hanso

Bremseklosser som støver lite...

30 innlegg i emnet

Husker ikke om dette har blitt tatt opp før her på forumet, men spør likevel...

Kjører BMW E39 Touring automat. Blir selvfølgelig en del bremsing i løpet av en kjøretur både med rolig og aktiv kjøring.

Irriterer meg over at klossene gir fra seg så mye støv. Klossene jeg bruker er Mintex fra Mekonomen.

Har andre erfaringer med andre merker (til dagligbruk, ikke racing) som ikke gir fra seg så mye støv?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferodo DS2500 er gode klosser synes jeg. De kan pipe litt i kald tilstand, men bremser desto bedre når de er litt lunka. De støver mindre en orginalklosser i hvertfall

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferodo DS2500 er gode klosser synes jeg. De kan pipe litt i kald tilstand, men bremser desto bedre når de er litt lunka. De støver mindre en orginalklosser i hvertfall

Hvor selges disse?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Protrim og Kollevold har dem blandt annet. Sikkert flere som driver med motorsport også

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta på min E39 i fjor og da ringte jeg GS bildeler i bud og sa jeg skulle ha nye klosser som bremset best og støvet minst.Fikk noen som de kaldte yellow stuff.Gule klosser.Funker fjell.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yellow stuff er fra EBC og kan kjøpes hos brakes.no

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både greenstuff, redstuff og yellowstuff støver mindre enn vanlige klosser er min erfaring, husker ikke i farta forskjellen på de tre sortene, men alle skal iallefall støve lite :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sa at de gule er de som støver minst av de 3 typene.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yellowstuff R – klosser med høy friksjon for Racing, klubbkjøring og gatebruk

Greenstuff er en utmerket sportskloss for gatebruk på biler opp mot 200hk og egner seg for alle som ønsker bedre bremseeffekt og mindre støv.

Redstuff Passer best på tyngre gatebiler med 200hk + for sportslig eller aktiv kjøring. Til tross for at dette er en kloss som av mange brukes til klubbkjøring på bane, er redstuff C ikke en Racingkloss,

sånn ca oppsummering ^^

Kilde : http://www.brakes.no/v2/produkter/ebc-brakes-bil/klosser-til-bil

Endret av Stusjelig
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster feks Ferodo DS2500 klosser ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg ga ca 1200.- for ferodo til calibra turbo

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pr sett?

Ikke så ille det, har vurdert å bytte de jeg har her til Ferodo noe pga støving.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pr sett?

Ikke så ille det, har vurdert å bytte de jeg har her til Ferodo noe pga støving.

Har du EBCklosser fra før??

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet både Greenstuff og Redstuff fra EBC. Har Redstuff nå, men bytter tilbake til Green pga Red biter dårlig fra kaldt.

Kjøpte et sett til foran på min E36 for kr 800 NOK fra Blank Bil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du EBCklosser fra før??

niks, har orginale på bilen (vet ikke hvem de er fra)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

niks, har orginale på bilen (vet ikke hvem de er fra)

Du kan jo ringe og høre med Kollevold i Fetsund, mener han bruker DS2500 på Evo'en sin.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hva slags klosser jeg har. Støver omtrent ingen ting, selv med litt aktiv gjøring i ny og ne:) Mulig bilen har for liten egenvekt til at det slites mye om gangen :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok egenvekten på BMWen som er en stor belastning på bremsene, 1750kg.

Men er green stuff eller yellow stuff best til vanlig gatebruk? Står jo at ingen av dem trengen "forvarming" for å fungere godt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig syns jeg ingenting støver mindre enn orginale klosser, og ingen støver mer enn Ebc.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ringe og høre med Kollevold i Fetsund, mener han bruker DS2500 på Evo'en sin.

Er vel 2 år siden Roger la ned sjappa på Fetsund/Roven nå..

Roger Moen driver der enda da, men ikke noe butikk.

Jeg har gode erfaringer med Mintex-klosser, de pluss Brembo skiver har bitt greit og støver lite.

Kompis har Ferodo DS2500 og Black Diamond-skiver, var ca samme bremseeffekt, men ettersom de er hullborra og slissa, så tok det litt lenger tid før han fikk fading.

Er nok egenvekten på BMWen som er en stor belastning på bremsene, 1750kg.

Men er green stuff eller yellow stuff best til vanlig gatebruk? Står jo at ingen av dem trengen "forvarming" for å fungere godt.

Greenstuff fungerer best på gate, Yellowstuff trenger litt oppvarming for maks bremsekraft - de trengte iallefall det for et par år siden og regner ikke med at de har gjort noe finurlige løsninger i det siste.

Endret av Joakim-G_R
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive