Gå til innhold

Shining av glass.


Joakim-G_R

Recommended Posts

Joakim-G_R

Ser litt dumt ut med blank bil og skitne ruter..

Fikk svar på i en annen tråd om at det ga porrigt resultat å claye rutene. Men jeg har småripete ruter forran og bak. Finnes det noen "polish" for ruter også? Mener jeg så noe i butikk, men husker ikke hva det var. Har såvidt tittet litt i diverse nettbutikker også, men når man ikke vet hva man leter etter...

Og hvordan fungerer "nanoforsegling" og slikt? Vannet preller av som bare det?

Og hva med frontlykter? Er selvfølgelig ORDENTLIGE lykter med glass, ikke plast.. :P

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Husk at glass er H-A-R-D-T da, så å korrigere det skal litt til, samt at varmen du utvilker kan ta knekken på ruta iform av sprekkdannelser osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Ja, det vet jeg, men er det noe vidundermiddel man får?

Vet om man tar parafin på ei fille og stryker over ruta, så ser den ny ut. Helt til det regner.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Husk at glass er H-A-R-D-T da, så å korrigere det skal litt til, samt at varmen du utvilker kan ta knekken på ruta iform av sprekkdannelser osv..

Sprekker ruta, da blir det ny rute - problemet med sliten rute er løst :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Er du NAF-medlem eller forsikret slik at man bare betaler en egenandel for rutebytte, så lag deg en steinsprut som ikke kan repareres og lever bilen din til en som bytter det for deg...

Så gal er jeg liksom...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joakim-G_R

Sideruter gidder jeg ikke ta på forsikring, da jeg sparer penger på å ta de fra forhandler/glass-pusher'n min. (350-400 kr pr rute fikk jeg pris på.)

Og har en kompis som driver med glass (i et annet firma) som fikset så egenandelen ble halvert (1000 kr) så kanskje jeg sku bestilt ny frontrute uansett..

Men nanoforsegling og slikt da? behandling av ruter så de ikke blir så fort møkkete, finnes det noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Sideruter gidder jeg ikke ta på forsikring, da jeg sparer penger på å ta de fra forhandler/glass-pusher'n min. (350-400 kr pr rute fikk jeg pris på.)

Og har en kompis som driver med glass (i et annet firma) som fikset så egenandelen ble halvert (1000 kr) så kanskje jeg sku bestilt ny frontrute uansett..

Men nanoforsegling og slikt da? behandling av ruter så de ikke blir så fort møkkete, finnes det noe slikt?

Nanoforsegling finnes ja.. som beskytter ruten din og får vannet til å prelle av...

Men den gjør ikke underverker ved å fjerne riper og hakk i ruten din...

Tror jeg ville satset på ny(e) ruter hvis jeg var deg.

Når du har fått ny(e) ruter så er det sågar på sin plass og forsegle dem med nanoforsegling, og eller bare bruke RainX. Funker gull på min bil vertfall.. og glass er vel stort sett glass vil jeg tro...

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nanolotus funker ca slik...

bilen min dette....

bare merk det at dette er 4mnd`er siden påføring og at dette er wipes og ikke proffutgaven i den grad det har mye å si, men det får i såfall nanolotusrasmus svare på =)

de første 2mnd`ene funket det noe helt enormt mye mer.

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreddieAwD

Ang, forsikring så vet jeg at hos noen forsikringsselskap så inngår ikke bakruten i forsikringen, kun framruten og siderutene.

Det har ikke jeg hørt om, har du glassforsikring i polisen din, så er du glassforsikret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Striper og hakk blir vel vanskelig å gjøre noe med (skulle gjerne gjort det selv)

Men for lenge siden klarte en kompis av meg å glemme noe jif universal på siderutene. Det hadde rent nedover lakken før det tørket og etterlot seg et regnbuefraget mønster både på rutene og på lakken! Lakken fikk vi fin ganske lett, men rutene var det verre med. Helt tilfeldig testa vi slik rens man bruker på keramikktoppen på komfyren. Det gjorde vinduene som nye. Det er vel egentlig bare en kraftig rubbing når jeg tenker meg om, men resultatet ble brillefint.

Har heldigvis ikke hatt behov for slikt flere ganger, men det er notert som en siste utvei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...