Haakon O

1975 Mazda 1300

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av gamlebilen min, som jeg virkelig håper nye eier tar like godt vare på som alle andre har gjort med den bilen :)

Hentet den i sverige i 2004, da var den gått kun 51000km og stått i garasje hele livet, en eier på svært mange år :) Helt original, eneste skavanken var en bulk på bakskjermen, som var "fikset" med å spraye på litt lakk i totalt feil farge, men pytt pytt, bilen var så strøken som man kan få, plasten var ikke engang tatt av dørsidene på den :D

Bilde tatt på vei over haukeli på turen hjem:

IMG_4182evo.jpg

Litt annen stil enn den andre bilen jeg hadde på den tiden!

3231300evo.jpg

Denne lå i askebegeret, aldri trykket inn!

IMG_4199evo.jpg

Tok bilen med meg da jeg flyttet til østlandet, da hadde den stått hjemme på stord i et par år uten å være i bruk, da jeg var student i bergen på den tiden, så den trengte en god shinings når jeg fikk den med bort til Lillestrøm. Da var bilextra på skårer ikke langt unna, og der solgte de Meguiars, så jeg kjøpte clay og QD, samt NXT voks (stramt budsjett der og da) og satte igang med å claye og polere bilen. En klassevenninne fra grafisk design bergen hadde nettopp flyttet bort dit, og vi tok en liten fotoshoot. For de som er kjent borti der så er dette bak bygget som ligger til venstre for Byggmakker, bortenfor Norges Varemesse. Ble ganske fornøyd med både shinings og bilder egentlig :)

_CST6104xcopy.jpg

_CST6107xcopy.jpg

_CST6112xcopy.jpg

_CST6117xcopy.jpg

_CST6120xcopy.jpg

_CST6123xcopy.jpg

_CST6126xcopy.jpg

_CST6142xcopy.jpg

_CST6145copy.jpg

_CST6153xcopy.jpg

_CST6155xcopy.jpg

_CST6166xcopy.jpg

_CST6168xcopy.jpg

_CST6180xcopy.jpg

_CST6206xcopy.jpg

4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett smykke :) Skulle vært solgt til en Mazda forhandler da, for noe tøffere er ikke mulig å ha i e bilbutikk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sinnsykt strøken!

Ble denne kjøpt ny og satt rett til lagring? Plastikken er jo fortsatt på på dørsidene jo..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt nydelig!

Har du solgt den nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt strøken den der ja.

Du må lage en showcase på 3L'en også snart. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke Lupoen havner i noen showcase med det første, kanskje heller en "hjelp meg, hva skal jeg gjøre" tråd, bilen er velholdt teknisk men 393 000 kilometer, mesteparten på motorvei, har satt sine spor for å si det mildt. Hvordan ville du angrepet et slikt panser for eksempel? :P

10072010163.jpg

Men kan legge ut litt flere bilder av Mazdaen, den var like fin inni som utenpå :) Når den var gått ca 50 000km på 30 år, sier det seg omtrent selv at den kun hadde kjørt til butikken på lørdagen og bedehuset på søndagen, og thats it :)

IMG_4211evo.jpg

IMG_4443evo.jpg

IMG_4430evo.jpg

IMG_4428evo.jpg

IMG_4426evo.jpg

IMG_4417evo.jpg

IMG_4414evo.jpg

IMG_4408evo.jpg

IMG_4453evo.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usj.. denne skulle jeg aldri solgt! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt sant...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, dette var en vanvittig pen og velholdt bil! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig detalj med askebeger i setet :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Askebeger i seter og dører var helt normalt langt inn på åttitallet. I dag er det ekstrautstyr i form av "røykepakke"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, det var ikke måte på å strøken denne var. Har faktisk også askebeger i begge dørene bak, selv om den er fra '89. Bilen er heldigvis ikke røykt i da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digger old school japse biler. Denne så jo perverst strøken ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var det også :) Den var et perfekt utgangspunkt til å lage en R100 "klone" av med wankel siden den var så strøken, men den var på den andre side FOR strøken og original til å begynne å modde på. Den ble solgt da situasjonen tilsa at den ikke kunne få stå innendørs i garasje lenger.

Håper den er iike fin ennå, men det spørs da den ble observert midtvinters i salt og slaps på Sotra, der den ble solgt til.. Alt for fin denne til å havne som bruksbil året rundt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive