Gå til innhold
Hans Olav

Foam Cannon gir tynt skum

Recommended Posts

Hans Olav    3
Hans Olav

De siste gangene har jeg ikke fått noe særlig tykt skum i kannonen min. Blir bare sånn "piss".

De første gangene jeg brukte den og stilte skruen på minus fikk jeg skikkelig barberskum. Nå blir det ikke noe særlig...

Har jo liksom ikke brukt den mer enn 4-5 ganger... Bør vel ikke renses ennå?

Riktig nok er det my kalk i vannet der jeg vasker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Bytt ut såpetanken med ei bøtte skikkelig varmt vann og kjør kanonen på det en stund, kanskje det løsner. Er du heldig er det bare størknet såpe som lager krøll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LarsØ    85
LarsØ

Dette kan være flere ting. Først ville jeg sjekket slangen, om den sitter ordentlig eller om den er tett.

Jeg hadde samme problem på min, og jeg fant ut at det hadde satt seg noe rusk i det tynne hullet, der såpen kommer inn og blir blandet med vannet fra HT'n.

Ta av slangen og lys opp i hullet, så kan det hende det ligger noe der og sperrer såpen. Det kan komme av at det ikke helt rent der du har lagt slangen på cannon når du fyller flasken, så putter du den i flasken etterpå, og smuss blir dratt opp igjennom slangen og tetter det bittelille hullet. Skal ingenting til.

Lykke til :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Det er sant! Skal titte oppi der jeg :) Da jeg brukte den sist så blei det bare tynt skum. Så plutselig i ca 2 sekunder kom det skikkelig tykt skum før det blei tynt igjen. Tyder på noe som ligger der kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LarsØ    85
LarsØ

Jeg skrudde opp hele greia, og renset den skikkelig, men det var i det hullet som problemet lå, det er helt sikkert.

Prøv det, så tenker jeg det hjelper. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 717
Tyggern

Jeg skrudde opp hele greia, og renset den skikkelig, men det var i det hullet som problemet lå, det er helt sikkert.

Prøv det, så tenker jeg det hjelper. :)

X2 jeg fant et lite sandkorn oppi der på min og det var alt som skulle til.....

min varierte også i hvor godt den funket før jeg fikk bort sand kornet.

hullet opp i blandingen er vel maks 2mm så skal ikke noe til..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn    50
Bjørn

Jeg hadde samme problem på min, og jeg fant ut at det hadde satt seg noe rusk i det tynne hullet, der såpen kommer inn og blir blandet med vannet fra HT'n.

X3

god som gull igjen nå :D

edit nr 3 :)

Endret av bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Hvordan skru den opp? Vil ikke risikere å ødelegge den. Jeg vet det lå en guide her om dette, men jeg finner den ikke igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Stakk noe oppi der og fikk staka opp, men det hjalp ikke. Kommer fortsatt tynt skum. Må jeg rense den hver gang jeg bruker den eller? For da lar jeg heller være...

Har det litt å si at det er mye kalk i vannet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jan tore    1
jan tore

Stakk noe oppi der og fikk staka opp, men det hjalp ikke. Kommer fortsatt tynt skum. Må jeg rense den hver gang jeg bruker den eller? For da lar jeg heller være...

Har det litt å si at det er mye kalk i vannet?

Etter jeg har brukt den, pleier jeg å skru ut justeringsskruen helt og spyle gjennom med rent vann. Jeg har brukt den en del nå, og har ikke hatt problemer med den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg kjører også rent vann igjennom etter bruk. Ingen problemer siden i jor vår med min. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig