offroad

Beste AIO til bruk for hånd

23 innlegg i emnet

Som tittel sier.. har noen kunder som bare vil ha en god utvendig vask og en "polering" uten å ville betale det en korrigering med maskin koster. Hvilket produkt skal jeg kjøpe som bare er å smøre på for hånd, er stappfullt av fyllere og gir en blank og beskyttet lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG#66 + DA. :)

Vet det ikke svarer på spørsmålet, men hvis rask jobb er målet så er MG66 fin til slikt. Masse fyllere i den. Varigheten er så som så da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilt Hamber Auto-balm ;)

Et eks på hva du kan oppnå med den: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showpost.php?p=2278449&postcount=82

Den gir bra beskyttelse og inneholder også antirust beskyttelse. Ulempen med den er at den trenger litt tilvenning på påføringen og er ikke noe super på sheeting og beading sammenlignet med en voks.

Men ellers et knall produkt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobalm har jeg ikke prøvd.. Men Autoglym SRP skal man heller ikke kjimse av.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autobalm har jeg ikke prøvd.. Men Autoglym SRP skal man heller ikke kjimse av.

SRP er bra den også ja, men Auto-balm fyller bedre, holder lenge, og gir i tillegg bra beskyttelse. SRP bør man helst legge feks AG EGP over etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullstendig klar over at EGP burde over SRP Dennis, men var snakk om enkel polering.. Noen tester av SRP mot Autobalm?

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullstendig klar over at EGP burde over SRP Dennis, men var snakk om enkel polering.. Noen tester av SRP mot Autobalm?

Vet at du viste det :) men var til info for andre som måtte lese tråden, og Offroad spurte om en AIO ;)

Har lest en test på fillere på detailingworld der Auto-Balm var med, men klarer ikke finne den igjen.

Testet selv SRP mot Auto-Balm og synes Auto-balm fyller litt bedre, og tar kortere tid da man er helt ferdig etter å ha lagt på 1-2 lag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, husk at SRP også er en AIO med litt rens, litt polering og litt beskyttelse :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, husk at SRP også er en AIO med litt rens, litt polering og litt beskyttelse :)

Sant at den gir noe beskyttelse, så den kan nok kalles en AIO den også. Men gir ikke beskyttelse på samme nivå som Auto-Balm som er en fullblods sealer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duragloss 501 er også fin, renser som bare det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens.. Duragloss 105... digger den til handjobb.. :P

Kan sikkert ha en panser 50/50 autobalm og SRP...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å legge f.eks SV Shield eller Concorso oppo den igjen Dennis? (for beadinga sin del) Altså, man kan tilby et ålreit resultat for en kunstig pris på den metoden der, ulempen er at man kun skjuler og man må antagelig gjøre samme jobben 1-2 ganger i år( +-?). En fullstendig detail holder jo lengre, trenger bare fylle på beskyttelse (så frem til eiern brukern riktig).

Endret av ØyvindBraaten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med å legge voks over auto-balm har har blitt diskutert mye på dw, uten at man har kommet til noen fasit. Bilt-Hamber anbefaler ikke å legge noe over da det kan skade auto-balmen som i utgangspunktet har overlegen beskyttelse i seg selv og holder veldig lenge. Men skal man holde bilen på topp så bør man nok legge et nytt lag et par ganger i året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo juice need for speed B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det firma du driver? Har gjort en noen sånne jobber altså, men det er ikke givende i lengden ;) Få bilen ren og ha på duragloss111 ville jeg ha gjort.Skjuler mange swirls, men må ligge på 12 timer før det buffes av ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det firma du driver? Har gjort en noen sånne jobber altså, men det er ikke givende i lengden ;) Få bilen ren og ha på duragloss111 ville jeg ha gjort.Skjuler mange swirls, men må ligge på 12 timer før det buffes av ..

Har ett registrert foretak hvor jeg driver med bilpleie ved siden av den egentlige jobben min ja, og nei, det er ikke en ønskesituasjon å tilby en slik grøftekantløsning som billigsjappene gjør, men med endel eldre folk i kundekretsen synes mange det blir for dyrt med det vi mener med en enkel korrigering med maskin, og derfor ønsker jeg å ha noe å tilby de som kun ønsker å få bilen noenlunde blank til en billig penge.

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver og styre unna billigkjappkjappgrøftejobbene, finnes så mange andre rundt om som kan ta de jobbene :) enkelte ganger jeg er nødt til å krype til korset og ta et par slike jobber. Skjærer i hjertet da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden av topic, men slike "billigjobber" er egentlig noe dritt, da kunden ikke vil betale for en skikkelig jobb, men samtidig vil du nesten garantert få klager hvis resultatet ikke varer spesielt lenge. Hvis ikke bilen har mistet fullstendig glansen fra før, så ville jeg gått for grundig vask, clay og en sealer med god varighet, og gitt f i riper og swirls. Folk flest bryr seg om varighet og at bilen blir lett å vaske etterpå, så derfor tror jeg det er den beste løsningen for å bevare ryktet sitt på bygda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden av topic, men slike "billigjobber" er egentlig noe dritt, da kunden ikke vil betale for en skikkelig jobb, men samtidig vil du nesten garantert få klager hvis resultatet ikke varer spesielt lenge. Hvis ikke bilen har mistet fullstendig glansen fra før, så ville jeg gått for grundig vask, clay og en sealer med god varighet, og gitt f i riper og swirls. Folk flest bryr seg om varighet og at bilen blir lett å vaske etterpå, så derfor tror jeg det er den beste løsningen for å bevare ryktet sitt på bygda.

Så sant så sant. Jeg hadde droppet clay på det minimale som er igjen etter f. eks Prickbort, og heller brukt tiden på lakkrens og sealer. Claymerker møter liten forståelse, selv om lakken da er smooth.

Er bilen virkelig ille, får man heller ringe kunden og forklare hva som skal til for å få et fint resultat.

Som Bernhard sier, skal en ikke kimse av SRP. Og om en legger et lag EGP over SRP bør en gjerrig hvermansen bli fornøyd med både utseende og varighet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive