Morrizon

Beste blandingscombo? Snowfoam/MaxiSuds II ????

Hei Guuutar,

Si meg, jeg prøver å bli kjent med Foam Cannon jeg kjøpte av Ketil for LENGE tilbake, og har SnowFoam og MaxiSuds II såpa....

Hva opplever dere er beste blandingsforhold? Jeg blandet sist rundt 50/50 men synes ikke jeg fikk noe voldsomt tykt skum som hang særlig lenge på panelene?

Tips eller forslag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv deg fram.

Bruk f.eks nokre cm med SnowFoam og ein cm med MaxiSuds II

Og so topper du med varmt vann og rister godt.

Prøv å juster på blandeskruen når du legger dette på bilen.

Eg har ikkje Foam Cannon, so eg har ikkje testa dette.

Men det skal ikkje væra nødvendigt å bruke altfor mykje produkt i blandingen

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5673-bruk-av-foamgun/

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste skummet får du faktisk ved å ikke blande de....

1-2 cm Maxi suds i bunn av flasken fyll på med litt lunkent vann, og vips MYE skum......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, maxisuds skummer masse, mens snowfoam skummer dårlig og rengjør bra, liker å bruke denne i pumpekanne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahaaaa thnx boyz! skal prøve det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG CW&G er også en killer kombinasjon!

2cm. i bunnen og resten vann så har du skum så det holder!

Har prøvd en drøss såper og ingen slår CG CW&G så langt når det gjelder mengde skum...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å få til det barberskummet flere av dere her inne får til. Har så langt prøvd sonax, autoglym bodywork, gds og bilt hamber autofoam. Ingen av de er vel kjent for å skumme mye, så noe av det ligger nok der. Men kan det være at HT er for dårlig? For lite trykk/vannmengde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å få til det barberskummet flere av dere her inne får til. Har så langt prøvd sonax, autoglym bodywork, gds og bilt hamber autofoam. Ingen av de er vel kjent for å skumme mye, så noe av det ligger nok der. Men kan det være at HT er for dårlig? For lite trykk/vannmengde?

Jeg trodde det var høytrykkspyleren jeg også, helt til jeg fikk meg maxi suds B) (og citrus wash n gloss)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale MaxiSuds om det er skum du er ute etter. 1-2cm i bunn av flaska, og skum i vei ;)

Ps. Husk å skru inn blandeskruen på toppen helt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke tykt barberskum du egentlig vil ha heller, men skum som løser opp møkka, barberskummet rengjør stort sett ekstremt dårlig, ligger bare oppå møkka og ingenting skjer...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive