Anaxyd

Grit guard oppskrytt?

Heisann!

Fikk akkurat ei 15l bøtte med gritguard og gamma seal nå, noe som er mitt første møte med gritguard. Jeg lempet oppi en skikkelig kosedose med såpe, og løp ut og testet på bilen. Jeg begynte å vaske som aldri før, og gledet meg til effekten denne heftige invensjonen lover. Men jeg merket egentlig ikke den forskjellen jeg hadde sett for meg. Det kom jo litt bøss og lort på mitten som jeg måtte plukke av for hånd for det?

Mulig jeg ikke har fått øvd inn riktig teknikk når jeg dupper mitten i såpebøtta, eller så er kanskje gritguard en smule oppskrytt? Har lest litt fra en tid til annen at det er ikke alle som merker radikale endringen med gritguard.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du 2 bøtter? En tl såpe og en til skylling av mitt.

Personlig syns jeg GG er hypa plastræl...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva du forventet, man verken ser eller kjenner forskjell mens man vasker. Den hindrer jo bare at du dytter mitten ned i bunnen av bøtta. Og det blir mindre sjanse for å virvle opp skitten fra bunnen av bøtta når du dypper mitten. LITT gimmick er det nok, men jeg bruker den likeså for sikkerhets skyld :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det ikke er noe i bunn av bøtta er jo et bra tegn. Da har forvasken før du berørte lakken vært bra.

Grit guard er jo hvis mitt kommer bort noe som ikke er helt reint. Da legger kornene seg nedi guarden og ikke blir med i en ny runde inni mitten for å lage fler skader på lakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger jo bare 1 gritguard-bøtte, til å skylle mitt'en i. For i såpebøtta skal du jo ikke ha skitten mitt...

"Gleder" meg til å teste bøtta mi. :)

Endret av Joakim-G_R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de sier over her så skal grit guraden være i bunnen for 1. holde mitt unna møkka i bunnen, 2 la sand og tyngere sedimenter ;) synke til bunnen der krysset/skillevegger i grit guarden hindrer de å bli virvlet opp igjen...

Noe merkbar forskjell mht generell vask skal du ikke merke, men du skal vaske bilen med mindre møkk som virvler rundt i bøtte.. det at det ikke er mye dritt i bøtta etter vask indikerer at du har fått av det meste av møkk mht prewash eller har vasket en rimelig/forholdsvis ren bil...

Om jeg ikke har tilgang til GritGuard så vasker jeg ikke bilen for min del, føler den hjelper, men det er mange faktorer som gir rett vask, bøtte med grit guard, god såpe, vaske mitt, bytter du ut såpe med en dårlig såpe og mitten med en svamp så endrer ikke grit guarden noe voldsomt effekten av vask, da sitter møkka fast i svampen og det er dårlig glid/vaskeeffekt i såpe... = riper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er mest genialt med de fleste GG-bøttene er at det er lokk med gjenger og en o-ring, så håndvask på vinteren blir mye lettere :)

Hjemme på sommeren er det forvask og to vanlige bøtter jeg bruker mest..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å gni mitten over GG for å få ut ting som eventuelt sitter i den også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du parkerer under de forbanna bjøreketrærne slik som meg så ser du nytten av gritguard :P I tillegg er det praktisk å kunne legge fra seg mitten oppi bøtta når du skal ta deg en slurk av kaffekoppen når vasker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv bare en GG bøtte, men hvis mitten blir møkkete ved vask, drar jeg den over rillene i bunn for å skylle bort skitten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive