Gå til innhold

Mothers Powermetal


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Fikk med en flaske med Mothers Powermetal da jeg kjøpte noen andre Mother's produkter.. Så lurte jeg på, er det noen som har erfaringer med denne? Kan den KUN brukes på u-lakkerte metall-flater? Eller kan den brukes på vanlige felger? (Pulver-lakkert)

Godt om noen har noen bruksområder :thumbup:

Og med det samme jeg er inne på felger, hva er bra produkt for felgpolering? (Lakkert felg) Går det f.eks å bruke MG#105? :P

05148_z.jpg

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med en flaske med Mothers Powermetal da jeg kjøpte noen andre Mother's produkter.. Så lurte jeg på, er det noen som har erfaringer med denne? Kan den KUN brukes på u-lakkerte metall-flater? Eller kan den brukes på vanlige felger? (Pulver-lakkert)

Godt om noen har noen bruksområder :thumbup:

det ser jo ut som et spesialprodukt til alufelger

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Ja, gjør det.. Men er jo ytterst sjerdent at en felg ikke er lakkert? Men med polert kant f.eks.. Kan denne bare brukes på den polerte kanten da? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke du kan gjøre noe feil med å bruke den på lakkerte felger , men den er sikkert best på ulakkerte , det er gjetting her for jeg kjenner ikke til produktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

jeg tror ikke du kan gjøre noe feil med å bruke den på lakkerte felger , men den er sikkert best på ulakkerte , det er gjetting her for jeg kjenner ikke til produktet ;)

Tenk om det er slipe-middel i den da.. :blink: Hehe.. Slik at på lakkert flate så blir det bare riper og styr? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det du :mellow:

her er et sitat fra mothers :

If you're not sure whether your wheels are uncoated aluminum or not, rub a small amount in a low-visibility area with Mothers® Mag & Aluminum Polish, Billet Metal Polish or PowerMetal®. If it doesn't turn black, then stop immediately. Your wheel is likely coated, visit the Painted, Anodized & Clear-Coated Aluminum section of this Detail Guide

her er link til siden

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

sant det du :mellow:

her er et sitat fra mothers :

If you're not sure whether your wheels are uncoated aluminum or not, rub a small amount in a low-visibility area with Mothers® Mag & Aluminum Polish, Billet Metal Polish or PowerMetal®. If it doesn't turn black, then stop immediately. Your wheel is likely coated, visit the Painted, Anodized & Clear-Coated Aluminum section of this Detail Guide

her er link til siden

Der fant du informasjonen jeg IKKE fant.. :P Takker! :thumbup:

Men hvis noen har prøvd denne på diverse ting så er jeg takknemlig for erfaringer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kun til alu denne her, funker på ren alufelg og på feks eksospotter også... mild type denne her, så fin som finishing av metall :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Kun til alu denne her, funker på ren alufelg og på feks eksospotter også... mild type denne her, så fin som finishing av metall :)

Ok.. :)

Har du et produkt som er godt til å polere opp polerte kanter på felger som er falmet/irret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brukt Swissvax Metal polish her som er bra, men ikke sammen med powerball, P21s metallpolish er også en super sak, ellers sverger mange sverger jo til den evige klassikeren Autosol også, emn den har jeg tilgode å teste her...

Testet Duragloss metallpolish her, den kan du lese om HER fungerte supert i allefall :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Brukt Swissvax Metal polish her som er bra, men ikke sammen med powerball, P21s metallpolish er også en super sak, ellers sverger mange sverger jo til den evige klassikeren Autosol også, emn den har jeg tilgode å teste her...

Testet Duragloss metallpolish her, den kan du lese om HER fungerte supert i allefall :)

Ja, den testen leste jeg for en tid siden.. Kanon resultat! :D

Jeg har alle de "ballene" i PowerBall serien så skulle hatt et produkt til disse.. :)

Autosol er en fin ting ;) Det meste blir veldig blankt å fint etter litt gnikking, MEN jeg har hørt at den er litt vel grov i slipingen og at den KAN lage riper.. Så ver litt forsiktig når du prøver.. ;) Kansje andre også har denne erfaringen?

Kansje jeg skulle skaffe meg en dert med den Duragloss-polishen å teste litt.. ;) Vet noen om vanlige butikker som selger Duragloss? Eller må man på nettet uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Scandicshine og Blankbil selger Duragloss, men ser ikke ut som noen av de har det på lager....

CCS har den i england ser jeg finner den her

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Scandicshine og Blankbil selger Duragloss, men ser ikke ut som noen av de har det på lager....

CCS har den i england ser jeg finner den her

Der var det mildt sagt myye Duragloss.. :lol:

Jeg får ta en runde å se hva jeg får tak i.. Skal handle litt rundt nå snart for å fylle opp litt så får jeg slenge på noe polish fran en plass.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...