Podgy

Poleringsmaskin DB5901

Hei.

Har fått en poleringsmaskin av en kamerat av typen "Fix it DB5901". Prøvde å google den, men fant fint lite informasjon om den der..

Det eneste jeg fant var dette: http://www.alibaba.com/product-gs/263882939/Car_Polisher_DB5901_.html

Den har altså 1400 watt og 600-3000 rpm.

Nå skal det sies at jeg aldri har brukt en polermaskin før, og at det neppe blir gjort på min 2010-modell A3 :P

Men er dette en maskin som duger for nybegynnere på poleringsmaskiner, eller er det like greit å legge litt penger i en skikkelig maskin først som sist? Det er kun snakk om polering av egen bil, eventuelt venner sin bil om jeg blir flink, så ALT for mye penger har jeg ikke tenkt å legge i det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesifikasjonene ser normale og greie ut. Det som er greit å vite er om maskinen har elektronisk "fartsregulering". Dvs om den holder samme fart uansett belastning, sånn at ikke hastigheten synker når du legger press på den, for det er frustrerende å jobbe med. Ellers så ser jeg ikke noe problem i å bruke den på en 2010 mod A3 heller jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har planer om å prøve den så smått på en gammel bil til helga bare for å bli kjent med maskinen før jeg hiver meg på A3-en. Tror uansett at jeg må ta en tur innom Bjorke eller andre gode detailere i Trondheim for litt info og tips før jeg hiver meg på A3-en før vintervoksen skal på.

Trodde jeg var ferdig med handlinga for en stund, men nå trengs vel bakplater, pads og diverse slipeprodukter før jeg er klar :shocking2:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive