Gå til innhold

Jetseal 109 -> sv onyx


Bent

Recommended Posts

Er dette en kombo som har grei holdbarhet, eller holder det og bruke cf i stedet for 109?

Dette er en bil som ikke kommer til å bli polert før jeg evnt gjør det til sommeren igjen.

Eier har hatt bilen i 5år nå, og den er aldri blitt polert på den tiden.

Vill ha noe som holder en stund.

Har MG#21 også, men har ikke tid til å la den herde 12-24 timer da bilen skal leveres i morgen ettermiddag.

Tenkte 2 lag 109 og ett med onyx

Blå metallic skoda lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring holder jetseal akkurat til du har rygga bilen ut av garasjen, så jeg ville mye heller brukt #21. Men siden du ikke har tid så kan vel ikke et lag jetseal under gjøre noen skade heller :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Liker å bruke Cleaner Fluid jeg før en swissvax voks, syntes det gjør at den holder bra lenge... sealer + voks har jeg ikke benyttet på en stund

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Bare en liten anbefaling fra min side:

Cleaner Fluid etterfulgt av SV Shield er en god kombo.

Er ca. en mnd. siden jeg la denne comboen på min bil og i mellomtiden har jeg kjørt nesten 2000km. og vasket bilen fem ganger. At voksen fortsatt holder skulle kanskje bare mangle, men den beader fortsatt vannet helt sinnsykt og viser overhodet ikke tegn til å være svekket i det hele tatt.

Tror nok dette er min nye favorittkombo så langt.

Concorso er også veldig bra, men den fremhever flakes bittelitt bedre enn Shield, men på min bil så synes jeg Shield ser bedre ut. Har du ikke metallic lakk, så ville jeg testet ut Shield. Alternativt kan man vel kanskje bruke Scholl S30/S40 i stede for Cleaner Fluid?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg har sett Jetseal og Onyx gi bra beading i over 6mnd på huse sin S4 B5. Så det er ikke noe feil med den.

En må jo bare bruke det en har (Bjerknez og som skrevet i posten var det tre alternativ)... Mg21 vil nok også gi god å lang holdbarhet.

og så lenge det ikke pøs regner når du leverer bilen fra deg får den jo "egentlig" mer en 6t herde tid....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fattige erfaringer:

2 lag jetseal = 2 mnd holdbarhet med jevnlig vask.

2 lag jetsael + CG 5050 = 4 mnd holdbarhet med jevnlig vask.

I forhold til pris er jeg fornøyd med dette. Og blankheten er det absolutt ingenting å si på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 2 lag Jetseal under Shield før vinteren , med jevnlig skånsom vask og Nano Express innimellom så synes jeg det holdt glimrende frem til våren.

Men jeg må si det frister å kun bruke CF + Shield på vinter og CF + Glacier om sommer til nyebilen.

Er usikker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke skal være noe problem. Etter de erfaringene jeg har med jetseal og shield så tror jeg nok shield sto for 99% av holdbarheten. Jetseal er bare bortkasta svette under en holdbar voks synes jeg i allefall.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke skal være noe problem. Etter de erfaringene jeg har med jetseal og shield så tror jeg nok shield sto for 99% av holdbarheten. Jetseal er bare bortkasta svette under en holdbar voks synes jeg i allefall.

Mener selv jeg har fått inntrykk av det etter litt snusing på forumet , men jeg synes det var noen som skulle teste ut dette.

Noen som vet om utførte tester på voks v.s sealer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...