geir__

Autoglym HD Cleanser

Noen som har prøvd Autoglym sin HD Cleanser? Ser den fikk bra omtale her http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=146034 og har en ok pris (i utlandet). Eventuelt andre tips til lakkrens? Ser ut som denne skjuler ripene litt også (man skal selvfølgelig ikke ha riper, men kan jo forekomme:p)

Tanken var å bruke denne til høsten før jeg la på voks/lakkforsegling. MÅ jeg forresten bruke lakkrens først til dette?

tnw0h0xy-HD%20Cleanser%20Components%20(Medium).JPG

Endret av geir__
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skal polere bilen før du legger på voks så bør du i allefall bruke en lakkrens ja, etter en mild clay :) Men en runde med polish, i det minste en for håndbruk som autoglym's srp er sterkt anbefalt hvis lakken din ikke er helt støken. Det er poleringen som gjør lakken blank.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke skal polere bilen før du legger på voks så bør du i allefall bruke en lakkrens ja, etter en mild clay :) Men en runde med polish, i det minste en for håndbruk som autoglym's srp er sterkt anbefalt hvis lakken din ikke er helt støken. Det er poleringen som gjør lakken blank.

OK:) Maskinpolerte (roterende + 3M polish) her om dagen, men har ikke like høye krav til finish på vinteren, så hadde ikke tenkt til å legge så mye jobb i det til høsten. Kan HD Cleanser sammenlignes med Swissvax cleaner fluid? Leste at det var en fordel å bruke Swissvax cleaner fluid fordi den ikke slipte ned lakken. Autoglym HD cleanser (evt srp) ser for meg ut til å ha litt av den samme effekten..? (Fordelene ved bruk av cleaner fluid leste jeg for øvrig om på Swissvax sin hjemmeside, så er ikke helt nøytal info da:p)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å ha prøvd dette produktet, så vill jeg kunne påstå att dette faktisk er en lakk rens.

Men gjør som migthy82 sier, gå over bilen med clay før du bruker Autoglym HD Cleanser.

Da er du klar for voks. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kanskje teste denne da:)

Noen som har noen andre tips til hva jeg kan gjøre før jeg legger på voks da? Megs 3 step? (men da bare step 1 og evt step 2). Duragloss 101?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse å velge mellom :)

Step 1, Vertua Bond, DG sin rens, Poorboy's sine er gode, DODO "Lime Prime" eller "Need For Speed" ;) Masse som fungerer knall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive