Erik-w

båt vask

skal vaske en båt nå nærmeste dagene.

hva anbefaler dere og lade kanona med?

orange pre wash? surfex hd ? cg citrus wash ånd gloss ? eller er det noe annet eg burde ha?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mye algerester eller liknende? Har brukt Surfex HD og nanosvamp på dette med stort hell selv.

Edit: Hver for seg altså, dvs avfetting med Surfex, deretter Nanosvamp og vann.

Endret av Torby
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og være helt ærlig så har eg null peiling på båt.

er alger og generell forurensing etter og ha logget ute et år. lurer på og teste swisswax sin båt polering og voks og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferro-Bet rustvask/aluvask fikk jo voldsomt skryt mht det å fjerne alger osv på båter så jeg i bilaget i Finansavisen (Motor) den er vel i de fleste Torshov butikker vil jeg tro... Så er jo også Nanosvampen et must da, den tar voldsomt mye den også.. Modern vasket et basseng innvendig med de her om dagen og hun var sjokka, testet med klut og jif også og det tok nada sa hun, Nanosvampen tok alt kun med vann og svampen..

testen mht Ferro-Bet er her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor mye alger det der snakk om.

Alger vokser best tidlig på sommeren og utover mot høsten, defor spiller det liten eller ingen rolle om båren ligger ute hele året mht algevekst.

Må komme med et lite inspill til deg Truls. I et basseng er det klor og det blir på langt nær like mye dritt der, som på sia på en båt. I et basseng blir det nesten bare et belegg, mens på båten blir det noe litt mer "fysiskt" større og grovere og sitter ofte noe vanvittig.

Du klarer å fjerne noe med nanosvampen, men ikke det groveste. Her kan jeg anbefalle et annet nanoprodukt som er bedre til formålet: Nanolotus Gelcot Cleaner. Du kan bruke den medfølgende svampetingen, eller aller helst kjøpe en skrubb eller hva det heter hos Jernia. Haster det kan du kjøpe noe som heter Rub-X istedenfor nanolotus, denne er minst like bra til formålet ditt.

Jeg kjørte en test av marinesettet til nanolotus for en stund siden (oppdatering kommer om noen dager) og forseglingen holder alger helt borte, mens der det ikke er forsegling gror det. Anbefalles.

I cannonen kan du ha OPW og citruswash.

Vaskes på samme måte som du vanligvis gjør med bil, bare at her har du lov til å være mer hardhendt da du ikke får samme type swirl's på båt og bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var basseng som har stått tomt uten klorvann i seg, men selvfølgelig ikke i nærheten av noe båtskrog etter 1 år ja :D

og her er linken til Terjeos nanolotus vs båt

Test: nanolotus marine forseglings kit

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive