Robin

Fjerne Permashine for behandling av wax/polish

Hei,

Jeg ønsker å bruke Swissvax Shield med CF/lakkrens istedet for Permashine på en Mondeo. Hva må gjøres med Permashine før jeg kan sette igang med CF, ev. korrigeringer av lakken??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask med avfetting og clay så skal du nok se at mesteparten av permashine er borte.

De resterende forsvinner nok ved bruk av CF. Nå er jeg ikke sikker, men trodde denne inneholdt bittelitt slipemidler. (Dette får noen Swissvax folk svare på)

Ellers så kan du bruke et annet poleringsmiddel som inneholder slipemidler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ble den behandlet med permashine? Mye sannsynlig at den er long gone selv om det er snakk om ikke for så lenge siden, sjekk hvordan vannet oppfører seg ved vask, beader/sheeter det noe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har og skjønt det sånn at avfetting + clay fjerner det ..

slipemidler så må du vell over på CF Pro ....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF Regular inneholder ingen slipemidler, da må man over på Medium eller Strong. Men en runde eller to med avfetting + clay på hele bilen vil nok ta det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Dette ble lagt for ca 2 år siden, og er ikke årlig vedlikeholdt. Kan vel ikke påstå at vannet preller av som nyvokset bil nei. Mulig mesteparten er borte, trodde dette skulle vare lenger enn 1-2 år selv uten etterbehandling.

Jeg skal uansett claye også bruker jeg CleanerFluid Pro, så da skal vel dette ordne sakene!

Hva er det værste som skulle kunne skje om det legges voks over rester av Permashine??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh, ingen ting..?  kanskje at voksen holder LITT dårligere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Dette ble lagt for ca 2 år siden, og er ikke årlig vedlikeholdt. Kan vel ikke påstå at vannet preller av som nyvokset bil nei. Mulig mesteparten er borte, trodde dette skulle vare lenger enn 1-2 år selv uten etterbehandling.

Jeg skal uansett claye også bruker jeg CleanerFluid Pro, så da skal vel dette ordne sakene!

Hva er det værste som skulle kunne skje om det legges voks over rester av Permashine??

Jeg fikk også behandlet ny bil med Permashine for 2 år siden, og jeg er forsåvidt fornøyd med det. Er enig i at vannet ikke preller som på nyvokset bil, men det har ikke plaget meg noe videre (før nå :unsure:). Den er lett å vaske, føler ikke at dritten sitter noe særlig.

Har også vurdert å vokse den, men jeg fikk beskjed fra dem som behandlet den, om at hvis jeg la voks utenpå Permashine, så kunne jeg risikere at det ble skjolder.

Vet ikke om dette er riktig, men tror nok at jeg ville nok fjernet den før voks, for å være på sikker side

Har heldigvis en bil til som jeg kan polere og vokse ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også behandlet ny bil med Permashine for 2 år siden, og jeg er forsåvidt fornøyd med det. Er enig i at vannet ikke preller som på nyvokset bil, men det har ikke plaget meg noe videre (før nå :unsure:). Den er lett å vaske, føler ikke at dritten sitter noe særlig.

Har også vurdert å vokse den, men jeg fikk beskjed fra dem som behandlet den, om at hvis jeg la voks utenpå Permashine, så kunne jeg risikere at det ble skjolder.

Vet ikke om dette er riktig, men tror nok at jeg ville nok fjernet den før voks, for å være på sikker side

Har heldigvis en bil til som jeg kan polere og vokse ^_^

Ingen grunn til at du ikke kan vokse begge bilene med en naturlig voks. Bilen vil bli finere og lakken vil ha godt av det, særlig hvis det er to år siden du fikk lagt på den Permashine-greia. Og om det skulle bli skjolder, noe som er tvilsomt, er det enkelt å fjerne voksen igjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står litt om permashine på hjemme siden til permashine

"

Lakkforseglingen fjernes ikke ved bruk av petrokjemiske avfettingsmidler, men nøytraliseres med et spesialmiddel som alle billakkerere bruker ved omlakkering etter karrosseriskader. "

Så det skal være mulig å få fjernet det.

Så vidt jeg vet så skal vel ikke vannet perle seg på permashine, bare sheete av. Grunnen er vistnok at hvis vannet perler seg så blir det som små forstørrelses glass og når den så står i sollys så er ikke det bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen er vistnok at hvis vannet perler seg så blir det som små forstørrelses glass og når den så står i sollys så er ikke det bra.

Mulig vannperlene virker som forstørrelsesglass og skaper noe varme. Men hvis dette er et problem, er f. eks all bruk av voks fra Swissvax skadelig for lakken. Jeg har ikke hørt om noen som har fått lakkskader av dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noe de sier hvis folk klager på at forseglingen ikke virker etter 2 mnd :lol::lol:  neinei, vannet skal ligge flatt på bilen, den tar skade av vannperler :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive