Dennis

Forumet er oppe igjen

Forumet og nettsiden har vært nede siden kl 11 i dag, pga flytting til ny webserver, og en god del problemer.

Har en god og en dårlig nyhet.

Den gode:

Forumet er nå oppe igjen på den nye webserveren. Domene detailersclub.no har enda ikke blitt oppdatert slik at den peker mot rikktig server, regner med det blir gjort i løpet dagen, eller i morgen.

Forumet skal også være betydelig raskere nå ;)

Den dårlige:

Databasen til nettsiden vår er ødelagt, siden funskjonen som jeg har brukt for å koble brukerne fra forumet opp mot nettsiden har laget store problemer.

Alt av innhold osv på nettsiden er mest sannynlig borte :(

eller alt ligger der, er bare det at brukerene inkludert min admin bruker ikke fungerer lengre. Skal få en venn som er veldig god i Mysql databaser til å se på saken, men trur fort det er snakk om mer tid på å fikse dette enn å legge ut alt innholdet på nytt.

Men regner med det viktigste for alle her er at forumet er oppe ;)

Dennis Horn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Backup, backup, kompetanse!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den dårlige:

Databasen til nettsiden vår er ødelagt, siden funskjonen som jeg har brukt for å koble brukerne fra forumet opp mot nettsiden har laget store problemer.

Alt av innhold osv på nettsiden er mest sannynlig borte :(

MAO; hele forumet og dets innhold forsvinner?! whaaat?!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke forumet, bare hovedsiden... forumet er flyttet over det nå og ikke noe er borte herfra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder bare nettsiden ikke forumet, og det var tatt flere backup, men hjelper ikke når feilen også er i det som det ble tatt backup av :P

forumet er ikke berørt i det hele tatt :)

En liten glipp skjedde slik at autoriseringsystemet i joomla ikke var aktivert, men et tillegg som kalles Jfusion som gjør at man kan ha felles brukerdatabase med Invision Power Board.

Når det ble overført til den nye så alt ut til å fungere, helt til jeg skulle logge inn. Ingen bruker kan logge inn, hverken min admin bruker eller noe. og en nettside man ikke kan administrere er ganske ubrukelig hehe...

Har fått opp siden igjen, men det meste av innholdet på nettsiden er borte.

Ikke noe store greier, bare 3-4 timer ekstra jobb uff uff :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, har du fått tilbake artiklene? De er ihvertfall lesbare

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har fått alt tilbake nå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive