Bjerknez

Legge ved bilder fra galleri?

49 innlegg i emnet

Jeg er litt forundret over bildefunksjonene her i forumet. Mulig jeg tar feil, men her er vertfall det jeg lurer på:

Når jeg skal feks. lage en S&S og legge ved masse bilder, så fungerer dette utmerket. Så langt ingen problemer.

MEN!... når jeg feks. skal legge ved ett av bildene i denne S&S tråden i en annen post, så ser det ut til at jeg må laste opp bildet på nytt?

Dette resulterer jo i unødvendig mange bildeopplastinger hvis man vil bruke bilder man allerede har lastet opp tidligere i andre poster altså...

Hvorfor kunne det ikke vært en funksjon som heter noe slikt som "legg til bilde fra galleri" eller "legg til tidligere opplastede bilder" der hvor man legger til bilder i posten?

For bildene ligger jo allerede i galleriet alikevel..

Joda.. man kan legge ved ett tidligere bilde ved å finne bildeadressen og legge inn manuelt, men jeg mener det blir veldig tungvindt, og så lenge bilde allerede ligger i galleriet så kunne det vel blitt "hentet" derfra ved å klikke på feks. "legg til bilder fra galleriet" eller noe?

På den måten får man brukt ett bilde i flere poster hvis man føler dette er nødvendig, istede for å laste opp samme bildet flere ganger.

Muligens litt klomsete forklart..men håper dere skjønner... hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du photobucket vil du gjøre det mye lettere for deg selv. Har brukt det lenge og det er et meget lettvindt system.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du photobucket vil du gjøre det mye lettere for deg selv. Har brukt det lenge og det er et meget lettvindt system.

Joda... men det var ikke helt det som var spørsmålet mitt.

Det er sikkert tusen måter og legge inn bilder på, men når man først har en slik flott funksnjon i forumet, så mener jeg det bør ytnyttes på en bedre måte...

Men hvis ikke dette er mulig, så er jeg jo nødt til å lage meg en konto på fotobøtta...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ikke helt problemet, det er bare å åpne fotobøtten og hive inn linken på IMG.... krever like mange eller kanskje færre tastetrykk enn det andre forslaget ditt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ikke helt problemet, det er bare å åpne fotobøtten og hive inn linken på IMG.... krever like mange eller kanskje færre tastetrykk enn det andre forslaget ditt...

Du ser heller ikke poenget mitt...

Hva er vitsen med å selge Toyota, når man alikevel anbefaler kundene sine å besøke Mercedes litt lenger opp i gata?

Når man først har en funksjon som dette i forumet, så synes jeg også den kan utnyttes på en mer effektiv måte...

Dette er ikke ett spørsmål om hvilken måte man enklest kan legge inn bilder i forumet, men ett spørsmål om funksjonaliteten angående dette i forumet isolert sett.

Som VIP-medlem har man 150mb. tilgjengelig og dette er i utgangspunktet nok, men ikke hvis man må laste opp samme bilde flere ganger for å vise det i andre poster og tråder. Jeg har nå brukt ca. 40mb. av plassen og alle mine bilder er forminsket og komprimert til tilfredstillende størrelser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal det sies at jeg ikke har satt meg inn i gallerifunksjonen - ene og alene fordi jeg kaster alt inn i fotobøtten og linkene der bruker jeg til mere enn bare dcn.

at toytota anbefaler deg å kjøpe mercedes blir feil vinkling - dcn er ikke en photohost - det er ett forum hvor du kan legge inn tekst+bilder, hvor du henter de fra er ditt problem å finne en løsning på .... har jeg skjønt rett så bruker folk flest fotobøtten og det er det sikkert en god grunn til - jeg vet ihvertfall hvorfor jeg liker den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skal det sies at jeg ikke har satt meg inn i gallerifunksjonen - ene og alene fordi jeg kaster alt inn i fotobøtten og linkene der bruker jeg til mere enn bare dcn.

at toytota anbefaler deg å kjøpe mercedes blir feil vinkling - dcn er ikke en photohost - det er ett forum hvor du kan legge inn tekst+bilder, hvor du henter de fra er ditt problem å finne en løsning på .... har jeg skjønt rett så bruker folk flest fotobøtten og det er det sikkert en god grunn til - jeg vet ihvertfall hvorfor jeg liker den.

Du skjønner fortsatt ikke meningen med denne tråden...

Jeg skjønner da at DCN ikke er noen photo host...

Alle bildene man laster opp via postene i forumet blir lagret under "galleriet" som man kommer til via profilen sin. Alle bilder man laster opp blir derfor liggende der. Når man i en annen tråd skal vise ett av bildene man har lastet opp i en annen tråd, så skulle det ikke være nødvendig og laste opp ett bilde som ligger der fra før, men heller hat en mulighet som gjorde at man kunne "hente" bilder fra galleriet som allerede er lastet opp tidligere.

Tilbyr man først muligheten til å legge ved bilder i poster, så må det jo kanskje være greit og utnytte denne funksjonen mer effektivt?

Man sparer serverplass om ikke annet...

You see?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du laster jo ikke opp bildet her... du bare legger ved en link....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du laster jo ikke opp bildet her... du bare legger ved en link....

Du er fortsatt ikke med ser jeg...

Jeg snakker om funskjonen man har her i forumet som man bruker for å legge ved bilder. Altså der man klikker hvor det står "Bla gjennom..." for å legge til bilder man har på pc'en...

You see?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor kan du ikke bare bruke fotobøtten som alle andre ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt forundret over bildefunksjonene her i forumet. Mulig jeg tar feil, men her er vertfall det jeg lurer på:

Når jeg skal feks. lage en S&S og legge ved masse bilder, så fungerer dette utmerket. Så langt ingen problemer.

MEN!... når jeg feks. skal legge ved ett av bildene i denne S&S tråden i en annen post, så ser det ut til at jeg må laste opp bildet på nytt?

Hvilken S&S tråd er det snakk om med masse bilder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der han korrigere på nivå med deg Bernhard. har du ikke sett den???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken S&S tråd er det snakk om med masse bilder?

Har ikke laget en S&S tråd med masse bilder. Var ment som ett eksempel.

hvorfor kan du ikke bare bruke fotobøtten som alle andre ?

Men det var da voldsomt da mann...

Joda, jeg kan bruke fotobøtten/flickr samt mine egne domener med FTP og det hele jeg...

Men de ter ikke poenget mitt seru!

Jeg postet denne inder "tilbakemeldinger" noe jeg forstår er ett forum man diskuterer ting som anngår brukervennligheten til DETTE forumet når det gjelder funksjoner etc.

Fotobøtten og Rimihagen eller lekebutikken i Alta har ingenting med denne tråden å gjøre i det hele tatt.

Der han korrigere på nivå med deg Bernhard. har du ikke sett den???

Må ikke du komme med uriktige opplysninger her bare for å rakke ned på andre av en eller annen merkelig grunn da Petter.

Har aldri sagt at jeg er på Bernhard sitt nivå og det vet du.

Synes moderatorer kan slette hele tråden jeg...

Detta blir bare tull...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gallerifunksjon er bare såååå 2000 ass :rolleyes:

Neida, bare tuller, men jeg tror nok en PM til Dennis er det sikreste skuddet hvis det er slik at du synes dette hadde vært stas :)

Vi andre bruker vel stort sett fotobøtta, og det funker som snus....men det har du kanskje fått med deg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt Bjerknez. :)

Når jeg begynte å poste her lastet jeg opp bildene mine her på forumet.

Skulle ved en senere anledning bruke et av bildene i en annen post. Da måtte jeg laste opp på ny og nå ligger bildet dobbelt under mine vedlegg.

Enig med deg. Når det først er en funksjon for å laste opp bilder, bør det være nok å laste opp bildet en gang for så å kunne bruke det i flere innlegg :)

PS: Gleder meg til S&S ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt Bjerknez. :)

Når jeg begynte å poste her lastet jeg opp bildene mine her på forumet.

Skulle ved en senere anledning bruke et av bildene i en annen post. Da måtte jeg laste opp på ny og nå ligger bildet dobbelt under mine vedlegg.

Enig med deg. Når det først er en funksjon for å laste opp bilder, bør det være nok å laste opp bildet en gang for så å kunne bruke det i flere innlegg :)

PS: Gleder meg til S&S ;)

Hipp hurra!

Endelig en som forsto hva jeg mente :)

Joda... man kan som sagt bruke fotobøtta... men det er ikke det som er poenget :)

Var bare ett forslag til en mulig forbedring av fotofunksjonen i forumet.... ikke noe annet... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å laste opp alle bilder til forumet er ikke noe særlig for de som drifter det, siden bilder tar mye plass og båndbredde. Mye bedre at egne tjenester for dette blir brukt, og ikke er det noe særlig mer komplisert heller så fort man få dreisen på det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å laste opp alle bilder til forumet er ikke noe særlig for de som drifter det, siden bilder tar mye plass og båndbredde. Mye bedre at egne tjenester for dette blir brukt, og ikke er det noe særlig mer komplisert heller så fort man få dreisen på det :)

Skjønner hva du mener... men igjen.. så må jeg si at det ikke er det som er poenget mitt...

Lurer på hvor mange ganger jeg må gjenta det egentlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å laste opp bilder fra Photobucket er bedre for forumet også da det etterhvert vil ta mye serverplass..

Samt at Photobucket er simpelt å bruke.,..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener... men igjen.. så må jeg si at det ikke er det som er poenget mitt...

Lurer på hvor mange ganger jeg må gjenta det egentlig...

Skjønte poenget ditt. Men i likhet med de andre her prøver jeg å fortelle deg at du skal glemme gallerifunksjonen på forumet siden det er mye bedre for alle at du bruker en dedikert fototjeneste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive