killbox

Mini One

Mini One 03

Kjente det kriblet litt i detailingfingrene så jeg gikk i gang med en liten poleringsjobb på mora min sin bil.

Utstyr brukt:

- Kärcher foam canon.

- Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

- Valet Pro Snow Foam

- Stjärnagloss Körsbär Wash and Wax

- Bilt Hamber Surfex HD 1:5

- Insta Finish APC

- Bilberry SWC 1:5

- Duragloss 101

- Jetseal

- Chemical Guys Pete's 53

- Black Wow.

- Armor All

Ganske skittent utgangspunkt.

dsc0003wa.jpg

dsc0016d.jpg

Ser at skummet er litt tynt. Har ikke blitt helt kjent med Snow Canonen enda. Tror vannet var litt for kaldt. Hadde veldig mye såpe oppi.

dsc0026tr.jpg

dsc0031c.jpg

dsc0020oc.jpg

dsc0034oy.jpg

dsc0038nvl.jpg

Hylla begynner å fylles opp :)

dsc0039x.jpg

dsc0056rl.jpg

dsc0065aa.jpg

dsc0068ew.jpg

Etter Duragloss 101, et lag med Jetseal og 2 lag med Pete's 53 så bilen slik ut.

dsc0087a.jpg

Ser det er litt skjolder på plastikken. Gikk over en runde til med Black Wow etter jeg tok bildene.

dsc0100tn.jpg

Takk for titten :)

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mini'n ble blank ja..

Men :thumbdown: for dette:

dsc0056rl.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ups. Bilen er ganske oppskrapet så jeg var nok ikke "overforsiktig". Har planer om å ta steget opp fra kun håndprodukter til maskin. Jeg og brodern har tenkt å gå til innkjøp av Makita roterende med enten 3M eller Scholl. Da kommer jeg til å gå over både Minien og min egen. Har tenkt å ta turen ut til en bilopphøgger og kjøpe meg et bilpanser som vi kan øve på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble pent dette :)  Hold oss oppdatert mtp holdbarheten til pete's oppå jetseal..? Selv har jeg opplevd at pete's holder +/- en uke når den er på jetseal. Når petes er alene har jeg opplevd holdbarhet på 2 mnd..  ca

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser blankt og pent ut :) Bra jobba! Men ble det ikke en del riper etter clay som vises godt på denne lakken? Ser ingen maskinpolering her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La ikke merke til noe. Trodde Mini lakk var middels-hard (?). Har ikke begynt på maskinpolering enda nei. Er fortsatt rimelig nybegynner slik at jeg vil bli kjent med håndprodukter først. Har planer om å spleise på en Makita 9227 med broren min. Da vil det nok bli full pakke med 3M eller Scholl. Minien hadde utrolig mye skraper og swirls. Må ta ting litt gradvis har svidd av noen tusenlapper på veldig kort tid :P

Ble pent dette :) Hold oss oppdatert mtp holdbarheten til pete's oppå jetseal..? Selv har jeg opplevd at pete's holder +/- en uke når den er på jetseal. Når petes er alene har jeg opplevd holdbarhet på 2 mnd.. ca

La på Pete's 2 lag + Jetseal 2 lag på min egen bil skjærtorsdag. Tror det var 1/4. Nå merker jeg at beading på taket og panseret er nesten helt vekke. På sidene dørene er ser det ganske greit ut. Tror nok det meste av voks er vekke. Skulle egentlig kjøpe DG 111, men det var utsolgt da jeg trengte den.

Endret av killbox
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive