Gå til innhold
Christoffer

Ferietur 2010

Recommended Posts

Christoffer    148
Christoffer

Planen var som følger:

- Ta fly til Geneve Sveits

- Leie bil der i to uker

- Frese rundt i Sveits, Tyskland Østerrike, Frankrike og Italia

- Levere inn

- Fly hjem igjen

Etter var hadde landet i Geneve og fått utlevert leiebilen, var dette det første vi så:

IMG_0457.jpg

Og det var det vi orket av Sveits på grunn av fartsbegrensinger og slikt.

Så vi satte nesen mot den Tyske grensen, og den fant vi.

IMG_0492.jpg

Men da satte tyskerene inn artilleriet

IMG_0494.jpg

Mon tro om han så jeg tok bilde?

IMG_0499-1.jpg

Det var flere av dem

IMG_0504.jpg

Etter en overnatting i Metzingen og en halv dag med gåing i gatene der og handle klær på tilbud

Satte vi nesen mot Sørøst Sveits (hvis det er noe som heter det) og fjellpassene.

Har ikke så mange bilder fra denne dagen da det var mest motorvei.

Men så kom vi til de gøye småveiene

IMG_0677.jpg

Viste seg at dette var en blindvei, men gud for en utsikt

IMG_0524.jpg

IMG_0528.jpg

IMG_0538.jpg

IMG_0545.jpg

Når vi da fant ut at vi skulle høre på GPSen endte vi på toppen av San Bernardino passet.

IMG_0559.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0555.jpg

Og når vi skulle starte bilen igjen skjedde dette:

issue.jpg

De kom det enn hyggelig kar med en taubil

IMG_0593.jpg

Og det var en VW

IMG_0595.jpg

Bilen parkert på rett sted:

IMG_0606.jpg

Når vi hadde fått ny bil satte vi kursen mot Davos, og overnattet der.

Dagen etter skulle vi utforske litt fjellpass i området. Her kommer det en film eller to senere.

Noen bilder fra veien fra Davos til Stelvio:

IMG_0663.jpg

IMG_0668.jpg

Vet ikke hvem de to på bildet over der er.

Som sagt her kommer det film.

Så noen bilder fra Umbailpasset, dette er på den Sveitsiske siden av Stelvio.

IMG_0677.jpg

IMG_0684.jpg

Så dagens høydepunkt STELVIO:

IMG_0690.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0693.jpg

IMG_0706.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0717.jpg

IMG_0714.jpg

IMG_0716.jpg

Denne dagen kom vi oss til Achenkirch ved Achensee i Østerrike. Der hadde vi to overnattinger pågrunn av at vi skulle på en fjelltur her:

Sett på 720p.

Etter to overnattinger i Achensee ville vi til Wolfsburg og Autostadt.

Det gikk ikke så bra.

IMG_1158.jpg

IMG_1155.jpg

IMG_1164.jpg

IMG_1178.jpg

Og da fikk vi en Skoda Yeti med 1.2L motor som gikk som en dass. Den var også så stygg at vi ikke gadd å ta bilde av den. Dagen etter reiste vi hjem. En uke for tidlig men med rygg og nakke plager var ikke biltur helt optmalt :P

Vil takke Europecar for fantastisk kundeservice :thumbs:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Så ut som en skikkelig fin tur! Du må ikke utelukke "juicy details" , hvordan skjedde kollisjonen? :P og hvordan er helsa nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Krasjen kommer nok ut, har den på film. Hadde kamera i frontruten hele tiden når vi kjørte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Wow..... B)

Synd dere skulle få disse problemene i det som ellers så ut som en flott bilferie i masse nydelig alpelandskap.

Stelvio skal jeg sykle opp....det skal visstnok være helt rått B)

Hvordan går det med helsa da ?

mvh

Ståle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Ok. Kjipt at sånn skjer når en har ferie. Hvordan er prisene på utleiebil? Kunne godt tenkt meg å leie en sprek bil, gjerne en 335 eller rs4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Wow..... B)

Synd dere skulle få disse problemene i det som ellers så ut som en flott bilferie i masse nydelig alpelandskap.

Stelvio skal jeg sykle opp....det skal visstnok være helt rått B)

Hvordan går det med helsa da ?

mvh

Ståle :)

Var sinnsykt med sykkelister på vei opp Stelvio, er glad for at vi kjørte ned. Går fremdeles på smertestillende og betennelsedempende. My fy faen sykesøsteren på sykehuset var søt :thumbs:

Ok. Kjipt at sånn skjer når en har ferie. Hvordan er prisene på utleiebil? Kunne godt tenkt meg å leie en sprek bil, gjerne en 335 eller rs4

Vi skulle betalt 4000kr for den golfen med 1.4TSI 122HK og DSG. og så puttet vi heldigvis på det som var av forsikringen, slik av ikke får noen egenandel, så hva totalprisen ble vet jeg ikke. Men husk vi var to sjåfører og begge under 23 år.

Legger ikke ut noen filmer fra kjøringen før forsikringen har gjort sitt :P tror det er best sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FreddieAwD    8
FreddieAwD

Fy fan, fine bilder fra rundt om :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Var sinnsykt med sykkelister på vei opp Stelvio, er glad for at vi kjørte ned.

Ja dette er en av de virkelig store sykkelattraksjonene i Europa.....Hvis alt går etter planen skal jeg sikke og sakke mellom fjellpassene som brukes i TDF og Giro D`Italia og sykle disse til neste år.

Går fremdeles på smertestillende og betennelsedempende. My fy faen sykesøsteren på sykehuset var søt :thumbs:

Loool - Aldri så gææærnt at det ikke er godt for noe :lol::lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
killbox    9
killbox

Var sinnsykt med sykkelister på vei opp Stelvio, er glad for at vi kjørte ned. Går fremdeles på smertestillende og betennelsedempende. My fy faen sykesøsteren på sykehuset var søt :thumbs:

Vi skulle betalt 4000kr for den golfen med 1.4TSI 122HK og DSG. og så puttet vi heldigvis på det som var av forsikringen, slik av ikke får noen egenandel, så hva totalprisen ble vet jeg ikke. Men husk vi var to sjåfører og begge under 23 år.

Legger ikke ut noen filmer fra kjøringen før forsikringen har gjort sitt :P tror det er best sånn.

Tror det kan være smart ja. En vet aldri hva forsikringsselskaper kan finne på i disse finanskrisetider :P

God bedring ihvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Flott tur i flotte omgivelser. Synd den ble noe forkortet, men godt det gikk bra med dere.

Hva skjedde med den første Golfen? Bare døde den? Var det ikke en splitter ny leiebil da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Fantastisk natur og fine bilder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Leiebilen var splitter ny ja (nærmet seg 4000km da den stoppet), symptomene begynte dagen før da den ikke ville gå skikkelig på tomgang alstå den døde. Tilslutt ble det vanskeligere å løse den bilen som hadde DSG enn en bil med manuell gir. Venstrefot på bremsen, høyrefot på gassen, dra spaken i "D" og slippe bremsen :P måtte også kjøre den i "manuell" modus for å klare å holde høyt nok turtall for at den ikke skulle dø mens vi kjørte.

Men her er svaret fra en på VCAN forumet, svaret er gitt utfra det som jeg klarte å forklare så er godt mulig at det er andre ting det skyldes.

nedsotede injectorer for fsi systemet Vanlig på 1,4 tsi 122hk. Samme symptomer som en gåen coil, og samme feilkoder. Somregel om det er mye ugunstig kjøring på de feks leiebil, så soter de så jævelig at det ligger sorte kaker med sot oppå stemplene og ventil seter/stammer. Også noen som soten setter seg i stempelringene slik at disse setter seg fast i stempelet .

Det gjetter jeg Eventuelt deffekt trykksensor for høytrykks fuelrail, da tilføres høytrykkreguleringsventilen N276 konstant spenning noe som holder den åpen og drivstoff trykket i railen synker fra et driftsområde på 50-100bar ned til 5 bar som en nød funksjon. Da går bilen som en dass.

Ut i fra den han sier om nødmodus så stemmer ihvertfall det jævlig bra. Bånn gass på 2. giret og 40 km/h og det skjedde ingenting :P . Er ihvertfall ikke vår skyld at den er nedsotet.

De bildene som jeg har vist her er vel de eneste av 1000 bilder som ikke er tatt ut gjennom bilvinduet :P . Trenger ikke copyrighte de, alle har autovern nede i høyre hjørne :P

Endret av vi er lost

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JonA    11
JonA

Fantastiske bilder fra fantastisk landskap!! Har Kjørt Stelvio Nord-Sør på motorsykkel for mange år siden, og det er noe jeg aldri kommer til å glemme.. :):):) Moro å være såpass høyt at motoren får pustevansker på toppen pga. forgassere og oksygenmangel. Trist at du misliker Yeti'en så ille, men det er hver sin smak :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Litt av inntrykket med Yetien var vel det at vi fikk en med 1,2L motor. Kunne sikkert vært en greiere bil hvis det hadde vært den motoren som du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JonA    11
JonA

Litt av inntrykket med Yetien var vel det at vi fikk en med 1,2L motor. Kunne sikkert vært en greiere bil hvis det hadde vært den motoren som du har.

Enig med deg at 1,2 TSI motoren kan bli noe tannlaus når den må gjøre høyhastighetsarbeide, men min mening er i hvertfall at det er en suveren motor for forflyttning i nærområdet.. Yeti som totalpakke er en overraskende morsom, og kjøreglad bil, som jeg stortrives både med å se på og å kjøre.. Utseendet er selvsagt opp til hver og en å bedømme :) Hvis jeg kunne velge fra øverste hylle sånn med tanke på kjøreglede ville jeg helt klart valgt 1,8 TSI motoren, men den er desverre litt for tørst..

Uansett, Stelvio passet er en utrolig strekning som ALLE burde få med seg før de slutter å kjøre B)B)B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Stelvio bør alle kjøre for opplevelsen sin skyld, men skal det være en vei jeg kunne kjørt mange ganger til så må det være veien mellom Davos og Stelvio. Den er fantastisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Så ut som et trivelig sted å råne motorsykkel, bortsett fra ulykken!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

en på jobben dro dit med motorsykkel sammen med noen kammerater i ferien nå veit jeg. sikkert morro det med motorsykkel på 180hk på de veiene der. farlig morro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Så ut som en flott tur bortsett fra de små "uhellene..." hehe. Fin natur og gromme veier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Sa lengre oppe at det skulle komme en film. Og nå når forsikringssaken er over så kommer en av de.

Her er en fra de tre første dagene med den første leiebilen.

Denne filmen består av:

Kjøring på Autobahn - 0:00

En småvei sør i Sveits - 3:13

På vei opp San Bernardino - 4:51

http://www.youtube.com/watch?v=WRg5_arRVak

Endret av Christoffer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig