Talker

Vask uten foam cannon

Jeg har da altså ikke mulighet til å vaske med egen høytrykkspyler, så kan ikke bruke foam cannon. Men bruker en kraftig HT på den lokale selvvasken. Samtidig har jeg myk lakk som lett får vaskeriper.

Så jeg trenger da en avfetting/pre-wash som klarer å løse opp det aller meste av dette veistøvet som legger seg på bilen. Også kunne jeg tenke meg en GOD såpe med bra glid, som er egnet til 2-bøtte-vask. :) Er såklart en fordel at avfettingen/pre-washen ikke dreper alt av beskyttelse, da jeg kunne tenke meg å ha dette på trykkanne og sprøyte på før hvereneste vask. Kunne kanskje hatt en til vanlig vask og en til litt grovere vask?

Uansett, så har jeg ikke så mye greie på slike produkter, da jeg egentlig aldri har brukt annet enn den avfettingen selvvasken har å tilby, så jeg spør om hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da altså ikke mulighet til å vaske med egen høytrykkspyler, så kan ikke bruke foam cannon. Men bruker en kraftig HT på den lokale selvvasken. Samtidig har jeg myk lakk som lett får vaskeriper.

Så jeg trenger da en avfetting/pre-wash som klarer å løse opp det aller meste av dette veistøvet som legger seg på bilen. Også kunne jeg tenke meg en GOD såpe med bra glid, som er egnet til 2-bøtte-vask. :) Er såklart en fordel at avfettingen/pre-washen ikke dreper alt av beskyttelse, da jeg kunne tenke meg å ha dette på trykkanne og sprøyte på før hvereneste vask. Kunne kanskje hatt en til vanlig vask og en til litt grovere vask?

Uansett, så har jeg ikke så mye greie på slike produkter, da jeg egentlig aldri har brukt annet enn den avfettingen selvvasken har å tilby, så jeg spør om hjelp :)

Surfex HD blandet 1:20 - 1:30 burde vel være bra på sommerskitt uten å ta for mye beskyttelse. Blander du den så svakt så er den jo også usannsynlig billig. Rent tar den det meste, inkludert greasen på hengslene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPW fra valet pro blandet på lavtrykkskanne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex HD er genial til "hverdagsvask"prewash om den blir blandet relativt mildt.

Orange Prewash er og god, men føler at den dreper mer lsp enn surfex på mine biler slik jeg blander den, husker ikke helt men mener det står 1:10 på den for lsp-safe blanding.

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da har jeg fått noen gode anbefalinger! :)

Hva med hverdagssåpa da? Finnes det en såpe som er grei til bøttevask, og som samtidig booster lsp'en? Eller er slikt tull? Har i senere tid lest litt om div. såper fra CG som folk liker, men som faktisk er litt sterke. Kunne tenke meg en mild variant der også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da har jeg fått noen gode anbefalinger! :)

Hva med hverdagssåpa da? Finnes det en såpe som er grei til bøttevask, og som samtidig booster lsp'en? Eller er slikt tull? Har i senere tid lest litt om div. såper fra CG som folk liker, men som faktisk er litt sterke. Kunne tenke meg en mild variant der også. :)

Personlig er jeg glad i meguiars Gold Class-såpa... Og Soft-Wash Gel. Virker som de er snille mot lsp og lukter herlig.

Den er jo og en fordel med disse såpene at de er allment tilgjengelig i de lokale bilrekvisitabutikkene rundtom i landet. Dog er de ikke de rimeligste alternativene man får.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg ei lavtrykkskanne og bruk Surfex HD. Som hverdagssåpe liker jeg best Duragloss 901 eller Meguiars Shampo Plus. Begge fås i gallon, så du får mye for pengene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive