Gå til innhold
Kenni

Erfaringer med Chemicalguysuk.com ?

Recommended Posts

Kenni    4
Kenni

Hei jeg prøvde her for rett over en måned siden å bestille noen vaskebøtter og litt diverse mikrofiberkluter, såper osv. fra chemicalguysuk.com.

Ordren ble plassert 8 juli, men er ennå ikke dukket opp. jeg sendte de en mail om at jeg ennå ikke har mottatt dem, men jeg får i svar at det burde komme frem i løpet av noen dager. dette var ei uke siden. En kollega i england ringte dem opp for å høre hva som foregikk og han fikk i svar at det stod fast i tollen i norge sammen med noen andre pakker som skulle hitover. Han sa til kollegaen min at det stod fast fordi dem i tollen lurte på om varene skulle til et firma eller en privat person. og måtte derfor ha ett personnr. omstendighetene hørtes veldig rare ut, så jeg ringte tollvesenet og til postens toll. Ingen av dem kunne finne noe informasjon om noe pakke.

Nå venter jeg på svar på en mail om det finnes noen sporingsnr og hvilket firma som frakter pakken.

Virka veldig useriøst dette firmaet spør du meg, men det kan jo bare være at jeg har vært veldig uheldig.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre her inne som har erfaringer med dette firmaet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22johansen    46
22johansen

Har bestilt varer fra dem ved to anledninger for ca 1 år siden,da gikk alt greit og raskt.

Varene ble bestilt fra Norge med levering til en UK adresse og var fremme på to dager.

Så det kan jo virke troverdig att det har blitt noe tull i tollen,mange firmaer i utlandet som sliter med levering til privatpersoner,prøv å bestill varene til jobbadresse hvis du kan,det pleier og gå raskerere da.

Shinearama leverer med Fedex til min jobbadresse på 3 arbeidsdager.Hvis firmaet du jobber i har konto hos Fedex vil også gebyrer bli rimligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Har bestilt varer fra dem ved to anledninger for ca 1 år siden,da gikk alt greit og raskt.

Varene ble bestilt fra Norge med levering til en UK adresse og var fremme på to dager.

Så det kan jo virke troverdig att det har blitt noe tull i tollen,mange firmaer i utlandet som sliter med levering til privatpersoner,prøv å bestill varene til jobbadresse hvis du kan,det pleier og gå raskerere da.

Shinearama leverer med Fedex til min jobbadresse på 3 arbeidsdager.Hvis firmaet du jobber i har konto hos Fedex vil også gebyrer bli rimligere.

oki takker :)

ja jeg har bestilt fra shinearama og cleanyourcar til england og de dukka opp to dager seienere :)

men tenkte siden det var store vaskebøtter, i tillegg med mye annet så tenkte jeg å spare kollegaen min med stresset å dra det med over med fly.

takk for tipset :)

jeg har nok oversett denne!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

jeg fikk svar i fra david i chemicalguysuk i dag. han sa at pakken min stod fast hos forsenderen i england fordi de krevde noe kalt "National Insurance number " for at de skulle kunne sende pakken videre til norge.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg å finne ut hva slags nummer han sikter til ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Person nr tipper jeg, men kan vel endre noen tall der, siste 3 feks, er ikke vanlig her i landet å opplyse om det og det oppfordres vel ikke til det heller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Jeg måtte oppgi dette til CleanYourCar, og da endret jeg bare på et tall. Funket fint! Om det skulle oppstå problemer av det, så er det jo bare et lite uskyldig tastetrykk som man bommet på

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

Jeg måtte oppgi dette til CleanYourCar, og da endret jeg bare på et tall. Funket fint! Om det skulle oppstå problemer av det, så er det jo bare et lite uskyldig tastetrykk som man bommet på

Jeg sendte personnummeret mitt i dag over til dem. jeg tok en mellomting mellom deg og truhaa og endra de to siste. hehe

så nå gjenstår det bare å se hva som skjer. håper det dukker opp noe pakke til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenni    4
Kenni

DA var pakken endelig på plass! nesten 3 måneders venting! Bestilte washbuckets, foam lance/gun, washmitt, såpe, poleringsprodukter, microfiberkluter osv.

Alt jeg som nybegynner trenger får å kunne gå i gang. Derfor veldig surt å få det først nå som god været er vekke. Men er sjeleglad det i det heletatt dukka opp til slutt.

Det har vært tilnærmet ingen tilbakemelding fra dem.

jeg har sendt uttallige mye mail til dem, hvor jeg får svar sånn rett under halvparten av gangene. men da ungikk de å svare på

mitt spørsmål om trackingnr. Svaret var bare at pakken kommer snart når de endelig svarte.

Her i forrige uke fikk jeg en engelsk arbeidskollega til å ringe dem for meg og spørre hva som skjer.

Han fikk beskjed med en gang da at det som hadde skjedd var at pakken min var blitt sendt tre ganger.

En gang ble den stoppet for at de ikke hadde mitt person nummer, en gang fordi det ble stoppa i tollen og en gang for ett eller annet annet.

Etter dette hadde de bytta budfirma til ett annet så nå skulle det gå fint. Kollegaen min fikk ett sporingsnummer med en gang og kunne derretter følge pakken.

Jeg er helt oppgitt over den kundebehandlingen dem har. Svarer ikke på mail før man har sendt 3-4 ganger. og når man får svar er det ei uke etterpå nesten.

ikke noe som helst update om hva som er skjedd og gjort med pakken. bare beskjed om at alt er i orden og pakken kommer snart. dette har vært svaret på

nesten alle mail jeg har sendt dem over tilnærmet 3 måneder.

Men nå er den ankommet da så nå kan jeg prøve meg på en bilvask og polering så fort været blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

"Chemical Guys in UK are unreliable"

-Sitat fra en engelsk webshop som forhandler merket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig