svenrik

Nxt Tech Wax 2.0

Er ganske fersk når det gjelder bilpleie, så spør kanskje dumt. Nå har jeg holdt på snart i 2 dager med vask, clay, rubbing og polering. Og nå er tia inne for siste finish.

Har gått til innkjøp av Meg`s Tech Wax 2.0, noe jeg håper blir bra.

Noen som har tips om hvor lenge denne ca. skal ligge på? Vet jo at det skal dannes en grå/hvit hinne, men er litt usikker iforhold til om hvor lenge den kan ligge mht resultat osv.

Håper på svar

Sven

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske fersk når det gjelder bilpleie, så spør kanskje dumt. Nå har jeg holdt på snart i 2 dager med vask, clay, rubbing og polering. Og nå er tia inne for siste finish.

Har gått til innkjøp av Meg`s Tech Wax 2.0, noe jeg håper blir bra.

Noen som har tips om hvor lenge denne ca. skal ligge på? Vet jo at det skal dannes en grå/hvit hinne, men er litt usikker iforhold til om hvor lenge den kan ligge mht resultat osv.

Håper på svar

Sven

den skal være helt tørr før du tørker den bort, tar normalt 20-30min hvis jeg ikke er helt på jordet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten tommelfinger regel kan være og dra fingeren bortover der du har lagt voks/sealer, hvis det blir helt tørt, og ikke etterlater spor så er den klar til buffing. Henger det igjen litt, eller er seig og dra av så la den stå i noen minutter til. Og husk å legg tynt :)

Edit:

Skrivefeil :)

Endret av Mats
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg har det tatt en snau time før den har blitt klar for avbuffing

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte vente til det hadde gått en liten time ;) Ble veldig bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein time! Har dere lagt på 3 kg?

Er vel sikkert tørr etter 10 minutter, men skader ikkje om den ligger på litt til.

Eg pleier å ta ein pause og slapper av før eg tar den av. (mat, lese avisa osv)

So etter 20-30 minutter tar eg den av

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fint tørt sommervær som vi har nå om dagen på Østlandet trenger den ikke mange minutter. Etter at jeg har lagt på hele bilen er som regel første panel klar for buffing (tipper 20-30 min). Men sjekk med en finger som beskrevet over. Ved lavere utetemperatur må man vente litt lenger. Husk bare at den trenger å herde lenge (etter buffing). Anbefaler 24 timer. Enda lengre herding forlenger holdbarheten. Detailet nettopp en bil som fortsatt hadde beskyttelse igjen og den fikk NXT Wax lagt på i septeber i fjor. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legger du på så tynt som du skal så er det tørt på minutter........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det avhenger ihvertfall av både temperatur og luftfuktighet som gjohn er inne på. Jeg kan sikkert legge på enda tynnere enn hva jeg har gjort til nå, men når man holder på tidlig på våren og sent på høsten på kveldstid når lufta er fuktig og kjølig så skal godt gjøres å få den til å tørke på under 10 minutter. Siden voks/sealer er siste step så blir det alltid sent på kvelden før jeg rekker så langt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar. Blei akkurat ferdig nå, er kjempefornøyd. La på tynt lag og tørket av etter ca. 20 min. Denne kommer til å bli brukt mer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Skal snart igang med første gangs bruk av denne voksen.

Hva må maskeres/tildekkes? Vil den misfarge gummilister, rails, plastdetaljer osv.??

Glad for alle tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kun på lakkerte flater denne her, husk å bruke lite og la den bli helt tørr før du fjerner den, dra fingeren over panelet og se om det blir en ren klar flate, da kan den buffes av, lager den en oljete stripe må du vente litt lenger..

Ellers er det en enkel sak å jobbe med og gir et bra resultat..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og skulle du komme borti plast, gummilister osv så misfarger den ikke!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om du ikke tørker det av fort, så blir det en hvit hinne der! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ferdig og er veldig fornøyd med resultatet.

Fant ut at bruk av clay direkte etter avfetting ikke var lurt. "Smøringen" funket ikke helt og det klebet seg litt fast.

Gikk greit når jeg vasket litt mellom avfetting og clay.

Takk for tips!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive