Bjerknez

Er Collinte #915 en hard eller en paste voks?

Et kjapt spørsmål detta... men som emnetittelen sier:

Er Collinite #915 en hardvoks (som swissvax voksene) eller en paste voks (som MG #16)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh... i mitt hue er paste/hardvoks en betegnelse på fast voks, aka. motsatt av flytende.

Men ja, 915 er mer lik #16 enn 'smørmyk' Swissvax.

Samme påføringsmetode som #16 og, tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyynt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg akkurat den 915, og den renner itte akkurat ut av boksen om den velter:D

Har itte fått testet den på Jeep´n enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel. Alle vokser som ikke er flytende er jo en paste voks. Om den er hard eller soft det er jo en helt annen sak :) Men colli 915 regnes nok som en hard voks ja.

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For etter noen timer i romtemperatur vil jeg ikke akkurat kalle MG #16 en hardvoks. Vil heller kalle den litt tjukk og kremaktig...

Vokser ala Concorso ser jeg på som harde i mine øyne, og det er vel disse jeg liker best å jobbe med...

Hvilke av disse voksene Collinite 915 er mest lik med tanke på konsistens vet jeg dog ikke.... men håper den er mer lik Concorso...

Vurderer nemmelig å kjøpe en krukke med Collinite for å teste. Den koster jo ikke all verden heller, så dette er vel noe man bør ha i samlingen vil jeg tro :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, bare en til.. og en til..   :P   Jeg veit ikke hvordan 915 er men 476 er ihvertfall mye hardere enn #16  :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For etter noen timer i romtemperatur vil jeg ikke akkurat kalle MG #16 en hardvoks. Vil heller kalle den litt tjukk og kremaktig...

Vokser ala Concorso ser jeg på som harde i mine øyne, og det er vel disse jeg liker best å jobbe med...

Hvilke av disse voksene Collinite 915 er mest lik med tanke på konsistens vet jeg dog ikke.... men håper den er mer lik Concorso...

Vurderer nemmelig å kjøpe en krukke med Collinite for å teste. Den koster jo ikke all verden heller, så dette er vel noe man bør ha i samlingen vil jeg tro :)

Jeg kan sammenligne litt for deg da jeg skaffet meg en krukke av den i går.

De voksene jeg har nå er swissvax shield, RG #55, RG #42 og Colli.

Synes konsistensen er veldig lik swissvax shield synes jeg, RG # 55 er 10 ganger bløtere så konsistensen vil nok falle i smak hvis du liker "harde" vokser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da takker jeg får svar....

Siden ikke Autobahn har denne, så blir det vel ebay igjen da tenker jeg... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG#16 er som meierismør som har stått solsteken, mens colli 915 er som meierismør som har stått i kjøleskapet :P Beste måte jeg kan forklare det på. 915 er i allefall beinhard i forhold til #16.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG#16 er som meierismør som har stått solsteken, mens colli 915 er som meierismør som har stått i kjøleskapet :P Beste måte jeg kan forklare det på. 915 er i allefall beinhard i forhold til #16.

Har fått med meg det nå ja... :)

Takker igjen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom frem til samme konklusjon som deg Bjernez, bare må ha i samlingen. Jeg kjøpte min fra Shinearama. Blir spennende å prøve den, og sammenlikne den mot Concorso og Shield.

Jeg gir tilbakemelding så fort jeg har testet litt.

Løp og kjøp Bjerknez!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da takker jeg får svar....

Siden ikke Autobahn har denne, så blir det vel ebay igjen da tenker jeg... :)

jeg spurte autobahn på mandag om de fikk inn igjen colli 915 , og han sa at den kom inn igjen , har lyst å prøve denne jeg til vinteren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg spurte autobahn på mandag om de fikk inn igjen colli 915 , og han sa at den kom inn igjen , har lyst å prøve denne jeg til vinteren

Bestemmer jeg meg for å bestille denne i løpet av uken så bestiller jeg fra shinearama.co.uk tror jeg...

Ikke veldig mye billigere. (306,-) men den er vartfall tilgjengelig der :)

Noen som vet noe om carnuba innholdet i denne?

Skal vist være Carnuba i den...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke bestille her: ebay:Collinite Trio

Bestilte selv fra han. Levert hjem i posten på 5 dager :)

Kjøpte bare Colli. 915, kom på 240 kr elns. Spurte også om han kunne separere frakt og voksen sånn at jeg slapp å styre for å slippe moms. Det gjorde han :)

Endret av ESPP
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive