kjimmern

høytrykkspyler

33 innlegg i emnet

Hei. har drevet å vurdert å anskaffe meg en grei spyler, har sett på noen kercher spylere.

http://www.jernia.no...prodPageid=3241

kan denne være et godt valg? :)

Endret av kjimmern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert god den , men vær obs på å ikke bruke roterende dyse på billakk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo ann på budsjettet ditt såklart, men selv har jeg en Foma 737 med 130bar og 450 liter. Jeg synes det er minimum (les: for lite :) ).

Modellen du linket til har 110 bar og 360 liter/timen. Men har du max 1000,- å bruke kan det godt hende den er grei i sin prisklasse, det vet jeg ikke.

Sjekk også lengden på slangen. Merker at jeg skulle hatt 10 meter slange for å slippe å flytte spyleren for å komme til rundt hele bilen, men det er vel bare de litt dyrere spylerne som har. Har du råd til en modell med stålarmert gummislange og ikke fiberarmert kommer du til å prise deg lykkelig for det også! Veldig knot med fiberarmert slange (min har det også dessverre)

Endret av sruben
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett meg ut noe til rundt 2000kr el no, men gidd ikke å legge så alt for mye inn i en spyler :lol: hehe får bruke skjøte ledning så er det problemet løst ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde heller lagt til en tusenlapp ekstra og kjøpt meg en kraftigere spyler.. Du tisser nesten kraftigere enn den du linket til, ihvertfall etter 3 halvlitere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert god den , men vær obs på å ikke bruke roterende dyse på billakk ;)

hvorfor ikke?:)

Jeg hadde heller lagt til en tusenlapp ekstra og kjøpt meg en kraftigere spyler.. Du tisser nesten kraftigere enn den du linket til, ihvertfall etter 3 halvlitere..

denne da?

http://www.jernia.no/Tilbud/Kampanje/340975.cms

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL sjefskommentar Bernhard..Støtter det å legge litt mer i det, men denne er selvsagt bedre enn bare hageslange.

Sist jeg sjekket hjalp det ikke med sjøte-ledning på for kort spyleslange...

Den andre du linket til brukte jeg hos svigefar i ferien, den er fin den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo sant da East :)

Fortsatt litt kort slange synes jeg da, kommer du deg opp på 130 bar og 450l vannmengde så begynner det å hjelpe.. Samt 10 stålarmert gummislange, ikke noe fiberarmert skit...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOL sjefskommentar Bernhard..Støtter det å legge litt mer i det, men denne er selvsagt bedre enn bare hageslange.

Sist jeg sjekket hjalp det ikke med sjøte-ledning på for kort spyleslange...

Den andre du linket til brukte jeg hos svigefar i ferien, den er fin den.

hehe tenkte mer å for kort ledning, tror jeg svarte før jeg leste :Dhehe

Det er jo sant da East :)

Fortsatt litt kort slange synes jeg da, kommer du deg opp på 130 bar og 450l vannmengde så begynner det å hjelpe.. Samt 10 stålarmert gummislange, ikke noe fiberarmert skit...

off hehe:D trur jeg heller tar den på 120, 10 pluss minus spiller vel ikke så alt for mye rolle ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

450l i timen er omtrent et minimum for å vaske bil med spør du meg... min har vel 550L i timen og 140bar, og hadde ikke gjort noe om den var hakket vassere...

10 bar mindre merker man ikke så VELDIG mye forskjell på. men 50l mindre pr time er STOR forskjell

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal bruke 2000,- kan du jo vurdere Foma 737 til samme pris.

Den har som nevnt 130 bar og 450 l/t.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudilgr's sin karcher har jeg brukt noen ganger og den synes jeg har veldig bra trykk og vannmengde. Jeg har også prøvd modellen som er hakket under, og det er noe helt annet. Blir veldig pinglete i forhold. Har testet foma 737 noen ganger også, og synes det tar lang tid å f.eks skylle såpe av bilen da jeg opplever det som at den har veldig lav vannmengde, selv om denne er et godt stykke over den du linket til.

Disse minste spylerene er greie nok hvis du bare skal vaske din egen bil innemellom, men blir fort irriterende å bruke hvis du har prøvd noe bedre :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

550 liter i timen og 150bar var det visst., sjekket nå :D

Modellen under leverer 460liter i timen og 130bar og føles som en hageslange i forhold

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudilgr's sin karcher har jeg brukt noen ganger og den synes jeg har veldig bra trykk og vannmengde. Jeg har også prøvd modellen som er hakket under, og det er noe helt annet. Blir veldig pinglete i forhold. Har testet foma 737 noen ganger også, og synes det tar lang tid å f.eks skylle såpe av bilen da jeg opplever det som at den har veldig lav vannmengde, selv om denne er et godt stykke over den du linket til.

Disse minste spylerene er greie nok hvis du bare skal vaske din egen bil innemellom, men blir fort irriterende å bruke hvis du har prøvd noe bedre :)

tror nok den til 2000 holder til mitt bruk, så lenge såpen går bort og jeg får koblet til foam cannon er jeg fornøyd :D hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ikke?:)

forde at roterende dyse er en tynn stråle som da roterer , og det kan lage sjolder i lakken , kan self. motvirke det med å holde god nok avstand :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Foma 840 Pro line stasjonær? Driv å vurderer en sånn

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok den til 2000 holder til mitt bruk, så lenge såpen går bort og jeg får koblet til foam cannon er jeg fornøyd :D hehe

jeg kjøpte denne for noen mnd siden og er egentlig ganske fornøyd, men det er et par ting og klage på og begge gjelder slangen. det ene er at slangen vil kveile seg sammen når du holder på å vaske (blir løkker på slangen) og det andre er at 6M slange er alt for kort. ser at dette også er nevnt tidligere. men alt i alt en bra HT spyler. man får kjøpt lengere slange til den da, så jeg vurderer det. tror ikke man får stål armert, men hvis slangen er 10M isteden for 6M så ser jeg for meg at jeg kan leve med en løkke på slangen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg begynte i jobben jeg har nå, syntes jeg en høytrykksvasker på 120 bar var knall :)

Vi har denne på jobb:

http://fomaforhandler.no/index.php?nr=90&case=4&id=31&idkategori=10

Etter å brukt denne, syns jeg det er jæ... kjipt å stå hjemme å bruke min private som er på 130 B og 420 l/min.. :)

Den neste som blir kjøpt inn privat blir lagt litt ekstra i, så slipper jeg å kjøpe ny før den dør pga jeg ikke orker å vaske hjemme.

Endret av ESPP
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dundre, den må være en drøm å vask med! 190/200 bar og opptil 900 liter pr time :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første du linker til koster forøvrig 899,- på Coop byggmix. Endte opp med en Kärcher selv, da jeg kun skal benytte den til bil, og kun til min egen. Blir litt drøyt å legge flerfoldig tusen i det da. En annen fordel med Kärcher er at man kan bruke foam gun som koster 200 kr istedenfor en som koster 800 ;)

Har fått testet HT én gang så langt, og skal ikke si at jeg ble direkte imponert. Har vanligvis vasket bilen med HT på Statoil, samt benyttet en som brukes på bakeri til å vaske stekefett o.l. Var en liten nedtur å gå over til denne, men det er greit å ha den tilgjengelig til enhver tid.

Etter min mening ligger hovedforskjellen i vannmengde, ikke bar, og for høyt trykk igjen kan i verste tilfelle skade lakken om man ikke er forsiktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive