Gå til innhold
Han5y

Hva gjøre med avflasset klarlakk?

Recommended Posts

Han5y    120
Han5y

Driver på med en bil nå med avflasset klarlakk på bakfangeren, og det området uten klarlakk er sinnsykt matt. Hvordan er det å gå over med medium polish over hele området (både det avflassede og det med fremdeles klarlakk) uten å gjøre vondt værre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Jeg tok en sliten bil igår med noe flasset lakk, tok bare kjørte med litt mindre press på områdene med flasset lakk. Ble ikke noe verre av det ihvertfall(brukte flex DA) Men det var ikke store områdene som var flasset da, veit ikke hvordan det blir hvis det er store flekker.

Endret av AndersB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Jeg tok en sliten bil igår med noe flasset lakk, tok bare kjørte med litt mindre press på områdene med flasset lakk. Ble ikke noe verre av det ihvertfall(brukte flex DA) Men det var ikke store områdene som var flasset da, veit ikke hvordan det blir hvis det er store flekker.   

Hmm, ja, var noe slikt jeg tenkte meg. Er et rimelig stort område, rundt 1/3 av bakfangeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Baselakken som ligger under klarlakken ER og skal være matt. Det er klarlakken som gjør den blank. Den er også sinnsykt myk og tynn da det ikke er meningen at den skal ligge bar. Det skal nesten ingenting til å komme igjennom denne lakken hvis du går på med maskin, bare så du vet det. Og blankt blir det ikke uansett, da denne er matt av natur :)

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Kan få den blankere, men det er også en fare for at mer flasser av. Been there done that :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Den kan bli litt blankere ja, men da mest pga at den blir "fyllt" med polish oljer. Det hjelper bare litt, og ikke særlig lenge. Det beste er nok å polere rundt, eller fikse det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Tak for tipsene gutter! Da skal jeg ikke røre bakfangeren i det hele og det store da jeg mener eieren nevnte at den skulle bli byttet.

Men hva er den største hovedforskjellen mellom basen (altså der klarlakk har flasset av), og vanlig single stage lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-volvoRsport-    3
-volvoRsport-

Men hva er den største hovedforskjellen mellom basen (altså der klarlakk har flasset av), og vanlig single stage lakk?

Basen er 1K mens SS-lakk er 2K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig