Jarle

Inox lipp

Hei

Jeg har Vertini Hennessey felger på bilen min. Ser at disse begynner å få litt riper og er skjoldete, dette liker jeg selvsagt ikke! Hvordan kan jeg fikse dette, skjoldingen har irritert meg ilang tid nå. Takker for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol eller en annen metal polish for å ta skjoldene, mht ripene så må det høyst sannsynlig våtslipes ned (fra ca 120grit og oppover til rundt 3000, dette for å spare deg for mye jobb i neste steg) og så poleres opp igjen med tilhørende midler (3M, Scholl, Meguiars etc)

edit: Gjerne grundig avfetting, vask og clay først også :)

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol eller en annen metal polish for å ta skjoldene, mht ripene så må det høyst sannsynlig våtslipes ned (fra ca 120grit og oppover til rundt 3000, dette for å spare deg for mye jobb i neste steg) og så poleres opp igjen med tilhørende midler (3M, Scholl, Meguiars etc)

edit: Gjerne grundig avfetting, vask og clay først også :)

Jeg har prøvt autoglym sin da det var dette jeg hadde, dette må vel gnis skikkeligt inn? Skal se om jeg får prøvt å våtslipe dette en dag. Hvilken polering kan jeg bruke til dette. Jeg har også CG felg voks som skal på etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også forsøke "power ball" (selges hos bl.a. www.scandicshine.no ) som festes til en vanlig drill sammen med Autosol. Autoglym sin kjenner jeg ikke til - men Autosol er fin-fine saker for hånd med en "scrub" på helt j*vlige eksos-stusser ihvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får jeg vel bare se med autoglym, hvis ikke handle inn autosol. Takker for tipsene:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive