_Makki_

Bilvask reisepakke

Reiser på roadtrip gjennom Europa på fredag.. Ca 5000km til sammen på 4 uker., Jeg lurer på hva som er lurt å ta med seg når det gjelder bilvask produkter.. Er kanskje viktig å nevne at jeg kjører en A4 Avant men en hund og KONE.. Så ledig plass i bilen blir det dårlig med.. Har liksom ikke mulighet å gjemme en bag med bilpleie produkter i bilen.. Kommer til å bruke selvvask anlegg og har ikke tenkt å levere bilen til håndvask firma..

Noen som har forslag til produkter? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du plass - bøtte med skrulokk, fylt med washmitt, såpe, tørkehåndkler, quickdetailer, og muligens en insektsfjerner. Hvis plass - felgrens og felgkost, og ei flaske APC.

God tur, forresten! :)

Endret av Torby
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God tråd :thumbup:

Jeg ville gått for; godt med lsp før avreise, og tatt med en halvlitersflaske med orange prewash, og en tom spruteflaske så man kan blande seg egnet møkkoppløser underveis, og en 0,7 spruteflaske med p21s power gel = opplegg til å ta kjappe berøringsfrie vasker.

(også noe lurt til å ta insekter med :ph34r:, prickbort?)

Alternativ 2: det samme + sammenleggbar bøtte, mitt, håndkle og en flaske med såpe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng ut stephjul og jekk, fyll opp med det du måtte ønske av bilpleieremedier og i tillegg bøtte med beskrevet innhold.

Stephjul erstattes av en flaske eller to med dekkskum.

God tur :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare en ting å legge til som jeg har i min egen bil: 12V støvsuger. Fantstisk å ta smuler, hår, sand og annet som er vanlig å støvsuge opp. Min er av merket Black & Decker og koster en 400-lapp på Mekonomen eller Bilxtra.

Ellers nøyer jeg meg med høytrykk som finnes der jeg er i tillegg til ONR og en sammenleggbar bøtte + vaskemedia. QD som avslutning er fint (husk da MF)

Forresten så er vel insektsfjerner obligatorisk. Jeg har en fra Sonax som ser ut til å fungere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville beholdt alt av reservehjul og slikt, ikke kast ut det.

På 4 uker på FERIE, så orker du ikke vaske bilen mer enn 2-3 ganger. Det er maks mener jeg.

Bøtter, såpe, mitt, tørkefille og felgrens. Om du har voks eller lakkforsegling på lakk og felger, så vil du klare deg med dette på 4 uker.

Gjerne en mf og QD til fugleskitt og mygg, om du har plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode råd!

Har ikke reservehjul i bilen:) Har en slags pompe og skum greier i stedet.

Tenkte å legge 1 lag med AG Extra Gloss Protection så kanskje 2 lag med AG HD Wax før avreise..

Insektsfjerner blir obligatorisk da over 1200km skal kjøres via Danmark og Tyskland på lørdagen..

Har dessverre ikke plass til en bøtte.

Jeg tror jeg satser på berøringsfri vask.

P21S Wheel Cleaner Power Gel og Valet PRO Orange Pre-Wash står på neste handlelista så det har jeg ikke enda.

Noen som kan anbefale produkter til berøringsfri vask? Noe jeg kan få kjøpt i Bergen eller Haugesund i morgen? :))

Siste spørsmål :)

La oss si jeg tar berøringsfri vask men hvordan skal jeg få tørket bilen etterpå? Er sikkert ikke så lurt å bruke tørkehåndkler da bilen egentlig ikke blir helt fri for shit..

Kanskje låne hårføner til kona og blåse vekk vann :)

Eventuelt være sikkelig lat, drope alt av LSP før avreise + berøringsfri vask underveis og levere bilen til SPA behandlig hos Swissvax eller Zymöl i Polen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tørke bil? tyskland? Autobahn= stor biltørker med lufthastighet på over 200 km/t B)

hmm, kun prickbort? det er en annen type avfetting men den virker da og er lett tilgjengelig. Eller satse på å finne noe supert og billig produkt på rundturen nedi der. :)

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt være sikkelig lat, drope alt av LSP før avreise + berøringsfri vask underveis og levere bilen til SPA behandlig hos Swissvax eller Zymöl i Polen :)

Da´a. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tørke bil? tyskland? Autobahn= stor biltørker med lufthastighet på over 200 km/t B)

hmm, kun prickbort? det er en annen type avfetting men den virker da og er lett tilgjengelig. Eller satse på å finne noe supert og billig produkt på rundturen nedi der. :)

227km/h er dessverre max A4 TDI 170HK klarer på flata :) så det holder å "tørke" bilen :D

Få prøve å claye litt i morgen så 1 lag med AG Extra Gloss Protection og 2 lag med AG HD Wax..

Har sendt nå mail til Swissvax og Zymöl i Polen ang. "SPA" behandling :)

Tekst (polsk) er kanskje ikke så viktig som bilder så:

Swissvax Polen -> http://www.swissvax.pl/index.php?id=7

Zymöl Car Spa Polen -> http://www.car-spa.pl/index_carspa.php?page=4

Håper de svarer med litt pris oversikt osv. Det skader ikke å bruke litt av feriepengene på SPA(car)Hotell hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

227km/h er dessverre max A4 TDI 170HK klarer på flata :) så det holder å "tørke" bilen :D

Få prøve å claye litt i morgen så 1 lag med AG Extra Gloss Protection og 2 lag med AG HD Wax..

Har sendt nå mail til Swissvax og Zymöl i Polen ang. "SPA" behandling :)

Tekst (polsk) er kanskje ikke så viktig som bilder så:

Swissvax Polen -> http://www.swissvax.pl/index.php?id=7

Zymöl Car Spa Polen -> http://www.car-spa.pl/index_carspa.php?page=4

Håper de svarer med litt pris oversikt osv. Det skader ikke å bruke litt av feriepengene på SPA(car)Hotell hehe

Jeg hadde heller spadd litt i lommeboka og kjøpt med noe gode produkter fra utlandet og gjort det selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde heller spadd litt i lommeboka og kjøpt med noe gode produkter fra utlandet og gjort det selv.

Fått pris på mellom 2000-2500kr for bil SPA både hos Swissvax og Zymöl. Det var jo billig da! :) "Vurdere"

Har ringt rundt ALLE bilxtra i bergen og haugesund. De fleste har faktisk ikke hørt om Prickbort engang..

Hvor ellers får jeg kjøpt det nå da? Har ikke tid å bestille fra nettet.

Ellers kanskje noen som selger P21S Power Gel eller Valet PRO Orange PreWash?

Faen ass, typisk meg å være sent ute med sånt. Kunne bestilt tidligere online.. huff

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått pris på mellom 2000-2500kr for bil SPA både hos Swissvax og Zymöl. Det var jo billig da! :) "Vurdere"

Har ringt rundt ALLE bilxtra i bergen og haugesund. De fleste har faktisk ikke hørt om Prickbort engang..

Hvor ellers får jeg kjøpt det nå da? Har ikke tid å bestille fra nettet.

Ellers kanskje noen som selger P21S Power Gel eller Valet PRO Orange PreWash?

Faen ass, typisk meg å være sent ute med sånt. Kunne bestilt tidligere online.. huff

statoil ;) tror mekonomen har det også

(joda mekonomen har, 69 spenn ifølge nettsiden dems)

Endret av AndersB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

statoil  ;) tror mekonomen har det også

(joda mekonomen har, 69 spenn ifølge nettsiden dems)

Sjekka 3 statoil rundt her. Nada

Mekonomen ja! Flott, tusen takk...

"Ringe" Mekonomen i Haugesund og sjekke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte du bilextra på kokstad, eller Vest Bilutstyr som de vel egentlig heter? De skal føre prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke SÅ mye plass for å ta med ei bøtte da. Du trenger ikke akkurat å ha med ei 20L bøtte heller. Ei 10L bøtte fyllt med en mitt, en liten børste, en halvlitersflaske ONR og et tørkehåndkle er alt som trengs. Det har jeg i bilen 90% av tiden nesten uansett hvor jeg skal :) Alt du trenger når du skal vaske er 10L vann og bilen blir gullende ren. Hvis bilen er skikkelig ille så er det bare å spyle av den på en selvvask først. Disse regner jeg med at finnes de fleste steder.

La forresten merke til at mekonomen har følgende priser på Prickbort:

1L - 69kr = 69kr literen

2.5L - 333kr = 133kr literen

25L - 2616kr = 104kr literen

Altså, det er altså nesten dobbelt så dyrt per liter å kjøpe 2.5L kanne enn 1L flasker, og 50% dyrere å kjøpe 25L dunk enn å kjøpe 1L flasker :rolleyes:

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har satt ned prisen på 1literen ganske mye ser jeg ja, den kostet godt over 100kr når jeg sjekka webkatalogen deres for en stund siden.

Får stikke innom Mekonomen en dag da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nå du skal legge ut bilder etter behandlingen? B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke SÅ mye plass for å ta med ei bøtte da. Du trenger ikke akkurat å ha med ei 20L bøtte heller. Ei 10L bøtte fyllt med en mitt, en liten børste, en halvlitersflaske ONR og et tørkehåndkle er alt som trengs. Det har jeg i bilen 90% av tiden nesten uansett hvor jeg skal :) Alt du trenger når du skal vaske er 10L vann og bilen blir gullende ren. Hvis bilen er skikkelig ille så er det bare å spyle av den på en selvvask først. Disse regner jeg med at finnes de fleste steder.

La forresten merke til at mekonomen har følgende priser på Prickbort:

1L - 69kr = 69kr literen

2.5L - 333kr = 133kr literen

25L - 2616kr = 104kr literen

Altså, det er altså nesten dobbelt så dyrt per liter å kjøpe 2.5L kanne enn 1L flasker, og 50% dyrere å kjøpe 25L dunk enn å kjøpe 1L flasker :rolleyes:

Trodde det pleide å være motsatt? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a47bc3abd3d1af90.jpg

God "tørkehastighet" i tyskland :)

På ferieturen hadde jeg med meg prickbort, såpe, mitt, tørkefille, mf. Resten handlet jeg bare underveis. Kjørt totalt ca 5200km..

Som dere ser her, var det ikke mye plass til bilkosmetikk.. Baksettet var allerede "lastet" :)

9d7139aa8699aea2.jpg

Og på vei hjemover var det enda verre.

Spa behandling hos Swissvax Polen måtte avbestilles. Jeg hadde først problemer med å tilpasse eksosen, så måtte de foliere taket 2 ganger. Noe som aldri ble bra og skal gjøres på nytt. Til slutt så kunne ikke den polske Swissvaxen booke om behandligen :( De mente de har 4 ukers bookingsliste :(

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive