truhaa

noen som har handlet fra beefjerky.com

100 innlegg i emnet

Etter at jeg har pløyd i mellom en del episoder med Kongen av Queens og at jeg stort sett blir sulten hver gang jeg setter på den serien så fyser jeg noe voldsomt på beef herky... handla dette da på meny til 89,- kr for 75g noe jeg syntes var bra dyrt. Søkte derfor på nettet og fant beefjerky.com og vurderer å handle derfra, men tenkte jeg kunne sjekke om noen har handlet derfra og at dette går greit mellom tollen bla...

takker for innput

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet på beefjerky.com men jeg har handlet av denne fyren på ebay en gang: The lucas jerky store

Han får mye skryt det jeg ser på nettet og lager alt på bestilling. Dessuten har han porsjoner som går fint under 200kr grensa uten at det blir noe dyrere per pund. Prisene ligger på ca det samme per pund som hvis du kjøper 1kg+ på beefjerky.com :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handla mye herifra: Beef jerky snacks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk: www.jerkmybeef.cum...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk: www.jerkmybeef.cum...

LooooL

meeen, beefjerky ? er det godt ? hva kan man sammenligne det med ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LooooL

meeen, beefjerky ? er det godt ? hva kan man sammenligne det med ?

Er vel ikke mye det KAN sammenlignes med, er ganske unikt.

Men skal en prøve så vil jeg si ei perfekt baconskive med skikkelig smak som er helt perfekt stekt, bare at jerky er tørka kjøtt uten fett som er veldig mørt med varierende smaker.

Stikk på Meny og kjøp.

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det du får kjøpt på butikken i norge kan ikke måle seg med det du får fra "proffene" i usa :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var det jeg skjønte Mighty... det fra usa er ferske saker og ikke 1 - 2 mndr gamelt som mye er i butikker her på berget..

Det er stappfult med proteiner og ut i fra det jeg har lest kun 4% fett.. samt at det smaker snadder som en snack el sammen med en øl :)

Godt er det i allefall...

får ta en test shopping fra beefjerky og se, så får en dra til skikkelig om det funker snus :)

er 31USD ink frakt for 227g, så holder seg under grensa for toll i allefall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig å handle matvarer fra utlandet/over nett? Skal jo være tollbelagt (10-12%?) i tillegg til moms. Men vet ikke om dette gjelder når det kommer under mva-grensen på 200kr. Står heller ikke fastsatt med sum i lovverket, kun at det er fritatt tollplikt under et bestemt beløp (som ikke er oppgitt i lovverket.

Skulle gjerne bestilt et par esker med Twinkies fra usa nemlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på beefjerky sine sider det er greit, men var litt usikker selv om det gikk i mellom toll pga at det var mat, men de hadde vist noen greier med matilsynet der borte som gjorde at de kunne sende til de fleste land i verden, uansett så får en ta en test bestilling og se...

Twinkies er gode de også ja... er vel 10pk på Elkjøp også for 69,- tror jeg, så ikke så ille priser...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det bestilt en pakke som test og en får se om varene blir sendt, kommer i mellom toll el de suger kontoen tom....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har visst noe med å gjøre om de er "USDA approved" eller ikke. Er de det så skal det gå greit i tollen til de fleste land. Så på det "salgskartet" på ebay at lucasjerky hadde sendt mye til norge i allefall, faktisk et av de landene som har kjøpt mest. Men ikke så mye som finnene, de tar helt av :)

Jeg bestillte nettop en ladning fra lukasjerky og betalte ca 170kr inkl frakt for 450gram :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beefjerky leverte ikke til Finnlad så jeg ? så kan være at de kan handle derfra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk varene her om dagen og har fortært det alt :) det var såpass snadder at ny ordre på 3 kg er bestilt ... så nå skal det tygges her som aldri før...

Sant som du sier Mighty, kan ikke sammenlignes med det en finner i butikker her i norge, dette var skikkelig tørt og smakte akkurat slik en "tror" det skal smake..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

smakte jack link`s Beef Steak Bites Teriyaki på jakt og fiske dagene, var godt det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv spist opp en halvkilo fra lucasjerky og en prøve fra et annet sted den siste uka. Det er STORE forskjeller på smak ettersom hvor du kjøper fra og hvilken smak du velger, alle har forskjellige oppskrifter og stil. Jeg måtte bestille mer fra der jeg fikk en liten 50 grams prøve. Den var utrooolig god. Men det er utrolig hvor fort en halvkilo forsvinner. Det kan bli dyrt hvis man ikke behersker seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett spist Jack Links, som de selger på utvalgte butikker i Norge. Er vel Ica stort sett som har den.

Syns egentlig den er litt for lite tørr, altså at den er hakket for myk. Og innimellom finner man stykker som er virkelig trevlete og ikke gode.

Spørs om jeg skulle bestilt litt fra ebay og testet jeg og da. Noen konkrete anbefalinger fra dere erfarne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

erfaringer og erfaringer, kjøpte 14 pakker a 227g fra beefjerky akkuart da den ene pakka på 227g gikk fort unna her, har kjøpt 3 smaker derfra så får komme tilbake med hva som var godt. Første pakke var med orginal type, den var salt og god og skikkelig tørr...

Kommer i konvolutt i posten fra de, prisen er under 200kr så ikke noe moms på det om du bestiller en pakke..

Så får en bestille fra andre etterhvert og se, mye forskjellig der ute...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett spist Jack Links, som de selger på utvalgte butikker i Norge. Er vel Ica stort sett som har den.

Syns egentlig den er litt for lite tørr, altså at den er hakket for myk. Og innimellom finner man stykker som er virkelig trevlete og ikke gode.

Spørs om jeg skulle bestilt litt fra ebay og testet jeg og da. Noen konkrete anbefalinger fra dere erfarne?

Bestill litt til meg også da Knut Arne, hørtes spennende ut for et matvrak det her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jack links er vel den masseproduserte som selges overalt på dagligvarebutikker, bensinstasjoner osv og som alle har hørt om. Mens "jerky entusiastene" kjøper mer fra spesialiserte småprodusenter som ofte lager jerky på bestilling. Mange familiebedrifter som har holdt på med dette i generasjoner og lager jerky av en annen verden enn den masseproduserte som selges overalt. Jack links kan vel på en måte sammenlignes med turtle wax :)

Edit: Skal jeg anbefale et sted så måtte det bli HER. De lager fantastisk god jerky på bestilling. De lager også "custom" jerky hvis du har egne ønsker til smak osv :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive