Terjeo

F***n gikk litt fort ja

Svenske tatt i 290km/t i sveits

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7242466

De er jo endra strengere på høye hastigheter enn her hjemme jo :o

Har kjørt SLS AMG selv og det går noe brutalt.

Skjønner at sveits ikke er stedet å teste topphastighet i hvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortjener en sånn bot han der :) 290 på selv den fineste motorvei er sykt! Tenkt å få en spurv i frontruta f.eks :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis var på impulstur rundt i Europa i fjor sommer. Vi ble flasha i en rekke fotobokser i Tyskland uten å ha sett noe til fartsbøter. Fra Sveits kom det derimot en blankett utpå høsten, som jeg rett og slett hev i søpla. Et par måneder senere kom det brev fra Kanton-Polizei som uttrykkelig fortalte om følgene av å ikke betale boten. Jeg betalte for å si det sånn. Ikke var det spesielt billig heller... :)

På motorveiene nede på kontinentet mener jeg det er uproblematisk å kjøre i 300 km/t, så lenge det ikke er andre trafikanter på veiene vel og merke. Vi lå milesvis på cruisecontrol i 180-190 på Autobahn, en av de få plassene det fremdeles er fri fart. Fremdeles suste det forbi et og annet misil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De konfiskerte bilen for å være sikre på at han betaler boten..  Hvis det blir en bot på 5-6 mill så kjøper han heller en ny bil eller to(kr 1,3 mill) :P  Journalisten er kanskje ute og fisker etter lesere mja B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boten står ikke i forhold til "forbrytelsen". Med en slik logikk burde det vært millionbot for å være trøtt sjåfør i buss full av skoleunger også. Jeg er for å holde fartsgrensen, bare så det er sagt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror de beregner boten etter inntekten i endel land. I motsetning til i norge der det er "fastpris". Det skal svi uansett hvor lite eller mye penger du har.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror de beregner boten etter inntekten i endel land. I motsetning til i norge der det er "fastpris". Det skal svi uansett hvor lite eller mye penger du har.

Når du sprenger bøtelista, blir bota etter inntekt i Norge også. Kan fort bli et par normale årsinntekter her også ;)

Edit: Hvis man har millioninntekt vel og merke.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sprenger bøtelista, blir bota etter inntekt i Norge også. Kan fort bli et par normale årsinntekter her også ;)

Edit: Hvis man har millioninntekt vel og merke.

gjelder ikke det mer vist du forårsaker skader på personer/eiendom vist du kjører uten forsikring da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at ved promillekjøring(over 0,5) gir 1,5 ganger brutto månedslønn i Norge, men usikker på om lønn er avgjørendenår det gjelder fartsovertredelser. Ved grove fartsovertredelser er det vel opp til retten å bestemme straff her til lands. 290 km/t i Norge hadde vel gitt en del pallespikring + solid bot...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor skulle man kjørt i 290km/t i norge spør jeg da? :rolleyes: Hadde jeg _ALDRI_ gjort med de veiene vi har her til lands :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis var på impulstur rundt i Europa i fjor sommer. Vi ble flasha i en rekke fotobokser i Tyskland uten å ha sett noe til fartsbøter. Fra Sveits kom det derimot en blankett utpå høsten, som jeg rett og slett hev i søpla. Et par måneder senere kom det brev fra Kanton-Polizei som uttrykkelig fortalte om følgene av å ikke betale boten. Jeg betalte for å si det sånn. Ikke var det spesielt billig heller... :)

På motorveiene nede på kontinentet mener jeg det er uproblematisk å kjøre i 300 km/t, så lenge det ikke er andre trafikanter på veiene vel og merke. Vi lå milesvis på cruisecontrol i 180-190 på Autobahn, en av de få plassene det fremdeles er fri fart. Fremdeles suste det forbi et og annet misil.

Uproblematisk å kjøre i 300 så lenge du er alene? Veit ikke om du ser selv hvor ulogisk dette hørtes ut?

"jaja får bare satse på at vi ikke møter NOEN andre biler på denne store motorveien da!" Nei for det kommer jo ikke til å skje...

......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at ved promillekjøring(over 0,5) gir 1,5 ganger brutto månedslønn i Norge, men usikker på om lønn er avgjørendenår det gjelder fartsovertredelser. Ved grove fartsovertredelser er det vel opp til retten å bestemme straff her til lands. 290 km/t i Norge hadde vel gitt en del pallespikring + solid bot...

ja det kan nok sikkert stemme det :)

med ved rein fartsovertredelse så blir du vel heller idømt ei lengre fengselsstraff enn ei klekkelig bot...

den ene gangen jeg har blitt tatt i kontroll så spurte jeg hva som kom til å skje om jeg ikke kunne betale bota, og da fikk jeg som svar at i mitt tilfelle innebar det 2-3 uker bak murene, samt 6mnd uten lappen... nå ble jeg riktig nok målt til "bare" 72 i 50 sone da... men tror heller at du hadde fått ei bot på kanskje 15-20k, mista lappen i 5 år og 0.5-1år bak murene for 290 kmt på motorvei med 100kmt grense her tillands...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo miste lappen på livstid som det heter i Norge.

Mister du lappen på livstid, kan du ta den igjen om 10 år

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uproblematisk å kjøre i 300 så lenge du er alene? Veit ikke om du ser selv hvor ulogisk dette hørtes ut?

"jaja får bare satse på at vi ikke møter NOEN andre biler på denne store motorveien da!" Nei for det kommer jo ikke til å skje...

......

Jeg skal presisere litt. Så lenge man er nogenlunde alene på veien så mener jeg det er mange mange steder man uproblematisk kan kjøre i 300 km/t.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive