Gå til innhold
Marius

La på MG21 uten gromt resultat!

Recommended Posts

Marius    2
Marius

Gikk over panseret på fatter sin sorte Touran 2010 modell idag.

Brukte MG85 på Gul polishing pad (Meguiars) Roterende

Etterfulgt av MG80 på finishing pad. DA

Tok ikke wipedown. Så la på et lag med MG21. Som fikk stå ca 1 time.

Buffa av og kjørte den ut av garasjen. Og det jeg så da var ikke noe skjønnhetsbilde for å si det sånn. Så ut som jeg ikke hadde fått tørka vekk alt! Selvom jeg var nøye med å tørke vekk alt! :blink:

Snakka med Virtual på msn. Og han sa at jeg skulle kjøre finishing og legge på ny forsegling. Og viss ikke det ble bedre så skulle jeg prøve QD. Prøvde så det, og ga ikke noe bedre resultat ! :(

Dette gjorde jeg 2 ganger! Men ikke noe klokere!

Ps. MG21 lå på ca 1 time begge gangene.

Hva er deres tips??

Endret av Marius

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Har ikke noe bedre tips enn at du får av lsp, får bilen helt ren og prøver på ett lite område med en annen voks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Prøvde å ta noen bilder istad, men vanskelig å se noe på bildene igrunn! ;)

Kan jeg bare ta wipedown da? Det skal vel fjerne lsp og det meste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
garrett_T4    23
garrett_T4

Enig med hmsilset, ta wipedown å prøv med annen voks, eller er det kjøresporene etter MG85 du ikke har fått fjernet helt med DA og MG80?

Hvordan såg det ut før du la MG21 da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Enig med hmsilset, ta wipedown å prøv med annen voks, eller er det kjøresporene etter MG85 du ikke har fått fjernet helt med DA og MG80?

Hvordan såg det ut før du la MG21 da?

Da går jeg ut å tar wipedown, og prøver å legge på et lag med Jetseal! Før jeg la MG21 på så det veldig fint ut! Jeg kunne hvertfall ikke se noe kjørespor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Fikk fyra opp halogen lampa, og begynte å spraye på wipedown. Det ble bra da, men så at det var antydninger til kjørespor ja! :(

Jeg får prøve Scholl S40 på DA imorra da. Også håpe på det beste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

S40 er relativt mild, har du S30 ville jeg prøvd den! Gjerne med en polish pute, fin pute kan i enkelte tilfeller ikke være "grov" nok til å ta hologrammene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

S40 er relativt mild, har du S30 ville jeg prøvd den! Gjerne med en polish pute, fin pute kan i enkelte tilfeller ikke være "grov" nok til å ta hologrammene.

Ok! Har selfølgelig ikke S30. Men har MG82, MG83, vis det vil funke istedenfor S30? Kan jo teste S40 først, å se hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

orange eller blå sholl pad og S40 fungerer veldig ofte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Du kan gå over med S40 (eller #80) på roterende før du går på med DA, da er du sikker på å få tatt det grovere som er igjen etter #85 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
geir__    0
geir__

Den er grei! Prøver imorgen! B)

Tok en sort 2010 Golf her om dagen med gul 3M polish, flere ganger IPA wipedown og Meguiars 21 til slutt. Det ble veldig bra:) Jeg er ingen ekspert, men bør vel bli bedre når du har fått vekk alle oljene etter polishen før Megs 21..? Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Hvis det er en "Black Magic" (sort med litt rødt osv i seg) får du en knallfin LSP-klar overflate med MG#83 og MG#21 (2.0) ;)

Snakker av egen erfaring :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Takker for tips og råd! :) Skal oppdatere imorgen! Får håpe det blir sol, sånn at jeg ser hologrammene bedre :rolleyes: Ser de ikke så godt med bare halogenlampa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Jeg mener Bernhard sin hemmlige oppskrift er Scholl S30 på Orange Scholl pad...

Har dog ikke testet dette selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Ok! Har selfølgelig ikke S30. Men har MG82, MG83, vis det vil funke istedenfor S30? Kan jo teste S40 først, å se hvordan det blir.

Jeg mener Bernhard sin hemmlige oppskrift er Scholl S30 på Orange Scholl pad...

Har dog ikke testet dette selv...

:unsure::huh:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

:unsure::huh:

Vet ikke helt hva du skuet til her... men S30 kan jo kjøpes hvis man ikke har...

Var bare en liten notis fra min side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Bare en liten oppkvikker:

MG#83 skal jobbes lenge, når du tror den er vekk ("blank" overflate), er det mer igjen å gå på. Den skal også helst ikke jobbes med veldig hardt press, men du kan gjerne kjøre den opp mot 2000 omdr, men synes ofte 1700-1800 omdr er fint :)

Når den begynner å støve veldig lite, da er den ofte klar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×