Gå til innhold
Bent

Jetseal 109 -> sv onyx

Recommended Posts

Bent    341
Bent

Er dette en kombo som har grei holdbarhet, eller holder det og bruke cf i stedet for 109?

Dette er en bil som ikke kommer til å bli polert før jeg evnt gjør det til sommeren igjen.

Eier har hatt bilen i 5år nå, og den er aldri blitt polert på den tiden.

Vill ha noe som holder en stund.

Har MG#21 også, men har ikke tid til å la den herde 12-24 timer da bilen skal leveres i morgen ettermiddag.

Tenkte 2 lag 109 og ett med onyx

Blå metallic skoda lakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

virker som en god plan :) kommer nok til å beskytte bra endel måneder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Etter min erfaring holder jetseal akkurat til du har rygga bilen ut av garasjen, så jeg ville mye heller brukt #21. Men siden du ikke har tid så kan vel ikke et lag jetseal under gjøre noen skade heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Bilen er klar til å legge sealer i moora tidlig.

Legger jeg #21 tidlig kan den herde ca 6t hvertfall, holder kanskje det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 525
truhaa

Liker å bruke Cleaner Fluid jeg før en swissvax voks, syntes det gjør at den holder bra lenge... sealer + voks har jeg ikke benyttet på en stund

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Bilen er klar til å legge sealer i moora tidlig.

Legger jeg #21 tidlig kan den herde ca 6t hvertfall, holder kanskje det?

Det kan du trygt gjøre:-) Fungerer fint med 6t herding på MG#21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Bare en liten anbefaling fra min side:

Cleaner Fluid etterfulgt av SV Shield er en god kombo.

Er ca. en mnd. siden jeg la denne comboen på min bil og i mellomtiden har jeg kjørt nesten 2000km. og vasket bilen fem ganger. At voksen fortsatt holder skulle kanskje bare mangle, men den beader fortsatt vannet helt sinnsykt og viser overhodet ikke tegn til å være svekket i det hele tatt.

Tror nok dette er min nye favorittkombo så langt.

Concorso er også veldig bra, men den fremhever flakes bittelitt bedre enn Shield, men på min bil så synes jeg Shield ser bedre ut. Har du ikke metallic lakk, så ville jeg testet ut Shield. Alternativt kan man vel kanskje bruke Scholl S30/S40 i stede for Cleaner Fluid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 731
Tyggern

Jeg har sett Jetseal og Onyx gi bra beading i over 6mnd på huse sin S4 B5. Så det er ikke noe feil med den.

En må jo bare bruke det en har (Bjerknez og som skrevet i posten var det tre alternativ)... Mg21 vil nok også gi god å lang holdbarhet.

og så lenge det ikke pøs regner når du leverer bilen fra deg får den jo "egentlig" mer en 6t herde tid....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Mine fattige erfaringer:

2 lag jetseal = 2 mnd holdbarhet med jevnlig vask.

2 lag jetsael + CG 5050 = 4 mnd holdbarhet med jevnlig vask.

I forhold til pris er jeg fornøyd med dette. Og blankheten er det absolutt ingenting å si på!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bent    341
Bent

Har lagt MG#21 nå. Har gode erfaringer med den.

Har som regel lagt MG#26 oppå til slutt, men tenkte prøve onyx denne gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
East    157
East

la CG 109 under insignis i vinter, det holdt i tre mnd uten særlig forringelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
opas    17
opas

Jeg brukte 2 lag Jetseal under Shield før vinteren , med jevnlig skånsom vask og Nano Express innimellom så synes jeg det holdt glimrende frem til våren.

Men jeg må si det frister å kun bruke CF + Shield på vinter og CF + Glacier om sommer til nyebilen.

Er usikker......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det tror jeg ikke skal være noe problem. Etter de erfaringene jeg har med jetseal og shield så tror jeg nok shield sto for 99% av holdbarheten. Jetseal er bare bortkasta svette under en holdbar voks synes jeg i allefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
opas    17
opas

Det tror jeg ikke skal være noe problem. Etter de erfaringene jeg har med jetseal og shield så tror jeg nok shield sto for 99% av holdbarheten. Jetseal er bare bortkasta svette under en holdbar voks synes jeg i allefall.

Mener selv jeg har fått inntrykk av det etter litt snusing på forumet , men jeg synes det var noen som skulle teste ut dette.

Noen som vet om utførte tester på voks v.s sealer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×