Inzane2012

Vask av soft-top cab

Fått en jobb om å gå over en Beetle cab i helga, og lurer i den sammenheng på hvordan mann skal gå frem med vaskinga av taket? Er soft-top på denne her og jeg har ikke utstyr som er spesiellt til dette, funker det å bare gå over med med PB superslick'n og en ull/chenille hanske??

tenker på at kanskje ull hansken min kan legge igjen litt lo på cab'en og det er jo ikke så fint...

eller skal jeg bare droppe det og kun "blæst'n" med høytrykks spyler??

Endret av Inzane2012
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrubbe med en interiørbørste og en apc..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

APC og børste som bernhard sier..

Jeg brukte skumkanona når jeg tok en cab, så gikk jeg over med børste.

Har du våtstøvsuger eller mimo så er det lekkert og tørke toppen med det.

Håper du har LSP til cabben også da ;)

Endret av EspenHamre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, som jeg skrev øverst så har jeg ikke noe utstyr til å vaske cab med, ingen børster eller produkt til det :( har desverre ikke hatt økonomi til å kjøpe inn så mye utstyr og produkt enda, da jeg selv ikke eier bil med soft-top og viste ikke at jeg kom til å få så mange forespørsler på en gang om å polere biler som jeg har fått di siste 2 ukene...

men siden jeg ikke har noen produkt eller utstyr som er spesifikt til å vaske soft-tops med, hvordan går jeg frem da? og ps, hva er apc? all-purpose cleaning??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, lag en såpeblanding av et eller annet du har, kjøp en børste med ikke alt for stive koster og sett i gang..så får du kjøpe deg litt mer utstyr når lønna fra jobben kommer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, lag en såpeblanding av et eller annet du har, kjøp en børste med ikke alt for stive koster og sett i gang..så får du kjøpe deg litt mer utstyr når lønna fra jobben kommer..

har PB superslick såpa i hvertfall :) ja, får se om jeg finner en eller annen tekstilbørste en plass, burde vel ikke vere så vanskelig det... har og sagt ifra til kunden at jeg ikke har det rette utstyret til akkurat toppen, men det var vist ikke så farlig sa han, han ville berre gi bilen en skikkelig runde med lakkrens og voks :)

og lønna har komt og godt, ikke lenge den varer når en bare har deltids jobb for øyeblikket ;) satser på jeg får fast til høsten så kan jeg endelig kjøpe inn litt nye produkt, sugen på å teste ut litt nytt nå da jeg bare har brukt autorange rens og voksen så langt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive