space-ace

polering campingvogn?

hei. muttern har lyst å rense og beskytte campingvogna...

vogna er fast plassert på en campingplass, så blir ikke utsatt for asfalt etc.. men mye saltvann kommer vell med lufta der. også fester det seg lett grønnske osv på den.

hva kan man bruke på ei slik vogn? er en hobby 720 tror jeg. hvit med noen blå motiver på. lakkrens og voks??? må vell nesten ha maskin på noe så stort:P hehe

er forresten ikke vits i noe sinnsyk shine (blir fort blendende vil jeg tro??) , men at vannet renner av, og at ting ikke fester seg så godt er kjekt.

tar imot alle tips :D

Endret av space-ace
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 501 fungerer supert på slikt.. såpe 591 er også å anbefale, tar bra med møkk..

(det til marine/rv kan også brukes på bil etterpå bare så du er obs)

finner det bla her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en ting.... det er ikke feil å si her på forumet at du har overtalt muttern din til å få vognen polert..... det er helt ok.

det poleres "værre" ting enn campingvogner =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå på med div avfetting osv for å få renset lakken mest mulig for så å gå på med polish/lakkrens for hånd. IKKE gå på med roterende og slipende midler da lakken på campingvogner ikke tåler noen ting i forhold til billakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempegammelt innlegg men det kanskje leses av folk som har vogn/bobil, det skal aldri ALDRI brukes oljebasert avfetting på caravan, dette på grunn av det butyl baserte tettestoffet som er i alle plateskjøter. Istedet anbefales et middel som heter Globex 80 som ikke påvirker butyl. om det må brukes oljebaserte vaskemidler has dette direkte på svamp, påføres flekker og skylles direkte av..Til polering bruker jag bare håndpåført rød autoglym,husk også og poler taket,takluker og vinduer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Surfex HD, f.eks 1:30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Surfex HD, f.eks 1:30?

Går sikkert helt fint da denne er vannbasert, ikke oljebasert =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Surfex hd, men på mine vogner kommer det bare Globex 80 som fabrikanten av vogna anbefaler. Har 5 års fuktgaranti som jeg ikke har tenkt å tulle med..men sufex'n er sikkert bra den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive