike områder hvor barn ferdes.

Det er synd hvis jeg har fått ett fullstendig galt stempel her inne grunnet det jeg skrev. Joda.. jeg kunne tenkt meg om flr jeg skrev så klart, men innholdet i det jeg skrev var faktisk ikke så ulikt ett par andre innlegg her inne. Forskjellen er at jeg dro på litt ekstra med ordet "drittunge"

Spesielt går min beklagelse til dem som har opplevd dette i praksis og som så mitt innlegg for svært provoserende, å jeg håper jeg kan bli tilgitt for det. Det er overhodet ikke meningen å lage kvalme her inne.

For ordens skyld så kommer jeg IKKE til å poste mer i denne tråden, så for dere som vil ta en prat send meg en PM.

PEACE!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at mitt innlegg også virket litt lite ansvarsfullt Ståle. For å forklare kort: Skulle svinge innpå veien i en 80 sone, dårlig tid da jeg var sent ute til skolestart selv, så jeg hev meg foran en bil som hadde høyere hastighet enn jeg anså. Måtte derfor fort opp i fart, og ble tatt rett rundt svingen i begynnelsen av en slette hvor det er 50 sone. Skoleområdet er ikke før i slutten av denne sletten, og jeg hadde selvfølgelig ikke holdt denne farten videre inn i det område. Er 40 sone der, og det overholder jeg alltid. Ikke en unnskyldning, men måtte bare forklare siden innlegget mitt hørtes litt feil ut. Er absolutt ingen råkjører, faktisk tvert imot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at du synes det hadde vært greit å kjøre fort forbi skoler og skolebarn hvis det ikke var fotobokser der ? <_<

Betyr ikke det nei, kanskje jeg formulerte meg litt dumt der. Jeg kjører veldig forsiktig forbi skoler og generelt alle andre steder hvor barn oppholder seg i eller i nærheten av veibanen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener at det rettferdiggjør en sånn kommentar som du kom med her? Jeg regner med at samtlige på forumet her har på en eller annen måte blitt berørt av en trafikkulykke, enten om det er familie, venner, bekjente eller man har opplevd en ulykke på nært hold..

Enkelte temaer er litt hysj hysj, som feks ulykker og da komme med en kommentar av det kaliberet du kom med der er drøyt, veldig drøyt.

Så gjør deg selv en tjeneste nå og ikke svar noe mer i denne tråden...

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at du selv har kompisser som har omkommet i traffikken burde i allefall fått deg til å tenke 2 om ikke 3 ganger før du postet det innlegget du gjorde :wacko: . Så ja det teller, men ikke på den måten du tydligvis ønsker at det gjør heller tvert i mot. At du selv ikke har barn er jo helt tydelig med det innlegget ditt :angry:

Så du mener at det rettferdiggjør en sånn kommentar som du kom med her? Jeg regner med at samtlige på forumet her har på en eller annen måte blitt berørt av en trafikkulykke, enten om det er familie, venner, bekjente eller man har opplevd en ulykke på nært hold..

Enkelte temaer er litt hysj hysj, som feks ulykker og da komme med en kommentar av det kaliberet du kom med der er drøyt, veldig drøyt.

Så gjør deg selv en tjeneste nå og ikke svar noe mer i denne tråden...

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok ment som en fleip fra Bjerknez, men temaet er vel litt ømtåelig ja, noe er vel mer "hellig" en annet og der er vel barn inne i bildet, bor selv på en vei som det er enkelte som fort kjører i 60-70km/t der det er 30 sone noe som er hinnsides idioti... det er slike steder det skulle vært sivil el kontroller hele tiden i stedet for å kjøre los på biler frem og tilbake fra Oslo som er en motorvei med 100km/t og veiene er laget for å kunne kjøre i 100 km/t... Jeg kan nok fint kjøre litt over grensa i 90 el 100 sonen, men mht 30, 40 og 50 sone så er de grensene nettopp pga ferdsel av bla unge eller det er mange utkjøringer osv som gjør at folk kan kommet ut i veibanen fort og da er 30 kontra 50 ofte forskjellen mellom brems og drapsmann svinnende liten... konsekvens av handling, handling = konsekvens motoet teller for meg da. Det øyeblikket en får barn selv så virker det nok som om en bryter skifter i hodet på mange og det er ikke lenger seg selv som er det som er viktigst her i verden, men avkommet...

Ser det kom en beklagelse lenger opp her fra Bjerknez som var flott og voksent gjort... i ekte DCN ånd det :)

Så oppfordrer alle til å holde farta uansett skole eller ei, så får en heller ta det ut på bane eller kjøpe seg kangoo da all fart over 80 km/t gir deg følelsen av å å snart skulle ta av til Karpatos el Mallorca med charterfly fra 1973....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men desverre er det ikke nok å holde fartsgrensa. Lave fartsgrenser er en ansvarsfraskrivelse fra politikere som vil ha ned ulykkesstatistikken, men som ikke er villig til å betale for det. Politikerne tok seg ikke råd til å sørge for trygg skolevei i hjemkommunen min(ungene må gå langs en meget trafikkert fylkesvei), men svidde heller av 10 mill på en glassklump utenfor Operaen. Som Bernhard tidligere sa så er vi vell alle på en eller annen måte berørt av dette tema, så dette burde være en viktig tankevekker mot neste kommune- eller stortingsvalg

Har selv mistet venner som følge av dårlig veistandard, og holder på en måte de som finner seg i å ha det slikt ansvarlig. For det er jo trossalt vi som bestemmer hvordan vi vil ha det her i landet :) Så er det jo desverre slik at flertallet i Norge vil ha denne veistandarden (eller vil ha andre ting mer..). Så får jeg bare benytte enhver annledning til å spre mitt budskap slik at vi om noen år kanskje innser hvor lite det vil koste oss med trygg skolevei og f.eks. midtdelere, veiskuldre osvosv..

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er heldigvis skolene litt vekke fra verste traffikken.Har ikke barn selv, men tenker på de jeg er onkel til som bor like ved, og at de ser seg godt for. De må over en veldig traffikert vei, og der står heldigvis 7-8 klassinger i gul vest og stopper biler når barn skal over. Veldig bra ordning!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive