Knarvik

Meguiars 21 VS 16

33 innlegg i emnet

Hei,

Noen som kan gi en god forklaring på forskjellen mellom disse og hva jeg bør bruke når?

På forhånd takk

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mg16 er en parafinbasert voks og mg21 er en syntetisk sealer, begge er å anbefale. Gode profukter begge to.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men noe tips om når bruke hva?

Begge er LSP?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

#21 før #16 (ref: sealer før voks og den er i boks...)

Begge er LSP ja. Og begge to er blant de mest holdbare som finnes.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Men er det mye vits å legge et lag 16 etter 21? Eller annen voks?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Men er det mye vits å legge et lag 16 etter 21? Eller annen voks?

den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den komboen hadde fortsatt grei beading og sheeting på konas bil etter 9 mnd. totalt nuppefri etter en runde med PB.

x2 - jeg kjørte 2 x 21 og 1 x 16 på Versoen i vinter. Mange runder med ganske brukbare avfettinger, og den komboen holdt hele høsten og vinteren

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men noe tips om når bruke hva?

Begge er LSP?

LSP = Last Step Product, så hva du legger til slutt bestemmer du jo selv.. ;)

Personlig ville brukt en ren organisk voks utenpå #21, da parafinbaserte vokser er ganske sterke.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da går jeg til innkjøp av en #16 neste gang. Ble veldig bra med kun #21 også. Men greit å ha det på hylla, og for å få prikken over i'en

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs #16 greier seg fint alene. Det er ikke noe poeng i å legge en sealer under denne. Jeg vet ikke hvorfor folk har fått denne trangen til å legge forskjellige ting over hverandre i det siste.

Du vil vel få litt mer glans når du legger voks oppå, da sealer i seg selv ikke gir mye glans. Men hvis du ikke allerede har begge så er 16 i seg selv veldig god og holdbar. To tynne lag av den både ser og holder bra.

Har du noe dokumentasjon på at en sealer gir mindre glans enn en voks? Ifølge glossmeteret så verken gir eller tar den noe glans, akkurat som voks.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klarer #21 seg greit alene? Eller ville man heller gått for #16 alene? Blir litt forvirret :rolleyes:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både #16 og #21 er laget for å ligge alene på lakken. Begge er gode, men jeg ville valgt #16 da jeg synes den har bedre beading egenskaper og er enklere iht herdetid osv. #16 er en av yndlingsvoksene mine.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare Jetseal selv så jeg kan ikke utale meg om 21, men jeg synes den så litt dypere ut med Petes 53 over på den ene bilen jeg har testa det på.

Men som sakt flere ganger her. En holder i mengder

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klarer #21 seg greit alene? Eller ville man heller gått for #16 alene? Blir litt forvirret :rolleyes:

MG#21 klarer seg veldig fint alene. La det på konebilen i fjor vår, og den beader fortsatt! Bilen ble maskinpolert, deretter Vertua Bond og så to lag med MG#21. Har ikke blitt vasket ekstremt ofte.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns M21 alene har elendige vann egenskaper, så jeg fortrekker å legge en voks over etter den har herdet i 24 timer. Den ser også ganske flat og kjedelig ut, men med et lag 5050 oppå ble det fart i sakene. Holdbarheten er det ingenting å si på!

Edit: MG16 er en knallvoks til den prisen og har ganske bra sheeting, men jeg har ikke fått til noe særlig bra holdbarhet på den enda av en eller annen grunn. Hjelper det med to lag kanskje? Har bare lagt ett hittil

Endret av Belle
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå.

Men resultatet blir bra :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som glad amatør må jeg si at #16 er et h**vete å buffe av. Jeg forsøker å legge et så syltynt lag som overhodet mulig, men jeg syns likevel det kan være provoserende vanskelig å få av alt det overskytende etterpå.

Men resultatet blir bra :)

Hvor lenge lar du den sitte før du buffer av da? -Min erfaring er at den må sitte max 5-8 min (avhengig av temp, luftfuktighet i lokate) før man buffer den av. Sitter den for kort, så føles det som jeg bare smører utover voksen, og sitter den for lenge ja da er den TUNG å dra vekk.

(jeg legger på om buffer av manuelt, har aldri testa med maskin da det jo er en sånn kosejobb å legge voks :D )

Men, blir blankt da!!! B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfarer ikke at det er noe pes å buffe av #16 jeg. La det på en bil i går, det lå vel i nærmere en time før det ble buffet av, no problem.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det ikke er noe problem å fjerne den selv - andre vokser som er mye verre enn den..

Men man må legge tynne lag, som man gjør med all annen voks (er jo ikke vits å legge tykke lag ;) ) og da er den som en drøm :)

Jeg synes MG#21 2.0 ikke gir ett så flatt resultat jeg, la den på en blå Mazda 6, og bilen så veldig dyp og fin ut, men siden "alt er i forarbeidet", så skadet det vel ikke at bilen fikk en runde med Menzerna 106FA B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive