Joakim-G_R

Rensing av madrass?

Skal snart bli far, og vi har arvet en madrass og barneseng. Men den har stått i en 2-3 år, og er litt skitten, så vi vil rense madrassen.

Tenkte det var en skjellig grunn for å lure til meg en grei våtsuger, og ei stor bøtte med GreenClean.

Men så kommer spørsmålet da fra frua (som alle andre kvinnfolk, har fått trøkka i trynet at alt er så farlig om dagen.. "ånei, ikke parfyme, uffameg", ja det er sikkert noen som kjenner det igjen..) er det noe skadelige stoffer i GreenClean? Som blir værende i madrassen?

Joakim.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart bli far, og vi har arvet en madrass og barneseng. Men den har stått i en 2-3 år, og er litt skitten, så vi vil rense madrassen.

Tenkte det var en skjellig grunn for å lure til meg en grei våtsuger, og ei stor bøtte med GreenClean.

Men så kommer spørsmålet da fra frua (som alle andre kvinnfolk, har fått trøkka i trynet at alt er så farlig om dagen.. "ånei, ikke parfyme, uffameg", ja det er sikkert noen som kjenner det igjen..) er det noe skadelige stoffer i GreenClean? Som blir værende i madrassen?

Joakim.

har ikke noe erfaring om det du spør om egentlig, men blei far for ca et og et halvt år siden. og må si jeg kjenner igjen "alt er så farlig om dagen" hehe. de sitter og leser om baby'er om hva som er bra og ikke bra til de blir kvalme :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke noe erfaring om det du spør om egentlig, men blei far for ca et og et halvt år siden. og må si jeg kjenner igjen "alt er så farlig om dagen" hehe. de sitter og leser om baby'er om hva som er bra og ikke bra til de blir kvalme :P

Ja, leser faktisk så mye så JEG blir kvalm! Uff.. Men men.

Hvordan var første tiden? Gleder meg stort.. Hva fikk du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk jente. det er morro med unge, men også endel jobb til tider. også er det jo et stort ansvar. det er ikke som en hund eller katt som du kan gi bort eller låne bort en stund hvis ikke du har tid eller du er litt sliten. hehe

begynnelsen er tøffest. når verken dere eller ungen veit helt åssen ting fungerer osv. det blir litt sånn "hva skal vi gjøre" noen ganger. det kommer seg heldigvis ganske kjapt. man blir litt vant til åssen man skal håndtere det og ungen vokser og gror og blir litt lurere for hver dag som går. du har hvertfall mye og se fram til. og litt annen økonomi, men det er verdt det.

ikke les formye. man lærer det som regel av seg selv etterhvert som tida går. og er det noe man lurer på så er det utrulig hva google veit ;)

veit du hva dere får eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lesing er helt ok, men viktig at man finner ut hva som er rett for en selv også :) Jeg har ikke lest en eneste bok om emnet.. Men føler da for det at jeg er en god far for jentene mine..

Førstemann så er man veldig forsiktig med alt :) Riktige bleier, pudder, zinksalve osv osv er såååååååå viktig, men med neste barn så er det ikke så "nøye" igjen.. Ho første var vi veldig vare på at alt skulle bli gjort riktig, mens minstefrøkna får gjennomgå mer og tåler også en støyt mer... Men samboer og jeg var veldig beviste fra dag 1 at eldstefrøkna skulle få holde på som ho ville med den minste, noe ho også gjør idag og de er perlevenner og utrolig glade i hverandre.. Vi har ihverfall sluppet den biten med at den eldste blir sjalu og prøver å ta knekken på den minste..

Uansett, lykke til, og send madrassen på renseri, det er ikke mange kronene det koster og da er du sikker :) Men er du litt lur, så sier du at du tar med deg madrassen til garasjen til en kompis eller noe, sender madrassen på rens, og i samme slengen så har du fått deg rensemaskin og madrassen er trygt renset..

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unge nr.1 er det alltid slit med, siden du ikke vet hva som kommer. Unge nr.2 er det mer mas med siden nr.1 også vil ha oppmerksomhet. Unge nr.3 tørker du støv av når det trengs :D

Så litt OnTåpikk: Rens med GreenClean først, så renser du med vann til du ikke får mer produktrester ut av madrassen. Eller så kjøper du ny madrass siden de vanligvis ikke er ekstremt dyre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg renset en madrass med Green Clean da toåringen hadde spysyke for noen mnd'er siden, og hun er da frisk fortsatt....

Men jeg skylte med rent vann i Combivac'en maaaaange ganger etterpå.

Lukten ble jeg ikke kvitt (fra GC, spylukten forsvant), men den forsvant av seg selv etter noen dager.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, godt andre har prøvd detta før, sier nå jeg bare.. (unge, asså.. :P )

Blir en gutt på oss da, så det blir bra. Ønsket meg det, så jeg kan presse mine interesser over på han.. hehe :P

Var ikke dumt det Bernhard, kan gjøre det eller kjøpe det jeg trenger, også "oj, det står noe her om at blablabla", så slipper jeg skyldfølelse.. :P

Eller evt koste på en ny madrass, kan da umulig koste mye den fliken der.. Er noe fjærmadrass og greier den vi har da, men får se hva som finnes, og sammenligne litt mot rensepriser. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive